بوستون گلاب: مالیات همیشه سودمند نیست

۱۹ آذر ۱۳۸۷ | ۰۱:۰۱ کد : ۳۴۰۱ آمریکا
اگر بخواهد برای بیمه بهداشت نیز سودی در نظر گرفته و برای آن مالیات وضع کند نه تنها کمکی به حل مشکل بهداشت عمومی نکرده بلکه باعث ایجاد مشکل تازه یعنی افزایش شمار بیکاران خواهد کرد.
بوستون گلاب: مالیات همیشه سودمند نیست

روزنامه بوستون گلاب سرمقاله امروز خود را به بحران اقتصادی ایالات متحد اختصاص داده و در یادداشتی با عنوان اولا، مالیات همیشه سودمند نیست، نوشته است، اگر کنگره به فکر این است که بهداشت عمومی را سامان دهد، باید به دنبال راه صحیح باشد، نه این که بخواهد به جای درمان ضربه­ای هم وارد کند. اگر بخواهد برای بیمه بهداشت نیز سودی در نظر گرفته و برای آن مالیات وضع کند نه تنها کمکی به حل مشکل بهداشت عمومی نکرده بلکه باعث ایجاد مشکل تازه یعنی افزایش شمار بیکاران خواهد کرد. برای امریکایی که 60 درصد مردم آن تحت پوشش بیمه هستند، بیکاری یعنی بحران شدید اقتصادی و یعنی کشاندن اقتصاد کشور تا مرز سقوط. یعنی این که بر شمار بحران های اقتصادی کنونی باید شمار بیمه­های در حال ورشکستگی را نیز افزود.

 

روزنامه تایم نیز سرمقاله امروز خود را به بحران اقتصادی اختصاص داده با این تفاوت که این بحران را در خود بریتانیا هدف قرار داده است. در سرمقاله این روزنامه که عنوان چرا بانک های انگلیس باید خطر کمک مالی بریتانیا را احساس کند، نوشته است، به ارزش 64 تریلیون دلار پرسش به وجود آمده است. همه می­خواهند بدانند، خوب پس از این که پول به بازار تزریق شد و دولت دخالت کرد تا از ورشکستگی ها جلوگیری کند بعدش چه خواهد شد؟

 

در ادامه این یادداشت آمده است، پس از آن که بانک انگلیس اخیرا یک شوک دردآور را از سر گذراند صاحبان این بانک تصمیم گرفتند سود بانکی را دو درصد کاهش دهند یعنی شبیه همان کاری که در سال 1951 انجام داد. اما این کار کوهی از پرسش به وجود آورده که آقایان فکری هم به وضعیت بعد از آن که تا دهه نود قرن گذشته دامنگیرشان بود، کرده­اند.

 

روزنامه اینترنشنان هرالد تریبیون سرمقاله امروز خود را به وضعیت قضایی امریکا در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا اختصاص داده و با عنوان قضاوت خشن در امریکا نوشته است، دوران قضایی جورج بوش رئیس جمهوری امریکا کاملا مشخص بود. وی با تعریف با مبارزه تروریسم اجازه نداد تروریست ها بار دیگر خاک امریکا را مورد حمله قرار دهند و وضعیتی همانند وضعیت 11 سپتامبر را دوباره تکرار کنند. اما آقای اوباما چه برنامه ای دارند. ایشان با انتصاب فردی که سابقه نه چندان درخشانی در پرونده قضایی خود دارد و بارها در برابر تروریست ها کوتاهی به خرج داده معلوم نیست چه هدفی را دنبال می­کند.   


نظر شما :