سیسیلیا سارکوزی

۰۷ مرداد ۱۳۸۶ | ۲۱:۱۷ کد : ۴۱۶ اخبار اصلی
همسر ناراضی رییس جمهور یا دیپلمات طراز اول؟

خبرگزارى آسوشيتدپرس در گزارشى با عنوان "بانوى نخست يا يک ديپلمات طراز اول؟" درباره‌ همسر نيکولا سارکوزى، رييس جمهور فرانسه نوشته است نقش فعال سيسيليا سارکوزى، همسر نيکولا سارکوزى، رييس‌جمهور فرانسه در آزادى چند پرستار بلغارى و يک دکتر فلسطينى از ليبى در حال صورت گرفت که اسرارى در زندگى وى وجود دارد.

 

با توجه به نقش مهم همسر رييس‌جمهور فرانسه در آزادى پنج پرستار بلغارى و يک دکتر فلسطينى اين موضوع ثابت شد که سيسيليا سارکوزى، هم بانوى نخست فرانسه است و هم يک ديپلمات طراز اول.

دو سال پيش عکسى از سيسيليا سارکوزى در کنار يک مرد منتشر شد و يا اين که وى طى رقابت‌هاى انتخاباتى رياست جمهورى اخير فرانسه در بهار سال جارى حضور نداشت.

 

همسر نيکولا سارکوزى درحال دست و پا کردن يک نقش خاص و استثنايى براى خود در فرانسه‌ى جديدى که همسرش در حال شکل دادن آن است، مى‌باشد.

 

سيسيلياى پر جذبه اما محتاط، انتخاب نشده اما با نفوذ در حال جلب نظر مريدان و منتقدان است. نقش همسر نيکولا سارکوزى در آزادى اين تيم پزشکى از ليبى، سنتى را که زنان روساى جمهور کشورها فقط بر روى صندلى‌هايى در کنار همسرانشان مى‌نشينند، شکست.

 

سيسيليا سارکوزى طى ماه جارى دو مرتبه به ليبى سفر کرد تا مقدمات آزادى اين پرستاران و پزشک فلسطين را مهيا کند.

 

هنوز به طور واضح مشخص نيست که آيا فرانسه در آزادى اين پرستاران و يک پزشک فلسطينى نقش سرنوشت ‌سازى را ايفا کرده است.

 

نيکولا سارکوزى طى رقابت‌هاى انتخاباتى‌اش و در اولين سخنرانى به عنوان رييس‌جمهور فرانسه به مشکلات پزشکان و پرستاران اشاره‌هايى داشت و براى آزادى پنج پرستار بلغارى و يک پزشک فلسطينى از ليبى تلفنى گفت‌وگوهايى انجام داد.

 

روز سه‌شنبه24 جولای پس از فرود آمدن هواپيماى حامل اين پرستاران و پزشک فلسطينى، سيسيليا سارکوزى اعلام کرد که 45 ساعت است نخوابيده است.

 

وکيل فرانسوى اين پرستاران اعلام کرد که همسر نيکولا سارکوزى در اين مذاکرات به طور فعال عمل کرده است.

 

امانوئل التيت، وکيل فرانسوى پرستاران آزاد شده از ليبى گفته به طور واضح نقش همسر سارکوزى در اين موضوع مهم بوده است.

 

التيت هم‌چنين تصريح کرد که وى پيشتر نيکولا سارکوزى را متقاعد کرده بود تا قبل از انتخاب شدن به عنوان رييس‌جمهور فرانسه آزادى اين پرستاران و پزشک فلسطينى را در اولويت‌هاى سياست خارجى خود قرار دهد.

 

آزادى اين پرستاران و پزشک فلسطينى مشخص کرد که اين موضوع براى سارکوزى مهم بوده است و اتخاذ يک نگرش عملى دراين مشکل به وضوح مشخص بود.

 

نيکولا سارکوزى درباره‌ عملکرد همسرش درباره‌ آزادى پنج پرستار و يک پزشک فلسطينى گفته فکر مى‌کنم سيسيليا يک ابتکار عمل سازنده را انجام داد.


( ۱ )

نظر شما :