تاریخ برگزاری مذاکرات چارچوب آستانه درباره سوریه تغییر کرد/ نشست مجازی خواهد بود

۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۶ کد : ۲۰۰۸۱۶۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که مذاکرات بین‌المللی درباره سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه ۲۱ و ۲۲ دسامبر جاری به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در حالی که پیش از این «مختار تلئو بردی»، وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرده بود که هفدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه درباره سوریه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) در نورسلطان، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: مذاکرات بین‌المللی درباره سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه روزهای ۲۱ و ۲۲ دسامبر جاری (۳۰ آذر و ۱ دی) در شهر نورسلطان برگزار خواهد شد.

او در ادامه گفت: این نشست دو روزه به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و همه طرف‌ها تاکید کردند در آن شرکت خواهند داشت.

این مسؤول وزارت خارجه قزاقستان افزود: صحبت درباره کشورهای تضمین کننده (روسیه، ایران و ترکیه) و نیز طرف‌هایی است که به عنوان ناظر شرکت دارند.

شانزدهمین نشست بین‌المللی درباره سوریه نیز هفتم و هشتم ژوئیه با حضور هیئت‌هایی از کشورهای تضمین کننده، دولت سوریه و مخالفان مسلح در نورسلطان برگزار شد و طرف‌های مذاکره‌کننده موضوعاتی چون وضعیت سوریه، کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی، افق‌های ازسرگیری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو و نیز ابتکارعمل‌هایی برای اعتمادسازی از جمله تبادل اسرا، آزادی گروگان‌ها و جستجوی مفقودان را بررسی کردند.


نظر شما :