هنیه موضع حماس را درباره مشارکت در انتخابات پارلمانی اعلام کرد

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۱ کد : ۲۰۰۰۹۶۵ سرخط اخبار

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، این جنبش ترجیح می‌دهد با یک لیست ملی واحد در انتخابات پارلمانی فلسطین شرکت کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در یادداشتی اعلام کرد، این جنبش دنبال لیست ملی واحد است که شامل گسترده‌ترین طیف سیاسی ملی براساس اصل حفظ اصول ملی می‌شود.

وی افزود، پس از انتخابات دولت متحد ملی تشکیل می‌شود که در آن همه حتی آن گروه‌هایی که در انتخابات پارلمانی شرکت نکردند، شرکت می‌کنند.

هنیه تاکید کرد، دولت متحد ملی مورد نظر باید مدیریت باقی مراحل روند انتخابات را برعهده بگیرد، بر حذف بقایای دودستگی‌ها نظارت کند و روندی را برای تحقق آشتی واقعی داخلی که شامل همه شود، ایجاد کند.

وی بر اهمیت انتخابات فلسطین تاکید کرد و آن را شروعی برای ساماندهی کامل فلسطین و بازسازی نظام سیاسی فلسطین دانست؛ نظامی که به چالش‌هایی که همواره پیش روی فلسطین است، پاسخ دهد.

همزمان با این اظهارات، گروه‌های مقاومت فلسطین امروز برای دومین روز متوالی در قاهره نشست داشتند تا درباره سازوکار برگزاری انتخابات سراسری از جمله سازمان آزادی بخش فلسطین بحث و تبادل نظر کنند.

این گروه‌ها روز سه شنبه منشور افتخاری را امضا کردند که بر احترام به نتایج انتخابات سراسری پیش رو تصریح کرده و ضمن پایبندی به قانون فلسطین، بودجه خارجی را نوعی دخالت در امور داخلی فلسطین تلقی و آن را رد کرده است.

گروه‌های فلسطینی اواسط ماه میلادی گذشته نخستین دور از مذاکرات را در قاهره آغاز و پیرامون مکانیزم برگزاری انتخابات سراسری از جمله نظارت نیروی پلیس بر امنیت انتخابات توافق کردند. در حال حاضر دومین دور از مذاکرات این گروه‌های فلسطینی در قاهره در حال برگزاری است.


( ۱ )

نظر شما :