سيد عمار حکيم جانشين پدر شد

۱۰ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۱ کد : ۵۵۶۸ اخبار اصلی
شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق سید عمار حکیم را به عنوان رئیس جدید مجلس اعلای اسلامی عراق انتخاب کرد.
سيد عمار حکيم جانشين پدر شد

شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق دقایقی پیش سید عمار حکیم فرزند ارشد مرحوم سید عبدالعزیز حکیم را به عنوان رئیس جدید مجلس اعلای اسلامی عراق انتخاب کرد.

به گزارش شبکه خبری فرات، مجلس اعلای اسلامی عراق با برگزاری یک کنفرانس خبری با حضور اعضای مجلس از جمله سید عمار حکیم ضمن اعلام این خبر برای رئیس جدید خود توفیق و پیروزی آرزو کرد.

پیش از این سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بود که از سال 2003 ریاست این مجلس را بر عهده داشت. وی هفته گذشته پس از دو سال و نیم دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان ریه در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت. جنازه وی پس از انجام یک تشیع رسمی در تهران و قم به بغداد منتقل شد و در آنجا پس از انجام یک تشیع مفصل در شهرهای مختلف عراق در نجف اشرف و در جوار برادر شهیدش سید محمد باقر حکیم به خاک سپرده شد.

قبل از عبدالعزیز حکیم برادر بزرگترش مرحوم سید محمد باقر حکیم ریاست مجلس اعلا را بر عهده داشت که وی چند ماه پس از سقوط رژیم بعث در یک حادثه تروریستی در مقابل حرم حضرت امیر المومنین (ع) پس از اقامه نماز جمعه کشته شد.

اکنون با انتخاب عمار حکیم وی سومین فرد از خانواده حکیم است که ریاست مجلس اعلا را بر عهده می‌گیرد.

مجلس اعلای اسلامی عراق یکی از مهمترین و بزرگترین تشکل‌های سیاسی در عراق است که به عنوان یکی از ستون‌های مهم نظام جدید عراق شناخته می‌شود.  


نظر شما :