امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها

۰۷ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۳:۰۸ کد : ۵۵۳۳ کتابخانه
"امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها" شامل نوشته و گفتگوهایی است درباره زندگی این شخصیت سیاسی و مذهبی در ایران، نجف و لبنان.
امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها

امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها: ایران/ نجف/ لبنان

انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

به اهتمام حسین شرف الدین - ترجمه علی حجتی کرمانی

228 صفحه در قطع جیبی

این کتاب که برای نخستین بار در سال 1388 منتشر شده، شامل گفت‌وگوها و جستارهایی است که حسین شرف الدین در سه بخش «ایران»، «نجف» و «لبنان» گردآوری و تألیف کرده است.

این کتاب همچنین شامل بخش‌هایی مانند «ربودن امام موسی صدر»، «شناسنامه امام موسی صدر»، «شجره‌نامه امام موسی صدر»، «ضمایم» و «نمایه» است.

چنانکه مؤلف کتاب توضیح داده است، این کتاب نگاهی دارد به محیط پرورش امام موسی صدر و اظهارات رفقا و دوستان درباره او، به همراه توضیحات اضافی گردآورنده کتاب، به گونه‌ای که با یک نگاه گذرا به این اوراق مختصر می‌توان تصویری از امام موسی صدر در سه مرحله حضور در ایران، نجف و لبنان به دست آورد.

گردآورنده همچنین در مقدمه کتاب، شرحی از زندگی امام موسی صدر و خاندان وی آورده است با این توضیح که «او سلاله نسلی استوار از دانش و ادب و شعر و فرزند خاندانی است که نوآوری در دیدگاه‌های فهی و تفسیر و فلسفه و گشاده‌دستی در دهش و شرح صدر برای ذیرش رنج‌دیدگان و تهیدستان، از ویژگی‌های بارز آنان به شمار می‌آید.»

در نخستین بخش گفت‌وگوهای این کتاب می‌توان «امام از زبان خواهران»، «امام از زبان مادر ارجمندش»، «گفت‌وگو با آقای سید علی صدر»، «گفت‌وگو با دکتر سید محمدصادق طباطبایی»، «گفت‌وگو با دکتر سید کاظم صدر» و «گفت‌وگو با حجت الاسلام دکتر علی اکبر صادقی» را مطالعه کرد.

عناوین دیگر این بخش، گفت‌وگوهایی است «با حجت الاسلام علی حجتی کرمانی»، «با آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی»، «با آیت الله ناصر مکارم شیرازی» و «با دکتر ابراهیم یزدی»

بخش گفت‌وگوهای نجف اشرف نیز شامل مطالبی چون «در سایه‌سار علوی(ع)»، «گفت‌وگو با آیت الله سید محمدباقر حکیم»، «گفت‌وگویی دیگر با آیت الله سید محمدباقر حکیم»، «گفت‌وگو با آیت الله محمدمهدی شمس الدین» و «گفت‌وگو با آیت الله سید محمدحسین فضل الله» است.

ورود به لبنان، نقش‌ها و دغدغه‌ها، برنامه‌ها، تلاش برای حمایت و پایداری، تأسیس افواج المقاومة اللبنانیة (امل)، دستاوردها، موضع‌گیری در قبال جنگ داخلی لبنان، تلاش برای خاتمه دادن به جنگ و تلاش برای نجات جنوب لبنان، عناوین تشکیل‌دهنده بخش «لبنان» کتاب است.


نظر شما :