آستانه میزبان مذاکرات فرمت آستانه؛ نگرانی از فعالیت تروریست‌ها در سوریه

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۹ کد : ۲۰۰۸۵۲۳ سرخط اخبار

امروز (سه شنبه) پایتخت قزاقستان میزبان مذاکرات فرمت آستانه است. هیات‌هایی از روسیه، دولت سوریه، اپوزیسیون سوریه، ترکیه، ایران و دیگر کشورها در این مذاکرات شرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لاورنتیف، نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه گفت، این مساله اهمیت دارد که به تروریست‌ها در سوریه اجازه ندهیم که مناطق عملیاتی خودشان را به مناطق ثبات خودشان تبدیل کنند.

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه به خبرنگاران گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم آن گروه‌های تروریستی که در اراضی سوریه مشغول فعالیت هستند، نمی‌توانند این مناطق عملیاتی خودشان را به مناطق ثبات خودشان تبدیل کنند.  

کمک‌ بشردوستانه در لیست مذاکرات آستانه

نماینده روسیه تاکید کرد، مسکو و شرکایش درباره ارسال کمک بشردوستانه به سوریه در مذاکرات آستانه رایزنی خواهند کرد. او افزود: ما در نظر داریم تا درباره وضعیت ارسال کمک بشردوستانه به سوریه صحبت کنیم.

جلسه جدید کمیته قانون اساسی

به گفته نماینده روسیه، نشست جدید کمیته قانون اساسی سوریه احتمالا در ژانویه ۲۰۲۲ برگزار شود. الکساندر لاورنتیف گفت، گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در تاریخ ۱۲ دسامبر در دمشق بود و مذاکرات سازنده‌ای با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه داشت.

نماینده روسیه به خبرنگاران گفت: برداشت او تقریبا مثبت است و ما باور داریم که این به ما امید می‌دهد که هفتمین نشست معمول کمیته قانون اساسی سوریه در ماه ژانویه تشکیل می‌شود.

نگرانی از رشد گروه‌های تروریستی

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه گفت، مسکو نگرانی‌های خودش را از رشد گروه‌های تروریست در سوریه ابراز کرده است، آن هم نه فقط در شمال این کشور. لاورنتیف گفت: ما نسبت به فعال‌سازی جدید گروه‌های تروریست، نه فقط در شمال سوریه بلکه در سراسر این کشور نگرانیم.


( ۱ )

نظر شما :