معاون سیاسی رییس‌جمهور اعلام کرد انجام گفتگوهای سازنده بین ایران و آذربایجان/اقدام مجرمانه و شخصی نمی‌تواند مخل روابط دوکشور شود

۰۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۵۱ کد : ۲۰۱۷۳۵۷ سرخط اخبار

معاون سیاسی رییس‌جمهور با بیان اینکه گفتگوهای سازنده بین ایران وآذربایجان انجام شد کفت: اقدام مجرمانه و شخصی نمی‌تواند مخل روابط دو کشور شود

به گزارش ایسنا، محمد جمشیدی در توییتر نوشت :پیرو دستور رییس جمهور به وزرای خارجه و اطلاعات برای بررسی ابعاد حادثه در سفارت آذربایجان و اطلاع رسانی به طرف آذری، امروز گفتگوهای سازنده‌ای بین مقامات مربوطه دو طرف انجام شد.

اقدام مجرمانه ناشی از انگیزه‌های شخصی یک فرد نمیتواند مخل روابط برادرانه و تاریخی ایران و آذربایجان باشد.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :

ناشناس ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۹
من در یکی از نظرات توضیح دادم که مراقب موضوع سفارتخانه ها و دسیسه هایی که حول این موضوع امکان رخ دادن دارد ، باشید کمااینکه مسبوق به سابقه هم می باشد . و باز هم یک سفارتخانه ی دیگر . آنهم دولتی که سرش درد می کند که سربه سر بزرگتر خود بگذارد . صرف نظر از آنکه فرد مهاجم کاملا شخصی و احساسی عمل کرده و یا اینکه جزوی از یک تیم بزرگتر است و یا تحت تاثیر القائاتی این کار را انجام داده ، آنچه مهم است موج سواریهای بعدی است . یادمان باشد یکی از بهترین حربه ها برای دشمنان وجاهت زدایی از حاکمیت است با روشهای مختلف از جمله سفارتخانه ها . آنها دنبال یک اجماع جهانی هستند که اغلب سفارتخانه ها در تهران تعطیل شود و مثلا برای ایران یک پایتخت مجازی در کشوری دیگر بسازند و به دنبال آن یک حکومت مجازی و مسلسل وار دادن کرسی های بین المللی ایران به آن و الی آخر . عربستان ، بحرین و حالا آذربایجان . من مطلقا دنبال مقصر نمایی نیستم که در جهان پررقابت و پردشمن امروزی ، پاس گل دادن به بیگانگان است اما قویا معتقدم نظام آنگونه که باید به میزان مکار بودن دشمنان ، واقف نیست . به عنوان مثال در این فقره می بایست برای ورود به سفارتخانه ها پرتکل های سخت گیرانه وجود داشته باشد مانند زنگ در و سپس مشاهدۀ مراجعه کننده از داخل ساختمان و بعد باز شدن در از داخل و چیزهایی مانند و شبیه اینها . و کلام آخر ... برای کشوری که داشتن و حمل و استفاده از اسلحۀ گرم جرم است و مجازاتهای سنگینی هم دارد ، وجود این همه اسلحه دست مردم ، سوال برنگیز است . و کلام خیلی آخر ... امیدوارم در این فقره پانترکها نظر ندهند که این موضوعی بین ایران عزیر و آذربایجان عزیز است و اصلا ربطی به عثمانی ندارد .
علی ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹
دولت آذربایجان اعلام کرده است در چندین نوبت مسئله ضعف امنیت وحفظ آنرا به مسئولین ایرانی اطلاع داده است ولی آنها کاری نکرده اند. به کار گماردن یک نگهبان در داخل یک کیوسک که حتی به خودش زحمت بیرون آمدن از کیوسک را هم نمی دهد وبا دیدن فرد اسلحه بدست طوری رفتار می کند که انگار عادی است یک فرد با اسلحه به داخل سفارت یک کشور حمله ور شود. چقدر می تواند درست باشد. وداستان شخصی که به خاطر مسائل شخصی به سفارت یک کشور حمله می کند! وجالب تر اینکه چندین شبکه تلویزیونی از او مصاحبه می گیردواوهم مصاحبه می کند انگار کار بسیار مهمی انجام داد ه است واز او تقدیر می شود .درکجای دنیا بافردی که لحظاتی پیش یک انسان را به قتل رسانده مصاحبه می کنند واو هم با وقاحت مسئله را شخصی بیان می کند. وجالب تر اینکه ازادانه وبدون دست بند برای خودش می گردد.