واعظی در گفت‌وگو با معاون نخست وزیر آذربایجان مطرح کرد آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به کشور آذربایجان

۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۰۰۱۰۲۷ سرخط اخبار

رئیس دفتر رئیس جمهور بر توسعه و تعمیق روابط با کشور آذربایجان در همه‌ی عرصه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری تاکید کرد و گفت: ایران و آذربایجان به عنوان دو کشور دوست و همسایه از روابط راهبردی برخوردارند و تلاش برای تقویت این همکاری ها ضروری است.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی روز جمعه در تماس تلفنی "شاهین مصطفی اف" معاون نخست وزیر آذربایجان با تبریک فرارسیدن سال 1400 و عید نوروز، از نوروز به عنوان یکی از مشترکات فرهنگی دو کشور نام برد و اظهار داشت: دو کشور زمینه های فراوانی برای گسترش روابط دارند، از جمله می توان به همکاری ها در زمینه سیاسی،  اقتصادی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی و همچنین حوزه گردشگری اشاره کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا اشاره کرد و افزود: تهران و باکو در طول یکسال گذشته برغم شیوع ویروس کرونا، همکاری خوبی در زمینه تبادلات مرزی و حمل و نقل کالا داشته اند که امیدواریم این همکاری ها در سال جدید افزایش یابد.

واعظی با اشاره به موفقیت های ایران در زمینه مقابله با بیماری کووید 19 و همچنین تولید واکسن کرونا، آمادگی کشورمان را برای اشتراک و انتقال تجربیات در این زمینه به کشور آذربایجان اعلام کرد.

دو طرف در ادامه با اشاره به پنجاهمین سال همکاری دو کشور در بهره برداری از رودخانه مرزی ارس از آن به عنوان نماد دوستی و همسایگی ایران و آذربایجان نام بردند و بر تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه سد خدا آفرین و قزقلعه سی و همچنین پل آستراچای تاکید کردند.

معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این تماس تلفنی با تبریک سال جدید و عید نوروز به دکتر واعظی از ایران به عنوان کشور دوست و همسایه این کشور نام برد و افزود: اراده باکو بر توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه زمینه ها است.

"شاهین مصطفی اف" با بیان اینکه از سوی دولت آذربایجان تسهیلات جدیدی برای تقویت همکاری دو کشور در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا در نظر گرفته شده است ابراز امیدواری کرد که در سال آینده با بهبود شرایط، شاهد تقویت همکاری ها در این زمینه باشیم .

معاون نخست وزیر آذربایجان همچنین از عفو و آزادی 7 شهروند ایرانی زندانی در آذربایجان توسط رئیس جمهور این کشور خبر داد.

شاهین مصطفی در این گفت و گو ضمن دعوت از رئیس دفتر رئیس جمهور ایران برای سفر به باکو، ابراز امیدواری کرد که در این سفر بتوان در ارتباط با استفاده از دانش فنی و مهندسی ایران و شرکت‌های ایرانی در زمینه بازسازی مناطق آزاد شده آذربایجان از اشغال ارمنستان همکاری نمود.

انتهای پیام


نظر شما :