تاکید امیر عبداللهیان بر ترسیم نقشه راه توسعه روابط ایران و اکوادور

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۳ کد : ۲۰۲۱۹۶۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنجشنبه با آقای گوستاو مانریک، وزیر امور خارجه اکوادور در محل اقامت خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان تقویت روابط با کشورهای حوزه آمریکای لاتین را برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت دانست و گفت: اخیرا به همراه رئیس‌ جمهور سفری به آمریکای لاتین داشتیم و امیدوارم که در مرحله آتی فرصت دیدار از کشور شما بمنظور تقویت روابط دوجانبه فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین عضویت اکوادور در شورای امنیت سازمان ملل را تبریک گفت و افزود: مواضع سازنده کشور شما موجب اعتبار شورای امنیت خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: علیرغم تحریم‌های آمریکا، پیشرفت‌های زیادی بویژه در زمینه‌های تکنولوژی در ایران داشتیم و ما هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با اکوادور نداریم.

امیرعبداللهیان افزود: لازم است نقشه راه توسعه روابط دو کشور را ترسیم کنیم. همچنین از گسترش روابط دو کشور در مجامع بین‌المللی استقبال می‌کنیم.

آقای گوستاو مانریک، وزیر امور خارجه اکوادور نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: علاقمند به توسعه روابط با ایران در زمینه‌های مختلف زیرساختی، انرژی، گردشگری، فرهنگی، شیلات و آبزیان هستیم و مشورت‌ها و گفتگوهای مشترک را برای تقویت روابط دو کشور ادامه خواهیم داد.


نظر شما :