اشتباه است اگر فرض کنیم بحران انرژی واقعا تمام شده است

اکنون نباید تسلیم شد

۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۰۸۴ اخبار اصلی اروپا
اشتباه است اگر فرض کنیم که بحران انرژی واقعا تمام شده است. کاهش قیمت انرژی و توسعه عملکرد اقتصادی نباید باعث عقب نشینی و بی تفاوتی شود. سرمای کوتاه ماه دسامبر نشان داد که مصرف گاز در آلمان می تواند دوباره به سرعت افزایش یابد. بنابراین، دولت و شرکت‌ها باید انتقال انرژی و تحولات زیست‌محیطی را قاطع‌تر از قبل پیش ببرند. این تنها راه برای کاهش دائمی هزینه های انرژی است. در غیر این صورت، انرژی احتمالا دوباره گران خواهد شد. این یک فشار بزرگ بر مشاغل و مصرف کنندگان خواهد بود که باعث کاهش مصرف شده و اقتصاد را کند می کند.
اکنون نباید تسلیم شد

نویسنده: یوریک کاسپار آیزر

دیپلماسی ایرانی: هنوز خیلی زود است که بتوان مشکلات را پایان یافته تلقی کرد، اما وضعیت بهتر از حد انتظار پیش می رود. اگرچه زمستان هنوز به پایان نرسیده، احتمال کمبود گاز در آلمان در حال حاضر بعید به نظر می رسد، قیمت انرژی و همچنین تورم در حال کاهش است. 

همانطور که اداره آمار فدرال اعلام کرد، در کل سال گذشته، رشد اقتصادی آلمان حداقل 1.9 درصد بود. اقتصاد در پایان سال دچار رخوت شد، اما رکود جدی که بیم آن می رفت، فعلا محقق نشده است. می توان محتاطانه به سال جدید خوش بین بود و احتمال اینکه سال 2023 شاهد یک جهش تدریجی باشد، کم نیست.

اما اشتباه است اگر فرض کنیم که بحران انرژی واقعا تمام شده است. کاهش قیمت انرژی و توسعه عملکرد اقتصادی نباید باعث عقب نشینی و بی تفاوتی شود. سرمای کوتاه ماه دسامبر نشان داد که مصرف گاز در آلمان می تواند دوباره به سرعت افزایش یابد. بنابراین، دولت و شرکت‌ها باید انتقال انرژی و تحولات زیست‌محیطی را قاطع‌تر از قبل پیش ببرند. این تنها راه برای کاهش دائمی هزینه های انرژی است. در غیر این صورت، انرژی احتمالا دوباره گران خواهد شد. این یک فشار بزرگ بر مشاغل و مصرف کنندگان خواهد بود که باعث کاهش مصرف شده و اقتصاد را کند می کند.

تحولات کنونی نشان می‌دهد که شرکت‌های سازگار و اقدام قاطع دولت می‌تواند به جلوگیری از وقوع وضعیتی بدتر کمک کند. خرید گاز طبیعی مایع (LNG) به پر کردن تاسیسات ذخیره سازی گاز و جلوگیری از کمبود کمک کرده است. بسته های امدادی دولت اگرچه اغلب فاقد هدف دقیق بود، اما این اقدامات به مهار تورم، حمایت از مشاغل و افزایش قدرت خرید مصرف کننده کمک کرد. ترمز قیمت برق و گاز که توسط دولت فدرال تصمیم گرفته شده و از امسال اجرایی می شود، اکنون آرامش بیشتری ایجاد کرده و امنیت و قابلیت پیش بینی مورد نیاز را به ارمغان می آورد.

کسب و کارها نیز مانند مصرف کنندگان با صرفه جویی در مصرف گاز سهم مهمی داشته اند. به خصوص شرکت های پرمصرف مجبور به کاهش تولید به دلیل افزایش هزینه ها شدند. اما کاهش تولید تنها بخشی از راه حل بود. صنایع با افزایش واردات به جای تولید، توانستند گاز را بدون از دست دادن محصولات مورد نیاز برای تولید حفظ کنند. جابجایی جزئی تولید همیشه بد نیست: به این ترتیب شرکت ها می توانند کارآمدتر بوده و امنیت مشاغل را حفظ کنند.

 اکنون زمان آن فرا رسیده است که آلمان فراتر رود. برای اینکه تحول اقتصاد پیشرفت کند، ائتلاف حاکم باید روشن کند که انرژی مصرفی در آینده چگونه باید باشد. شرکت ها برای تصمیم گیری در مورد فناوری های آینده خود نیاز به وضوح دارند، اما دولت سیگنال‌های متفاوتی در مورد اینکه واقعا چقدر در مورد تغییر انرژی مصرفی جدی است، ارسال می‌کند. اخیراً، تمرکز اصلی اغلب بر روی یافتن منابع جدید برای سوخت‌های فسیلی بود. کارشناسان همچنین ساخت برنامه ریزی شده یازده پایانه LNG را بیش از حد نیاز و بسیار گران می دانند.

منبع: دی سایت (آلمان)

 

کلید واژه ها: آلمان بحران انرژی گاز طبیعی مایع (LNG) تحولات زیست‌محیطی


( ۱۰ )

نظر شما :

محمد ۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۹
یک لحظه فکر کردم که درباره ما نوشته ولی حجم عقلانیتی که در متن بود به ایرانی بودن نمی خورد ، که متوجه شدم نویسنده و مخاطب خارجی هستند. وگرنه برای کشور ما که بر روی دریایی از گاز اما گرفتار بحران گاز که فقط باید تاسف خورد