جنگ با سرطان پس از مبارزه با صدام

۰۲ مرداد ۱۳۸۶ | ۲۱:۴۵ کد : ۳۳۸ اخبار اصلی
اميدوارى نسبت به بهبود سيدعبدالعزيز حکيم در تهران
جنگ با سرطان پس از مبارزه با صدام

سيدعبدالعزيز حکيم رييس مجلس اعلاى اسلامى عراق که در حال حاضر جهت درمان در تهران به سر مى‌برد، واکنش به اخبار منتشر شده مبنى بر استعفايش از سمت رياست مجلس اعلا به دليل نامناسب بودن وضعيت جسمى‌اش گفته که  اين اخبار صحت ندارد و روند درمانم به خوبى پيش مى‌رود. به گفته آقاى حکيم نتايج اين امر براى تيم پزشکى اميدوار کننده است.

 

سيد عبدالعزيز حکيم مى گويد هم‌چنان بسيارى از مسووليت‌هايم را انجام مى‌دهم و زمانى که به حدى از ناتوانى برسم که تشخيص دهم امکان ادامه کار کردن برايم وجود ندارد، استعفايم را به شوراى مرکزى مجلس اعلاى اسلامى عراق ارايه مى‌دهم.

 

آقاى حکيم درباره  دور اول مذاکرات ايران و آمريکا که ماه گذشته در بغداد برگزار شد گفته مسلما تنش‌هاى قديمى موجود در روابط دو کشور که به سالها قبل باز مى‌گردد از طريق يک نشست قابل حل و فصل نيست اما با اين وجود بايد نتايج اين نشست را مهم دانست.

 

وى نشست طرفين آمريکايى و ايرانى را جهت مطرح ساختن آشکار موضوعات ضرورى مى داند و در شرايطى که تحت مداوا قرار دارد نيز مى گويد  ما در دولت عراق نيز سعى مى‌کنيم تا با فراهم کردن شرايط و فضاى لازم زمينه را جهت برگزارى دور دوم اين مذاکرات فراهم کنيم تا نتايج بهتر از نتايج دور اول نشست اتخاذ شود.

 

 

سيد عبدالعزيز حکيم، همچنان مى خواهد رياست مجلس اعلاى اسلامى عراق که از عمده ترين تشکلهاى سياسى شيعه در اين کشور به شمار مى رود، به دست داشته باشد و براى اين موضوع موضوع درمانش را جدى گرفته و مى داند که در چنين شرايطى عراق به حضور وى احتياج دارد.

 

آقاى حکيم مى گويد درمان در ايران را به اين دليل انتخاب کرده چون که مى خواسته نزديک عراق باشد.

 

آقاى حکيم چند هفته پيشتر در پيامى که از چند شبکه تلويزيونى عراقى پخش شد خبر داد که تورمهاى محدود و تومورى کوچک در ريه وى ديده شده که براحتى قابل درمان است و پس از پخش اين پيام براى درمان به ايران رفت.

 

او پيشتر براى آزمايشهاى اوليه تشخيص سرطان به بيمارستان هيوستون در آمريکا مراجعه کرده بود و پزشکان اين بيمارستان تأييد کرده بودند که او به سرطان ريه مبتلاست.

 

اين بار گزارش شده که سفر سيدعبدالعزيز حکيم به ايران به منظور شيمى درمانى است که معمولاً براى درمان سرطان در مراحل جدى و پيشرفته اين بيمارى به کار مى رود، هرچند محسن حکيم، فرزند او به خبرگزارى فرانسه گفته که بيمارى سرطان پدرش هنوز گسترش نيافته و پيشرفت نکرده و پزشکان به درمان اين بيمارى اميدوارند.

ژيش ازاين سيدعبدالعزيز حکيم بيش از بيست سال ساکن ايران بود. آقاى حکيم حدود سه سال پيش به عراق رفت و پس از کشته شدن برادرش، سيدمحمدباقر حکيم، رهبرى مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق را به عهده گرفت.

 

 

آيت‌الله محمد باقر حکيم در سال ‪ ۲۰۰۳ميلادى پس از اقامه نماز جمعه  بر اثر انفجار خودرو بمبگذارى شده‌اى که در کنار مرقد مطهر امير مومنان على (ع) متوقف شده بود، به شهادت رسيد.

 

آيت‌الله حکيم پيش از اين عمليات تروريستى ، هفت بار از سوى رژيم سابق بعث عراق هدف عمليات تروريستى قرار گرفته بود.

 

اين روحانى مبارز عراقى از سال ‪ ۱۹۸۶رهبرى مجلس اعلاى اسلامى عراق را که پيشتر به نام "مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق" شناخته مى‌شد، بر عهده داشت و بعد از شهادت وى برادرش "عبدالعزيز حکيم" رهبرى مجلس اعلا را عهده دار شد.

 

 

مجلس اعلاى اسلامى عراق هم اکنون سى کرسى از 275 کرسى مجمع ملى عراق را در دست دارد و از دولت نورى مالکى، نخست وزير عراق پشتيبانى مى کند.

 

سيدعبدالعزيز حکيم با وجود نزديکى به ايران، مى کوشد روابط خود با آمريکا را نيز گرم نگاه دارد، او سال گذشته در سفر به آمريکا با جورج بوش رئيس جمهور ايالات متحده نيز ديدار کرد.

 

تعداد زيادى از اعضاى خانواده حکيم در راه مبارزه با رژيم صدام کشته شده اند. آقاى حکيم پس از سال ها مبارزه با رژيم بعثى عراق و صدام حسين، اين روزها در حال مبارزه با سرطان ريه است. دوستدارانش اميدوارند آقاى حکيم سلامت کامل خود را به دست آورد و همچنان رياست مجلس اعلا را به عهده داشته باشد.


نظر شما :