حکم بازداشت براى سعيد الصحاف

۳۰ فروردین ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۴ کد : ۴۳۹۷ اخبار اصلی
دستگاه قضايى عراق حکم بازداشت الصحاف را به خاطر دست داشتن در ترور شيخ طالب السهيل پدر صفيه السهيل از نمايندگان مستقل پارلمانى کنونى عراق صادر کرد.
حکم بازداشت براى سعيد الصحاف

دستگاه قضايى عراق حکم بازداشت محمد سعيد الصحاف وزير اطلاع رسانى رژيم صدام را به خاطر دست داشتن در ترور يک شهروند عراقى صادر کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى شيعه ابا، دستگاه قضايى عراق حکم بازداشت الصحاف را به خاطر دست داشتن در ترور شيخ طالب السهيل پدر صفيه السهيل از نمايندگان مستقل پارلمانى کنونى عراق صادر کرد.

خانم صفيه السهيل با اشاره به صدور حکم قضايى عليه الصحاف در جريان افتتاح خيابانى به نام پدرش در شهر کاظمين گفت: «اسامى ديگرى نيز در حکم بازداشت قضايى وجود دارد. وى در عين حال به اين اسامى اشاره‌اى نکرد.»

برپايه اين گزارش، شيخ طالب السهيل بعد از تلاش براى برنامه ريزى برای سرنگونى رژيم صدام به دستور وى در دهه هشتاد قرن گذشته در لبنان ترور شد.

محمد سعيد الصحاف هم‌اکنون در امارات عربى متحده سکونت دارد و به خاطر گفته‌هاى مطبوعاتى خود در دوره حمله امريکا به عراق در ماه مارس سال 2003 ميلادى و پيش از سقوط شهر بغداد و سخنان خود درباره نظاميان امريکايى‌ها مشهور شد.

مفيد محمد الجواد الجزايرى وزير فرهنگ عراق در دوران حاکميت صدام در سال 1382 گفته بود که سعيدالصحاف مظنون به سرقت 10 دستگاه خودروى نفيس از موزه ملى عراق است.

سعيد الصحاف در اواخر سال 1383 ميلادى نيز سفرى به ليبى داشت. يک منبع رسمى ليبى که خواسته بود نامش فاش نشود در آن زمان به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفته بود، سفر صحاف به ليبى جنبه رسمى ندارد و وى صرفا جهانگرد است.

سعید الصحاف پس از سقوط رژیم بعث خود را تسلیم نیروهای امریکایی کرده بود اما آنها از بازداشت وی امتناع کردند و گفتند، در فهرست بازداشتیشان نامی از صحاف وجود ندارد. الصحاف بارها از این که امریکایی ها او را دستگیر نکرده و او را در عراق رها کردند، انتقاد می­کرد تا این که به امارات رفت و در آنجا به یک زندگی عادی تن داد. به ادعای خودش، وی از آن موقع تا کنون در حال نوشتن خاطراتش است.  

 

 


( ۳۷ )

نظر شما :