«کوبا را آزاد کنید» مقابل سفارت کوبا در واشنگتن نقش بست+عکس

۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۵ کد : ۲۰۰۴۱۴۷ سرخط اخبار

در زمانی که کوبا درگیر اعتراضات گسترده شده است، یک گرافیتی تحت عنوان "کوبا را آزاد کنید" بر سطح خیابان مقابل سفارت کوبا در واشنگتن کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در نزدیکی این نوشته حروف "vzla" نیز به چشم می‌خورد که بسیاری معتقدند اشاره به ونزوئلا دارد.

"اریکا کانینگهام"، سخنگوی اداره اقدامات عمومی واشنگتن گفت: این گرافیتی به عنوان "نقاشی‌های غیرقانونی" تلقی می‌شوند و توسط ماموران شهرداری و پاکبان‌ها پاک خواهند شد.

مقامات سفارت کوبا در واشنگتن در بیانیه‌ای گفتند: به رغم سیاست نظام‌مند رویارویی و تهاجم آمریکا علیه کوبا، دیپلمات‌های آمریکایی که در سفارت آمریکا در هاوانا فعالیت دارند همیشه در امنیت بوده‌اند و هرگز هدف حملات یا دیگر مظاهر نفرت قرار نگرفته‌اند. دولت کوبا همین رفتار را از طرف آمریکا انتظار دارد.

کوبا در تاریخ ۱۱ ژوئیه سال جاری میلادی با بزرگ‌ترین اعتراضات خود از سال ۱۹۹۴ میلادی مواجه شد به طوری که تعداد زیادی از مردم کوبا علیه دولت دست به راهپیمایی زده و خواستار انتخابات آزاد و حل مسائل اجتماعی و اقتصادی تهدید کننده زندگی خود شدند و نارضایتی خود را نسبت به کمبود دارو و نیازهای اولیه ابراز کردند.

براساس گزارش وزارت امور خارجه کوبا، در مقابل، هزاران تن دیگر در حمایت از دولت تجمع کردند به طوری که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن به خیابان‌ها آمدند تا اعتراضات هفته گذشته را محکوم کنند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از معترضان کوبایی حمایت کرد اما با انتقاد بسیاری از ناظران و فعالانی مواجه شد که می‌گفتند واشنگتن به جای ترغیب اعتراضات در کوبا باید تحریم‌ها را لغو کند و به محاصره تجاری که از دهه ۱۹۶۰ بر هاوانا اعمال کرده، پایان دهد. هاوانا به همراه تعدادی دیگر از کشورها آمریکا را به مسئول این اعتراضات بودن و حتی تحریک کردن آنها متهم کرده‌اند.


نظر شما :