محکومیت دور جدید حملات اسرائیل به بیمارستان شفا

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۷ کد : ۲۰۲۵۰۹۲ سرخط اخبار

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه حمله امروز (دوشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الشفاء» غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ خود اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) با حمله به بیمارستان الشفاء غزه و منطقه اطراف و نیز هدف قرار دادن ساختمان این بیمارستان به‌طور مستقیم بدون توجه به وجود بیماران، کادر درمان و آوارگان مرتکب جنایت جدیدی شده است.

براساس گزارش صدی البلد، جنبش حماس همچنین اعلام کرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی و جنگ نسل‌کشی ادامه‌دار علیه ملت فلسطین هیچ تصویری از پیروزی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیررژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم ایجاد نخواهد کرد و این جنایت‌ها و حملات بیانگر حالتی از سردرگمی و ناامیدی در دستیابی به هرگونه دستاورد نظامی به‌جز هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه است.

این جنبش همچنین اعلام کرد که ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل در اتخاذ اقداماتی علیه ارتش رژیم صهیونیستی به‌مثابه چراغ سبزی برای تداوم جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین است.

جنبش حماس از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان جهانی بهداشت و موسسات سازمان ملل خواست تا مسئولیت‌های خود را برای حفاظت از مراکز پزشکی نوار غزه و مستندسازی جنایت‌های اشغالگران علیه مراکز پزشکی به موجب توافقات ژنو و قوانین بین‌المللی و بشردوستانه برعهده بگیرند.

از سوی دیگر، گروه‌های فلسطینی نیز با عبارات شدیداللحنی هدف قرار دادن بیمارستان‌ها توسط اشغالگران صهیونیست با هدف نابودی مراکز درمانی که آخرین آن هدف قرار دادن بیمارستان الشفاء غزه در صبح امروز بود را محکوم کردند.

گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که هدف قرار دادن بیمارستان‌های نوار غزه تکمیل‌کننده جنگ نسل‌کشی اشغالگران علیه ملت فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است هدف اشغالگران صهیونیست واضح و روشن است؛ هدف آنها این است که هیچ فرصتی برای نجات جان مجروحان و بیماران و درمان آنها فراهم نشود و هیچ چیز مشهودتر از محروم کردن هزاران نفر از سفر برای درمان در بیمارستان‌ها نیست.

گروه‌های فلسطینی ضمن اشاره به روایت‌های دروغین و ادعاهای باطل اشغالگران درخصوص وجود رهبران حماس در بیمارستان الشفاء، تاکید کردند که بیمارستان‌ها، مراکز درمانی غیرنظامیان هستند و هیچگونه فعالیتی را انجام نمی‌دهند که با عملکرد و وظایف مشخص‌شده آنها مطابق با قوانین بین‌المللی و بشردوستانه مغایرت داشته باشد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه هم تاکید کرد که حمله به بیمارستان شفاء در غزه جنایتی جنگی است که هدف اشغالگران برای نابودی بخش بهداشت و سلامت در این باریکه را ثابت می‌کند.
دفتر مذکور ضمن محکومیت شدید حمله به بیمارستان شفاء، رژیم اشغالگر، دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را مسئول جان و سلامت افراد حاضر در آن دانست.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از آغاز عملیات نظامی در بیمارستان الشفاء غزه خبر داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش جراحی بیمارستان شفاء در نتیجه حملات و بمباران‌های بامداد امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی دچار آتش‌سوزی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با توجیه این حمله مدعی است که گزارش‌هایی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در داخل بیمارستان را دریافت کرده است.

حملات رژیم صهیونیستی درحالی است که این رژیم آبان ماه نیز با حملات هوایی و توپخانه‌ای خود، این بیمارستان را به شدت هدف قرار داده و آن را از کار انداخته بود.


نظر شما :