جورج بوش: براى شکست اطلاعاتى متاسفم

۱۲ آذر ۱۳۸۷ | ۱۸:۵۵ کد : ۳۳۴۱ آمریکا
جورج بوش درباره جنگ عراق نیز گفت: «با توجه به ميزان خطر رژيم صدام عليه امريکا بزرگترين افسوس دوران رياست جمهورى‌ام شکست اطلاعاتى است.»
جورج بوش: براى شکست اطلاعاتى متاسفم

جورج بوش رئيس جمهوری ایالت متحد که دیگر روزهای آخر دوران ریاست جمهوری خود را سپری می­کند، ضمن ابراز تاسف به خاطر از دست رفتن مشاغل و لطمه خوردن حساب‌هاى بازنشستگى به خاطر بحران مالى جهانى گفت: «براى کاهش رکود اقتصادى در صورت نياز حمايت‌هاى دولتى بيشترى را به عمل خواهم آورد.»

 

جورج بوش، رئيس جمهوری آمريکا در گفت‌وگو با شبکه اي.بي.سى گفت: «البته به خاطر بروز چنين رخدادى متاسفم. مسلما من اين مساله را که مردم مشاغل خود را از دست بدهند، دوست ندارم. اما با این حال مردم آمريکا بايد بدانند که ما از اين سيستم حفاظت خواهيم کرد. منظورم اين است که ما هستيم و اگر لازم باشد که حضور بيشترى داشته باشيم، اين کار را خواهيم کرد.»

 

اداره ملى تحقيقات اقتصادى آمريکا روز دوشنبه گزارش داد که به رغم تلاش­های مستمر برای مهار بحران اقتصادی، اقتصاد آمريکا از دسامبر 2007 دچار رکود شد. بسيارى از اقتصاددانان معتقدند که اين سقوط کنونى تا اواسط سال 2009 طول خواهد کشيد و شديد‌ترين مورد از زمان رکود اقتصادى سال 82-1981 خواهد بود.

 

جورج بوش درباره جنگ عراق نیز گفت: «با توجه به ميزان خطر رژيم صدام عليه امريکا بزرگترين افسوس دوران رياست جمهورى‌ام شکست اطلاعاتى است.»

 

وى در پاسخ به اين سوال که اگر گزارش‌هاى اطلاعاتى به طور دقيق از عدم برخوردارى صدام از سلاح‌هاى کشتار جمعى حکايت مى‌کردند، وى دستور حمله به عراق را صادر مى‌کرد؟ گفت: «شما مى‌دانيد اين يک سوال جالب است. اين مساله‌اى است که گذشته و من نمى‌توانم آن را انجام دهم. گمانه‌زنى‌ درباره اين مساله براى من سخت است.»

 

جورج بوش در پاسخ به اين سوال که هنگام در دست گرفتن رياست جمهورى آمريکا در مورد چه چيزى کمترين آمادگى را داشت، گفت: «فکر مى‌کنم من براى جنگ آمادگى نداشتم. به عبارت ديگر، من در مبارزات انتخاباتى خودم نگفتم که لطفا به من راى دهيد، چون توانايى اداره يک حمله را دارم. یعنی این که من پيش­بينى جنگ را نکرده بودم. يکى از ويژگى‌هاى رياست جمهورى مدرن اين است که اتفاق­ها بر خلاف ميل شما رخ ‌دهد.»

 

در زمينه انتخابات رياست جمهورى آمريکا، بوش پيروزى باراک اوباما را يک مردودى براى جمهورى خواهان ناميد و گفت: «مطمئن هستم که برخى از مردم به خاطر من به باراک اوباما راى دادند.»

 

وى در ادامه افزود: «به خاطر سقوط اقتصادى موجود احساس مسووليت مى‌کنم، زيرا اين مساله در دوران من رخ داده است. فکر مى‌کنم زمانى که تاريخ اين دوران نوشته شود، مردم خواهند فهميد که بسيارى از تصميماتى که در وال استريت اتخاذ شدند در اصل در يک دهه قبل از رياست جمهورى من اتفاق افتاده‌اند.»


نظر شما :