جدايى يک عضو ديگر کاخ سفيد

۲۲ مرداد ۱۳۸۶ | ۱۹:۴۷ کد : ۴۹۴ اخبار اصلی
کارل روو مشاور پرسابقه رييس جمهور آمريکا ار سمت خود کناره گيرى مى کند
جدايى يک عضو ديگر کاخ سفيد

کارل روو مشاور پرسابقه رييس جمهور آمريکا، گفته که نهم شهريور از سمت خود به عنوان معاون رييس دفتر کاخ سفيد رسما کناره‌گيرى خواهد کرد.

 

کارل روو مشاور ارشد جورج بوش رييس جمهور آمريکا  از ژانويه‌ 2001 تاکنون در کاخ سفيد مشغول به فعاليت بوده است. آقاى روو  سال گذشته براى اولين بار از تصميمش جهت کناره‌گيرى خبر داد اما بعدها زمانى که دموکرات‌ها در کنگره آمريکا به قدرت رسيدند کناره‌گيرى‌اش را به وقت ديگرى موکول کرد.

 

وى به عنوان مشاور جورج بوش در خصوص طيف وسيعى از مقولات از جنگ عراق گرفته تا مهاجرت در آمريکا، به ابراز عقيده و ارايه مشاوره پرداخته است.

 

روو مى گويد که تصميم خود را براى کناره‌گيرى زمانى اتخاذ کرد که جاشوا بولتن رييس دفتر کاخ سفيد به مشاوران عالى‌رتبه بوش ابلاغ داشت که چنانچه بخواهند پس از روز کارگر در ايالات متحده نيز در پست‌هاى مربوطه بمانند، بايد تا پايان دوره تصدى بوش يعنى تا ژانويه 2009 به فعاليت ادامه دهند.

 

فکر مى‌کنم اکنون وقتش فرا رسيده است. همواره چيزى است که شما را مجبور کند در کاخ سفيدبمانيد، اما بايد به خاطر خانواده‌ام اين کار را بکنم.

 

روو و همسرش در شهر اينگرام ايالت تگزاس سکونت دارند و فرزند وى در سن آنتونيو به تحصيل مشغول است. آقاى روو افزود که انتظار دارد دموکرات‌ها هيلارى کلينتون را به عنوان کانديداى خود براى انتخابات رياست جمهورى 2008 معرفى کنند.

 

او معتقد است که جمهورى خواهان نيز براى پيروزى کانديداى خود در انتخابات آتى از شانس خوبى برخوردارند.

روو بيش از 10 سال است که با بوش به مشورت و ارايه‌ى توصيه و پيشنهاد مى‌پردازد و پيشينه‌ اين همکارى به سال 1993 که آقاى بوش قصد داشت پست فرماندارى ايالت تگزاس را احراز کند باز مى‌گردد.


نظر شما :