پيشنهاد تغيير ساختار وزارت خارجه ايران

۲۲ مرداد ۱۳۸۶ | ۱۹:۱۱ کد : ۴۹۲ اخبار اصلی
همايش سفراى ايران در خارج از کشوربه سنت هرساله در تهران آغاز شده است. از سال هاى صدرات على اکبر ولايتى در وزارت خارجه ايران سنتى ايجاد شده که هر ساله روئساى هيات هاى نمايندگى ايران در تابستان به تهران مى آيند .
پيشنهاد تغيير ساختار وزارت خارجه ايران

 

همايش سفراى ايران در خارج از کشوربه سنت هرساله در تهران آغاز شده است. از سال هاى صدرات  على اکبر ولايتى در وزارت خارجه ايران سنتى ايجاد شده که هر ساله سفرا و روئساى هيات هاى نمايندگى ايران در خارج از کشور در نيمه تابستان به تهران مى آيند و با سران و مسولان درباره مسايل مختلف جلساتى برگزار مى کنند.

پايان بخش همايش نيز گردهمايى همسران سفرا است که با اتمام آن ميهمانان به زيارت امام هشتم در مشهد مى روند.

 

همايش سفراى امسال با حضور رييس‌جمهور  محمود احمدى نژاد آغاز شده است. آقاى احمدى نژاد در مراسم افتتاحيه گفته عدالت‌گسترى، مهرورزى و تعالى جوامع انسانى  اصول کارآمد و حلال چالش‌هاى روابط بين‌المللى است و همه ارکان سياست خارجى و مدل ديپلماسى جمهورى اسلامى ايران بايد براساس اين اصول طراحى، اجرا و به جامعه بين‌ا‌لمللى عرضه شود.

 

رييس جمهور اسلامى ايران گفته که جهان در آستانه تحولى عظيم قرار دارد و  ماموريت بزرگ امروز جمهورى اسلامى ايران اصلاح و تغيير ساختار مناسبات و روابط بين‌المللى در جهت منافع ملت‌ها و ترسيم شرايط مطلوب است.

 

وى حرکت براى تغيير شرايط نامطلوب، نامشروع و غيرصحيح حاکم بر روابط بين‌المللى را مطالبه همه انسان‌هاى منصف و صالح بويژه ملت بزرگ ايران برشمرده و گفته امروز ملت و دولت ايران از تهديدهاى قدرت‌هاى فاسد ناراحت و نگران نيستند و ماموريت خود براى اصلاح نظام حاکم بر جهان مبتنى بر عدالت، خداپرستى و عشق و مهرورزى و انصاف را فرياد مى‌زنند.

 

به گفته آقاى احمدى نژاد مناسبات جهان و قوانين بين‌المللى بايد براساس عدالت تنظيم و اجرا شود و همه انسان‌ها از حقوق متناسب در عرصه‌هاى مختلف برخوردار باشند.

 

رييس‌جمهور ايران گفته که  با بيان اين‌که " همه مناقشات بر پايه عدالت قابل حل و فصل است" گفت: امنيت پايدار فقط در سايه عدالت محقق مى‌شود و ريشه ضايع کردن حقوق ملت‌ها و ترويج تروريسم در بى‌عدالتى‌هايى است که قدرت‌هاى زورگو بر جهان تحميل مى‌کنند.

 

 

آقاى احمدى نژاد با تاکيد بر اين‌که  انسان هاى فاسد از 200 سال گذشته تاکنون با جنجال و تبليغات گسترده خدا، اخلاق و ارزش‌هاى الهى را از مناسبات خود کنار گذاشته اند" گفته که کسانى که جنايات گوناگون و متعدد را با نام دمکراسى، آزادى و پيشرفت، عليه جامعه بشرى مرتکب شده‌اند بايد محاکمه شوند و داغ ننگ بر پيشانى‌شان بخورد.

 

رييس جمهور ايران هماهنگ کردن روابط اقتصادى و سياسى و حتى افزايش مناسبات اقتصادى، تجارى و بازرگانى ايران با کشورهاى مختلف را وظيفه سفيران خوانده و گفته  امروز ظرفيت فراوانى براى حضور متخصصان ايرانى در ساير کشورها و همچنين سرمايه‌گذارى خارجى‌ها در ايران وجود دارد که سفيران جمهورى اسلامى ايران در کشور هاى مختلف بايد زمينه عملياتى شدن اين ظرفيت‌ها را فراهم کنند و دولت از تلاش آن‌ها براى گسترش مناسبات اقتصادى با کشورهاى هدف حمايت همه‌ جانبه مى‌کند.

 

آقاى احمدى‌نژاد با تاکيد بر لزوم داشتن نگاه عملياتى براى مواجهه و حل و فصل مسايل مختلف گفته ساختار وزارت امور خارجه بايد همگام با مسووليت جهانى جمهورى اسلامى ايران متحول شده و برنامه‌ريزى و اقدام کند.


نظر شما :