آغاز فرآیند حل‌وفصل اوضاع عناصر مسلح در استان دیرالزور

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۲ کد : ۲۰۰۷۶۰۴ سرخط اخبار

فرآیند رسیدگی به وضعیت افراد تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی استان دیرالزور که دستشان به خون ملت سوریه آغشته نشده است، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در چارچوب توافقات انجام شده دولت سوریه در رابطه با حل و فصل اوضاع عناصر مسلح استان دیرالزور، فرآیند رسیدگی به وضعیت افراد تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی این استان که دستشان به خون ملت سوریه آغشته نشده است، آغاز شد.

این فرآیند از روز یکشنبه، ۲۳ اّبان در سالن ورزشی شهر دیر الزور آغاز شده و مشمول افراد تحت پیگرد، سربازان فراری از خدمت سربازی است که دستشان به خون کسی آلوده نشده است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که این سالن شاهد حضور گسترده افراد تحت پیگرد است تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

«نواف البشیر» شیخ قبیله البکاره به سانا گفت: این فرایند در چارچوب عفو سخاوتمندانه و مستمر رئیس‌جمهور بشار اسد صورت گرفت که توجه و عنایت ویژه‌ای به همه هموطنان خود را دارد. این پیامی برای همه فرزندانمان که فریب خورده اند است تا به وطنشان بازگردند.

از طرفی، شیخ عشیره البوخابور اظهار داشت: فرایند حل ‌وفصل فرصتی برای همه مردم استان است که به رسیدگی به وضعیت خود و بازگشت به آغوش وطن تمایل دارند.

به نوبه خود شیخ عشیره البوسرایا همچنین از همه مردم استان خواست تا از این فرصت استفاده کنند و وابستگی خود به وطن را نشان بدهند.

فرایند حل ‌وفصل طی روزهای آینده در استان دیر الزور همچنان ادامه خواهد داشت و سپس بقیه شهرک‌ها و مناطق استان را نیز در بر می‌گیرد.

پیش از این، گروه‌های مسلح مستقر در استان درعا که دست آنها به خون ملت آغشته نشده بود، سوریه در چارچوب توافقات انجام شده دولت در رابطه با حل و فصل اوضاع عناصر مسلح درعا، سلاح‌های خود را تحویل داده بودند.

انتهای پیام


نظر شما :