پیام موسسه بین المللی گفت و گوی ادیان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلح

گفت و گوی ادیان برای رسیدن به صلح بشر

۰۲ مهر ۱۳۸۷ | ۰۳:۳۱ کد : ۲۷۵۸ آمریکا
موسسه گفت و گوی ادیان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلح با انتشار پیامی گفتگوی ادیان بر محور مشترکات مورد نیاز بشر را برای جدی تر کردن صلح ضروری دانست.
گفت و گوی ادیان برای رسیدن به صلح بشر
موسسه گفت و گوی ادیان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلح با انتشار پیامی گفتگوی ادیان بر محور مشترکات مورد نیاز بشر را برای جدی تر کردن صلح ضروری دانست.
متن پیام موسسه گفت و گوی ادیان به شرح زیر است:
 
انتخاب روز جهانى صلح درست در نقطه اعتدال پاييزى (21 سپتامبر هرسال) ممکن است دلائل مختلفی داشته باشد، اما نشانه روشنى از پيام واقعى آن است که در شاهين ترازوى همه روشهاى افراطى و تفريطى زندگى بشر(در اين خانه بزرگ انسانى) و در معتدل ترين روز سال تقويمى قرار گرفته است.
پيام روز صلح بيش از هرچيز به عدالت متوجه است و همه انسان ها را به رعايت آن و جديت در برقرارى، حفظ و حراست از آن فرا مى خواند. حقيقت اينست که جنگ يکى از بزرگترين بلايا در قصه طولانى تاريخ است و با اينکه هيچگاه دست آوردى فراتر از صلح نداشته است، اما متأسفانه در هميشه زمان يکى از فصول پرحجم داستان زندگى انسان بوده و هست.
به دلیل قدرت دین در سپهر زندگی بشر، متاسفانه در طول تاریخ بنام دین سو استفاده از مبانی حیات بخش آن، بیشترین جنگ ها صورت گرفته است.
خداوند همه آدمیان مهربان است و انسان ها را به مهربانى و مروت حتى در برابر دشمنان فرا خوانده است. اين روح سرکش و زياده خواه و شيطانى گروهى است که حق کمترى براى ديگران مى شناسند و کوره جنگ و سيه روزى را همچنان داغ و سوزان نگاه مى دارد و آن را به نام خدا مطرح می کنند
در اين سال هاى نخستين هزاره سوم على رغم تداوم خشونت و جنگ باقى مانده از سال هاى پايانى قرن بيستم به مثابه ارثيه اى شوم از روزگار نادانى ها، اميد آن داريم که دلسوزان، انديشمندان، مصلحان، بشردوستان و به ويژه مؤمنان و رهبران همه ادیان هرچه بيشتر بکوشند تا بشریت را به صلح دعوت کنند و خشونت طلبان را از خود دور کنند و به اعتلاى کيفيت، عدالت و معنويت که بافطرت انسانى سازگارتر است کمک کنند. گفتگوی ادیان بر محور مشترکات مورد نیاز بشر نیاز امروز جامعه ماست که روز جهانی صلح را جدی تر می کند.
 
 
 
        محمدعلى ابطحى
رييس موسسه گفت و گوى اديان
 
 

نظر شما :