منابع خبرى امريکا: هيلارى کلينتون پست وزارت خارجه را پذیرفت

۰۳ آذر ۱۳۸۷ | ۱۵:۵۷ کد : ۳۲۵۸ آمریکا
باراک اوباما، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحد اعلام کرد رابرت گیبز، مشاور نزدیک خود را به عنوان سخنگوی کاخ سفید انتخاب کرده است. در همین رابطه منابع خبری امریکا اعلام کردند، سناتور هیلاری کلینتون، سمت وزارت امور خارجه امریکا را پذیرفته است.
منابع خبرى امريکا: هيلارى کلينتون پست وزارت خارجه را پذیرفت

باراک اوباما، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحد اعلام کرد، رابرت گیبز، مشاور نزدیک خود را به عنوان سخنگوی کاخ سفید انتخاب کرده است.

 

در همین رابطه منابع خبری امریکا اعلام کردند، سناتور هیلاری کلینتون، سمت وزارت امور خارجه امریکا را پذیرفته است.

 

همچنین باراک اوباما خبر از انتصاب خانم ایلین مورین، برای سازمان ارتباطات و دان فایفر، به سمت معاونت وی داد.

 

همچنین تيموثى غيثنر، به سمت وزارت خزانه­داری و لورنس سمرز، مدير گروه اقتصاد ملى کاخ سفید نیز انتخاب شدند.

 

باراک اوباما در این باره گفت: «این افراد اداره­های اساسی کشور را بر عهده می­گیرند و می­توانند خبرگی و دانش گسترده خود را به این سازمان­ها و ادارات منتقل کنند. من امیدوارم به کمک آنها بتوانم آسایش و امنیت ملت امریکا را تقویت کنم.»

 

گیبز از سال 2004 مدیر ارتباطات باراک اوباما هنگامی که وی از اعضای مجلس سنا بود، است. گیبز یکی از مهمترین استراتژیست­های اوباما در انتخابات ریاست جمهوری در رقابتش با مک­کین بود و پیش­بینی می­شد اوباما وی را به عنوان سخنگوی کاخ سفید انتخاب کند.  

 

مورین نیز به تازگی به گروه اوباما پیوسته است. وی در دوران رقابت­های انتخاباتی رئیس جمهوری منتخب ریاست سازمان امور زنان اوباما را بر عهده داشت و برای رای دادن زنان به اوباما بسیار تلاش کرد. وی همچنین رابط کمپ اوباما با کارگران، سازمان­ها و شرکت­های صنعتی و گروه­های تبلیغاتی سیاسی مختلف بوده است.

 

دان فایفر نیز پیش از این یکی از اعضای اداری مجلس سنا بوده و در رقابت­های انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا در سال 2000 که بین ال گور و جورج بوش جریان داشت در کمپ ال گور فعالیت می­کرد.

 

درباره هیلاری کلینتون نیز روزنامه نیویورک تایمز نوشت وی به باراک اوباما گفته است که پست وزارت امور خارجه امریکا را می­پذیرد. به گفته روزنامه نیویورک تایمز بنا به تصمیمی که دو طرف اتخاذ کرده­اند، قرار است خبر رسمی انتخاب کلینتون به سمت وزارت امور خارجه امریکا پس از تکمیل دیگر اعضای کابینه و پس از تعطیلات عید شکرگزاری اعلام شود.

 

فیلیپ رینیز، یکی از مشاوران هیلاری کلینتون در این باره گفت: «مذاکرات ادامه دارد و تا کنون چیزی که خلاف این موضوع را ثابت کند، به گوش نرسیده است.»

 

انتظار می­رود اوباما تا روز عید شکرگذاری کابینه خود را به طور کامل معرفی کند. گفتنی است اعراب از انتخاب هیلاری کلینتون بسیار نگرانند و تلاش می­کنند وی به این سمت انتخاب نشود.


نظر شما :