ماجرای مباحثه شهید صیاد با افسران آمریکایی

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۰۱۶۴۷ سرخط اخبار

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس ارتش ماجرایی درباره حضور شهید صیاد شیرازی در آمریکا را روایت کرده است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ‌دوم محمدرضا فولادی به روزنامه «جوان» گفت: شهید صیاد فوق‌العاده پشتکار بالایی داشت و نسبت به کار متعهد و پیگیر بود. کار برای خدا شعار صیاد دل‌ها بود. یک معنی اخلاص این است که انسان فی‌نفسه برای انجام وظیفه‌اش کار کند؛ یعنی به امید خوش‌آمدن کسی نباشد.

وی افزود: شهید کاری را که به او محول می‌شد، به بهترین شکل انجام می‌داد. زمان آموزش در تمامی دوره‌ها بهترین بود. اگر تدریس می‌کرد، باز در ارزیابی‌ها بهترین بود. کنار خانواده نیز در رسیدگی‌ها سرآمد بود. در همه کارهایش مقید به انجام تکلیف و انجام وظیفه بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس ارتش اظهار کرد: در آمریکا با خودش قرآن و چند جلد مجله مکتب اسلام را می‌برد. ایشان در خاطراتش می‌گوید چون مجله مکتب اسلام به زبان انگلیسی ترجمه شده بود با خودم به آمریکا بردم. آنجا در بین دانشجویان ۱۵ کشور و در میان آمریکایی‌ها تبلیغ دین اسلام می‌کرد، به‌طوری‌که جلساتش مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد و افسران امریکایی به همراه خانواده‌هایشان ایشان را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند.

فولادی خاطرنشان کرد: گاهی نیز شهیدصیاد شیرازی با افسران امریکایی به خاطر جنگ در ویتنام بحث می‌کرد. افسری که مسئول ایرانی‌ها بود به شهید می‌گفت نباید کار سیاسی انجام بدهی و صیاد شیرازی هم جواب می‌داد، کار سیاسی کدام است. ما یک رسالت دینی داریم و باید اینها را متوجه کنیم که حق ندارند پایشان را از گلیمشان درازتر کنند و به دیگر کشورها هجوم ببرند. صیاد را تهدید می‌کنند که گزارش کارت را می‌دهیم و اخراجت می‌کنیم و ایشان هم می‌گوید، چون می‌دانم کار درست را انجام می‌دهم، هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، من کار خودم را انجام می‌دهم.


( ۴ )

نظر شما :