ترکیه در مرز با ایران دیوار می سازد

۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۶:۰۰ کد : ۲۰۰۵۳۲۷ اخبار اصلی عکس نوشته
پناهجویان افغان در سفری پر مخاطره و چند هفته ای را از کشور خودشان که بار دیگر به دست طالبان افتاده با پای پیاده از ایران می گذرند به امید اینکه بتوانند از مرز مشترک کشور همسایه با ترکیه بگذرند و شاید به اروپا راه یابند و زندگی به دور از جنگ و خونریزی در سرزمین مادری خود را تجربه کنند. اما با افزایش شمار این پناهجویان غیرقانونی و مشکلات پذیرش مهاجرت برای کشورهای ایران و ترکیه که هر دو با مشکلات اقتصادی و همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کنند، سفر بسیاری از این افغان ها به بن بست می خورد. ترکیه در تلاش برای مقابله با ورود غیرقانونی این افغان ها در مرز خود با ایران دیواری سه متری ساخته و بر فراز دیوار سیم های خاردار نصب کرده است. (عکس ها توسط مراد سزر گرفته و در رویترز به اشتراک گذاشته شده اند.)
ترکیه در مرز با ایران دیوار می سازد

کلید واژه ها: افغانستان طالبان افغانستان سقوط کابل پناهجویان افغان مرز ایران و ترکیه


( ۸ )

نظر شما :

فدوی ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۹
بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و مخفی کردن حقارت شان در برابر ایران چرا که اگر به دیوار باشد ، مرز با عراق و سوریه اولویت دارد . نکته بعد خود دیوار است که اتفاقا کار خوبی می کنند چون دیوار دو سمت دارد و از قضا در آینده کارکرد از آن سو به این سویش بیشتر خواهد بود .
ناشناس ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۹
فقط نکته جالبش اینجاست که همه بودجه این دیوار کشی تماما توسط اتحادیه اروپا در اختیار ترکیه قرار گرفته است
توران ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۸
شما که همیشه دنبال برادران آریایی خود می گردید . این افغان ها هم آریایی هستند و هم همزبان شما به همزبانان آریایی خودتان پناه دهید.
علی اما ولی ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۷
بلندی این دیوار به بلندی چرندیاتی هست که متوهمین ایرانشهری و تروریست های کوهی پ ک ک هزاران بار ترکیه رو به دخالت در ایران و تجزیه ان متهم میکردند پشت این دیوار میتوانید قایم شوید تا کسی بجز خودتون عرق شرمتان را نبیند انشالله.
حقیقت خواه ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۷
فدوی جان اتفاقا دیوار بین سوریه وعراق چند سال پیش انجام یافته ،وحال نوبت ایران عزیز رسیده، و برای جلوگیری از استفاده از ان سو به این سویش بهتر است ما هم از طرف خود دیوار بکشیم و علاج واقعه قبل از وقوع بکنیم. (( اتفاقا اگر دیوار باشدبیشتر به نفع ایران است تا ترکیه)) چون ترکیه تنها با تروریسم pkkدر گیر است ولی ایران با چندین گروه تروریستی(پژاک،کومله،دمکرات،پارتی،منافقین،سلطنت طلبها،اسراییل،سلفی وهابی،داعش،جیش ال اهواز،جیش الاسلام،ووو) لذا ما باید از ترکیه تشکر کنیم که زحمت ما را هم قبول کرده واگر نیت سو یی داشت هر گز دیوار نمیکشید.
خسرو ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۹
چگونه برادران افغان فاصله چهارهزارکیلومتری از مرز افغانستان تا مرز ترکیه را طی میکنند؟ با شناختی که از توان نیروهای نظامی و امنیتی ایران داریم امکان طی این فاصله زیاد در کشور ایران بصورت قاچاقی وجود ندارد -- چرا دولت برخلاف چهل سال گذشته از برادران دینی و مذهبی و همزبان مهمانداری نمی کند ؟ در ضمن این دیوار بیشتر به خاطر ورود و خروج تروریستهای پژاک و پ ک ک ساخته میشود و به نظرمیرسد جمهوری اسلامی ایران هم رضایت دارد
امیر ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۶
بهتر کسی قادر به زندگی با گرگ زادگان است واقعا؟؟؟؟؟
به توران ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۹
افغانها سالهاست ایران میان و تو تمام این سالها همه اقوام ایرانی افغانها رو در شهرهاشون پذیرفتن اما شما ترکها حتی ترکمنها و ازبکهای افغان و که ترک زبان هستن نپذیرفتید خودتون به همه شهرهای غیرترک مهاجرت کردید تازه تو شهرهای ما هم افغانها رو ببینید مسخره و تحقیر میکنید اونها سالهاست شهر ما هم میان ضمنا من فارس نیستم فارسی فقط زبان ملی من و همشهریهامه خدا رو شکر مثل شما هم نژادپرست نیستیم و تو شهر ما هستن اما تو و همزبانانت تو شهر ما هم مسخره شون میکنید
آبتین ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۸
اروپا دیگر به راحتی به ترکها برای پناهندگانی که خودشان از سوریه و عراق یا حمایت از داعش آواره کردند باج نمیدهد. بنابراین پیش بینی این وضعیت افغانستان را طبق همکاری که با طالبان داشتند را کردند و این دیوار را احداث کردند.