جو امنیتی در ارمنستان؛ ایروان آماده میزبانی از نانسی پلوسی

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۴ کد : ۲۰۱۴۷۱۹ سرخط اخبار

پایتخت ارمنستان امروز (شنبه) میزبان رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست و حضور نیروهای پلیس در مرکز این شهر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز (شنبه) از برلین به ایروان برود.
حضور نیروهای پلیس در میدان جمهوری ایروان و خیابان همجوار شمالی آن افزایش یافته است. 

سفر پلوسی به این کشور در میان درگیری‌های جدید بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد. در این درگیری‌ها هر یک از طرفین، دیگری را به آغاز مشاجره متهم می‌کند.

دو سال قبل این دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی جنگی خونین کردند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :

علی مردانی ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۳:۳۹
چقدر راحت امدن پلوسی به ارمنستان را بدون هیچ عکس العمل منفی وخیلی طبیعی قبول میکنید، در صورتیکه اگر به باکو میرفت داد وفریاد میکردید که ای وای باکو پای امریکا و ناتو را به منطقه باز کرده ،ولی حالا معلوم شد اصل قضیه چیست ، چطور که فرانسه چند روز پیش در سازمان ملل به نیابت از ارمنستان از دولت اذربایجان شکایت کرد، و امروز خانم پلوسی شخصا به دیدار ارامنه امده ، ولی چرا ایران هم پا به پای انها و دقیقا درصف جبهه مخالفان ج. اذربایجان قرار گرفته، مگر نه اینکه امریکا پدر بزرگ تمام شیاطین میباشد و اسراییل هم مطیع دستورات وی است، اخر چرا شما از حضور ناتو و امریکا،فرانسه ،اسراییل در ارمنستان ناراحت نمیشوید؟ ولی تنها به خرید چند قلم اسلحه از اسراییل توسط اذربایجان اینهمه ناراحتید. دقیقا فرق پشتیبانی شما و امریکا از دولت اشغالگر ارمنستان و منافع مشترکتان در چیست؟
به علی مردانی ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۱
نگران نباش پلوسی امده تا ارمنستان قانع کند زنگه زور بدهد به باکو برای اتصال ناتو به قفقاز و اسیا مرکزی و تامین انرژی اروپا برای زمستان سخت اروپا .حتی باکو و ترکیه هم خوشحال هستند اربابشان فکر منافع انهاست .امریکا پدر تما شیاطین است و باکو و ترکیه هم مطیع دستورات ان .ارمنستان مستعمره روسیه است و باکو و ترکیه مستعمره ترکیه و اسراییل و امریکا .نه مانند باکو پایگاه اسراییل قرار دارد یا ترکیه پایگاه امریکا و ناتو در ان قراردارد .تسلیحات خریدار شده باکو از اسراییل نگاهی بینداز (ازپهباد انتحاری یا شناسایی تجسسی و ناوچه های موشکی و.....)منافع مشترک ایران با ارمنستان سد نفوذ ناتو و سیاست پانترکیسم و منافع تجاری در قفقاز(با قرارداد ترانزیتی با گرجستان و احداث پل دوستی توسط اتحادیه اروپا) و اتحادیه اوراسیا و بازار اتحادیه اروپا (ارمنستان تنها کشور قفقاز است که قرارداد ترجیحی و گمرکی بسیار کم با بازار اتحادیه اروپا دارد و تولید محصولات ایرانی و صادرات ان به اتحادیه اروپا سود زیادی دارد که این مزیت نه ترکیه و نه باکو ندارد )