«بازگشت دوجانبه به برجام» موضوع سفر رابرت مالی به کشورهای حوزه خلیج فارس

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۶:۴۱ کد : ۲۰۰۶۸۶۳ سرخط اخبار

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در پیامی توییتری هدف سفر خود به امارات، قطر و عربستان سعودی را گفت‌وگو درخصوص «بازگشت دوجانبه به برجام» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه در توییتی نوشت: در انتظار بازدید از کشورهای امارات، قطر و عربستان سعودی در تاریخ  ۱۵ تا ۲۱ اکتبر هستم تا درخصوص مشکلات منطقه‌ای و تلاش برای مذاکره جهت بازگشت دوجانبه به برجام رایزنی کنیم.

"مالی" روز چهارشنبه گفته بود که رایزنی‌ها در جریان این سفر منطقه‌ای، روی محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران متمرکز خواهد بود و دولت بایدن نیز در حال بررسی سایر گزینه‌ها در صورت شکست مذاکرات برجامی است.

وی که در یک کنفرانس مجازی در اندیشکده بنیاد کارنگی صحبت می‌کرد،اعلام کرده بود: ما آماده‌ایم تا خود را با واقعیتی وفق دهیم که در آن با تمامی گزینه‌ها برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران - درصورتی که این کشور حاضر نباشد به محدودیت‌های خود (در برجام) بازگردد- سر و کار داشته باشیم.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به خروج یک‌جانبه واشنگتن از برجام و نقض این توافق از سوی طرف آمریکایی، در ادامه تلاش کرده بود ایران را برای وقفه پیش آمده در مذاکرات وین مقصر جلوه دهد و گفته بود: ما در حال حاضر با یک تیم متفاوت (در ایران)، تحت هدایت افرادی متفاوت و یک رئیس جمهوری مواجه هستیم که به وضوح اعلام می کند، می خواهد کارها را متفاوت انجام دهد. ما هر روز یک قطعه از پاسخ ایران را دریافت می‌کنیم، مبنی بر این‌که آنها به میز مذاکره برنمی‌گردند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :