اولین مسیر شاه لوله نورد استریم ۲ آماده صادرات گاز شد

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۷ کد : ۲۰۰۶۹۳۷ سرخط اخبار

اپراتور خط لوله نورد استریم ۲ روسیه که از بستر دریای بالتیک می گذرد، اعلام کرد نخستین خط از دو خط این پروژه با گاز تکنیکال پر شده و آماده دریافت مجوز برای آغاز فروش به اروپاست.

به گزارش ایسنا، این خط لوله جنجالی توسط شرکت گازپروم روسیه و شرکای اروپایی اش فاینانس شده و انتظار می رود مجوز رگولاتور آلمان را برای آغاز فروش تجاری گاز طبیعی دریافت کند اما روند موافقت ممکن است چند ماه زمان ببرد.

حدود ۱۷۷ میلیون متر مکعب گاز تکنیکال که برای حفظ فشار در این خط لوله برای فروش آتی گاز ضروری است، به داخل خط لوله پمپ شده و به فشار ۱۰۳ بار رسیده است. اپراتور نورد استریم ۲ در بیانیه ای اعلام کرد این فشار برای آغاز انتقال گاز در آینده کافی است. مراحل پیش راه اندازی برای خط لوله دوم نورد استریم ۲ هم در جریان است.

این پروژه خط لوله با مخالفت از سوی آمریکا روبرو شده که می گوید این خط لوله وابستگی اروپا به انرژی روسیه را افزایش می دهد.

روسیه اعلام کرده که نورد استریم ۲ ظرفیت سالانه صادرات گاز این کشور از دریای بالتیک را دو برابر کرده و به ۱۱۰ میلیارد متر مکعب می رساند و می تواند به بازار گاز اروپا که با بحران عرضه محدود و جهش سرسام آور قیمتها دست و پنجه نرم می کند، کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه در واکنش به اتهاماتی که از سوی آژانس بین المللی انرژی و بعضی از اعضای پارلمان اروپا به این کشور وارد شده و ادعا شده که اقدامات کافی برای افزایش عرضه به اروپا نداشته، اعلام کرده که هیچ نقشی در افزایش قیمتهای گاز اروپا ایفا نکرده است.


( ۴ )

نظر شما :