شکل‌گیری ائتلاف نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه گامی در جهت ایجاد فرصت‌های اقتصادی

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۰ کد : ۲۰۱۹۸۳۶ سرخط اخبار

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که شکل‌گیری ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه باعث برقراری امنیت تجاری و اقتصادی و ایجاد فرصت های اقتصادی می شود.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر امیردریادار شهرام ایرانی درباره شکل‌گیری ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه گفت: با توجه به اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز در حوزه استحفاظات ما قرار دارد طبیعتا برقراری امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز موضوع مهمی است که باید به بهترین نحو انجام شود.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز نیروی دریایی ارتش به دور دنیا گفت: این سفر موفقیت‌آمیز قدرت نیروی دریایی ارتش را به دنیا نشان داد که قطعاً ایران می تواند با تعامل با کشورهای همسایه پیش رو و سکان دار برقراری امنیت اقتصادی و تجاری در خلیج فارس و حتی آب های آزاد باشد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر این اساس شکل‌گیری ائتلاف نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه می‌تواند در برقراری امنیت منطقه و حوزه آبی کشورهای خلیج فارس تاثیرگذار باشد.

رضازاده با بیان اینکه این اتلاف می تواند فرصت اقتصادی را برای کشور ما فراهم کند، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت نفتی از خلیج فارس به سمت دنیا است، شکل گیری این ائتلاف در برقراری امنیت اقتصادی تاثیرگذار بوده و فرصت های اقتصادی را برای ایران ایجاد می کند.


( ۶ )

نظر شما :