پسر بن لادن سرگردان شد

۱۹ آبان ۱۳۸۷ | ۲۰:۵۶ کد : ۳۱۵۳ اخبار اصلی
نویسنده خبر: على موسوى خلخالى
پسر بن لادن به خاطر ترس از پدر به دنبال پناهندگی است
پسر  بن لادن سرگردان شد

عمر بن لادن، فرزند اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده که پیش از این تقاضای پناهندگی سیاسی­اش از سوی بریتانیا و اسپانیا رد شده بود، با وجود آن که تقاضایش برای پناهندگی از سوی دولت مصر پذیرفته شد، به سمت قطر پرواز کرد. وی دو روز پیش به همراه همسر انگلیسی­اش از اسپانیا وارد قاهره شده بود و از دولت قطر نیز تقاضای پناهندگی کرده بود.

 

یکی از مسئولان فرودگاه قاهره که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با شبکه خبری العربیه اعلام کرد، تا کنون مسئولان مصری هیچ تصمیمی درباره چگونگی برخورد با پسر بن لادن در ازای ورودش به خاک مصر اتخاذ نکرده­اند.

 

عمر بن لادن با این شرط وارد مصر شده بود که خاک این کشور را به سمت لبنان یا مغرب ترک کند. دولت اسپانیا پناهندگی او را به این دلیل رد کرده بود که اعتقاد داشت جان وی در خطر نیست. دولت بریتانیا نیز به دلیل احتمال جنجالی شدن حضورش در این کشور تقاضای پناهندگی وی را رد کرده بود.

 

این در حالی است که زینت صباح، زن عمر بن لادن که ظاهرا به دعوت همسرش مسلمان شده، گفت، تا آن جا که ممکن است تلاش داریم از ماندن در مصر پرهیز کنیم. احتمالا به زودی به نیوزیلند پرواز خواهیم کرد و در مصر نخواهیم ماند.

 

آلفردو بیریث روبالکابا، وزیر کشور اسپانیا روز پنج شنبه اعلام کرده بود که رد پناهندگی عمر بن لادن با هماهنگی گروه عالی مذاکره کننده امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل اتخاذ شده است.

 

عمر بن لادن 28 سال سن دارد و اکنون در مصر مقیم است. وی با پاسپورت عربستانی به کشورهای مختلف سفر می­کند. یکی از نزدیکان عمر بن لادن می­گوید: «وی به دلیل مواضع صلح طلبانه­اش به شدت احساس خطر می­کند و گمان دارد که طرفداران پدرش قصد دارند او را ترور کنند. از این رو به دنبال پناهندگی سیاسی از یکی از کشورهای خارجی است.»

 

وی در سال 2007 با یک زن بریتانیایی که قبل از اتخاذ نام عربیش نام جان فیلیکس براون را بر خود داشت و 52 سال سن دارد، ازدواج کرد. ازدواجی که جنجال گسترده­ای را در مطبوعات به ویژه مطبوعات عربی به دنبال داشت.

 

وی در فوریه سال گذشته میلادی در یم مصاحبه مطبوعاتی به پدرش گفته بود، «پدر بهتر است برای رسیدن به هدفت و دفاع از آن راه دیگری بیابی. استفاده از بمب و اسلحه علیه هر کسی به هیچ وجه کار صحیحی نیست.»    

على موسوى خلخالى

نویسنده خبر

مترجم، روزنامه نگار و معاون سردبیر دیپلماسی ایرانی.

اطلاعات بیشتر


( ۱ )

نظر شما :