جورج بوش: جانشينم راهم را ادامه دهد

۲۱ آذر ۱۳۸۷ | ۰۱:۲۴ کد : ۳۴۱۳ آمریکا
جورج بوش رئيس جمهورى ايالات متحد امريکا در روزهاى آخر دوران حکومت خود در سخنانى در آکادمى نظامى امريکا در وست پوينت، از مداخله نظامى براى برچيدن تهديد‌هاى بالقوه عليه امنيت ملى امريکا دفاع کرد.
جورج بوش: جانشينم راهم را ادامه دهد

جورج بوش رئيس جمهورى ايالات متحد امريکا در روزهاى آخر دوران حکومت خود در سخنانى در آکادمى نظامى امريکا در وست پوينت، از مداخله نظامى براى برچيدن تهديد‌هاى بالقوه عليه امنيت ملى امريکا دفاع کرد و ضمن اشاره به حملات تروريستى بمبئى در پيامى خطاب به مقام هاى پاکستانى گفت: «ما هر آنچه که لازم است براى حفاظت از مردم و نيروهاى امريکايى انجام خواهيم داد. اين حمله نشان داد که تروريست‌ها هنوز نيز چالش جدى محسوب مى‌شوند.»

 

رئيس جمهورى ايالات متحده تصريح کرد، جانشينش بايد استراتژى‌هاى نظامى و ديپلماتيک کنونى را براى غلبه بر تروريست‌ها ادامه دهد.

 

بوش در ادامه افزود: «در سال­هاى آتى کشور ما بايد به توسعه توانايى‌هايمان در مقابله با دشمنان در سراسر جهان ادامه بدهد و آمريکا بايد در موضع تهاجمى باقى بماند.»

 

رئيس جمهورى ايالات متحده در اين سخنرانى از پاکستان تمجيد و در عين حال انتقاد کرد و گفت: «دولت پاکستان و مردم اين کشور در حال فعاليت در راستاى مقابله با تروريسم هستند، چون خود آنها نيز قربانى اين پديده­اند. گرچه مناطق قبيله‌ نشين در مرز پاکستان - افغانستان يک مشکل برجسته محسوب مى شوند.»

 

وى در ادامه افزود: «در حالى که امريکا از اقدامات اسلام آباد براى کنترل اين مناطق حمايت مى‌کند، همچنين در صورت لزوم اقدام­هاى لازم ديگرى را نيز انجام خواهد داد.»

 

رئيس جمهور امريکا همچنين به اقدامات دولتش در ايجاد تغييرات در ارتش امريکا شامل افزايش استفاده از هواپيما‌هاى کنترل از راه دور، دگرگونى در آموزش‌هاى نظامى عليه فعاليت‌هاى شبه نظاميان، ايجاد سيستم سپر دفاع موشکى و اعطاى نقش محورى به نيروى عمليات ويژه در مبارزه جهانى عليه تروريست‌ها اشاره کردو گفت: «همه اقدامات دولتم چه در داخل و چه در خارج در راستاى طرح‌هايم حرکت نکرده­اند. جنگ در عراق طولانى‌تر و سخت‌تر از آنچه که انتظار مى‌رفت، پيش رفته است مى‌توانم بگويم جنگ در عراق به پايان موفقيت آميزى نزديک شده است.»

 

وى بار ديگر از طرح افزايش نيروها در عراق به جاى خروج آنها براى پيشرفت در اوضاع امنيتى اين کشور دفاع کرد و آن را ضرورى و موفقيت‌آميز توصيف کرد.

 

بوش همچنين در ادامه سخنان خود به کشتن يا دستگيرى صدها عضو القاعده در سراسر جهان از جمله خالد شيخ محمد، مظنون طراحى حملات 11 سپتامبر 2001 اشاره کرد و گفت: «اسامه بن لادن و ايمن الظواهرى رهبران ارشد القاعده از دست نيروهاى امريکايى و ائتلافى گريزان هستند. آنها هم اکنون در حال فرار به سر مى برند. آنها با چنان فشارى مواجهند که تنها راه زنده ماندنشان زندگى در زير زمين است. روزى آنها با قانون و عدالت روبه رو خواهند شد و به سزاى اعمالشان خواهند رسيد. اميدوارم آن روز نزديک باشد.»


نظر شما :