پچپچه‌ها/ کسری ذخایر گازوئیل و بی پولی برای واردات/ عمرو موسی ایران را متهم کرد

۱۲ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۰:۰۲ کد : ۵۵۷۷ اخبار اصلی
در این بخش: کسری ذخایر گازوئیل و بی پولی برای واردات، عمرو موسی ايران را به مداخله در امور داخلی کشورهای عرب متهم کرد، یکی از شاهدان کروبی ناپدید شد، سرانجام بازى هاى همبستگى کشورهاى اسلامى به تعويق افتاد، نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس برای سفر به نیویورک زیر فشارند.
پچپچه‌ها/ کسری ذخایر گازوئیل و بی پولی برای واردات/ عمرو موسی ایران را متهم کرد

کسری ذخایر گازوئیل و بی پولی برای واردات

برای تکمیل ظرفیت مخازن کشور تا آبان ماه امسال باید در مجموع حدود یک میلیارد و 800 میلیون لیتر گازوئیل وارد شود اما شرکت ملی نفت به دلیل کسری منابع مالی قادر به واردات این میزان سوخت نیست.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر کرده، در حال حاضر موجودی گازوئیل کشور در مخازن ذخیره سازی نیروگاه ها و انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی 3 میلیارد و 670 میلیون لیتر است.

اواخر تیر ماه امسال سید نورالدین شهنازی زاده مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از آغاز واردات گازوئیل تا مرداد ماه خبر داده و گفته بود: برای تکمیل موجودی مخازن گازوئیل نیروگاه ها و انبارهای شرکت نفت تا پیش از فرا رسیدن زمستان باید از محل واردات کسری آنها جبران شود.

اما با توجه به اینکه بر اساس قانون بودجه ردیفی برای تامین مالی واردات گازوئیل مشخص نشده است، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در شرایط فعلی بودجه ای برای واردات این فرآورده استراتژیک نفتی ندارد. این در حالی است که پس از پشت سر گذاشتن زمستان ملایم در سال گذشته موجودی گازوئیل مخازن نیروگاه ها و انبارهای شرکت نفت تقریبا دست نخورده باقی ماند و پس از ممنوعیت واردات گازوئیل در سالجاری، مسئولان شرکت نفت برای تامین سوخت مورد نیاز از ابتدای امسال اقدام به برداشت از مخازن کشور کرده اند.

همچنین با گذشت زمان ممکن است محدودیت های بین المللی برای تحریم گازوئیل و بنزین به داخل کشور ایجاد شود که به نظر می رسد این موضوع تامین پایگاه سوخت مورد نیاز نیروگاه ها و تولید برق کشور در فصل زمستان امسال را تحت تاثیر قرار دهد.

عمرو موسی ايران را به مداخله در امور داخلی کشورهای عرب متهم کرد

دبير کل اتحاديه عرب خواستار گفتگوی کشورهای عربی با ايران در مورد مداخلات آن شد.

عمرو موسی در پاسخ به پرسش روزنامه کويتی "الجريده" در مورد مداخله ايران در امور کشورهای عربی از جمله عراق، لبنان، يمن و مناطق فلسطينی گفته است که او از کشورهای عربی خواسته تا "باب گفتگوی جمعی با ايران را بر سر مسائل بحث انگيز بگشايند چرا که اين کار به نفع کشورهای عربی است."

یکی از شاهدان کروبی ناپدید شد

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات از ناپدید شدن یکی از «شاهدان تجاوز جنسی در بازداشتگاه‌ها» خبر داد.

این شاهد در زمان بازداشت بنابر گفته خود مورد تجاوز قرار گرفته بود و به گفته مهدی کروبی پس از دیداری که با نمایندگان قوه قضائیه داشته، ناپدید شده است.

کروبی در نامه‌ای که روز سه‌شنبه در وب ‌سایت سحام‌نیوز منتشر کرده، مسئولیت هر گونه اتفاق ناگواری را که برای این فرد یا خانواده‌اش روی دهد بر عهده سعید مرتضوی دادستان سابق تهران دانسته است.

کروبی گفته است در جریان دیدار این شاهد با نمایندگان قوه قضائیه، سوالاتی از وی پرسیده می شد در راستای تلاش برای کمک به احقاق حقوق او نبوده بلکه در تلاش برای این بوده که وی یا محاکمه شود یا به این نتیجه برسد که بی اختیار آلت دست سیاست مدارانی شده است که او را تطمیع کرده اند و...

سرانجام بازى هاى همبستگى کشورهاى اسلامى به تعويق افتاد

بعد از کش و قوس های بسیار بر سر برگزاری به موقع دومین دوره بازی های کشورهای اسلامی در ایران، سرانجام به دلیل آنچه احتمال شیوع آنفلوانزای نوع A عنوان شد، این بازی ها از آبان ماه به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش ايرنا، دبيرکل کميته ملى المپيک ايران به همراه تعدادى از اعضاى ستاد برگزارى بازى هاى همبستگى کشورهاى اسلامى در اجلاس ساليانه فدراسيون همبستگى کشورهاى اسلامى (ISSF) در رياض خواستار تعويق بازى ها‌ شدند که اين اجلاس نيز موافقت خود را اعلام کرد.

قرار بود دومين دوره بازىهاى همبستگى کشورهاى اسلامى 24 مهرماه تا 8 آبان ماه سال جارى به ميزبانى سه شهر تهران، اصفهان و مشهد برگزار شود اما ستاد برگزارى رقابتها بنا به پيشنهاد وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکى، صلاحديد دولت و با در نظر گرفتن احتمال شيوع بيمارى آنفلوآنزاى خوکى در زمان بازىها تصميم به لغو مسابقات در تاريخ مقرر گرفت.

برخی گمانه ها از عدم آمادگی ایران برای برپایی مسابقات و نیز بی اطمینانی از وضعیت امنیتی شهرهای میزبان به عنوان دلایل اصلی تعویق مسابقات حکایت دارند.

نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس برای سفر به نیویورک زیر فشارند

یک منبع نزدیک به نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی به سایت پارلمان نیوز - وابسته به فراکسیون اقلیت مجلس - گفته است این نمایندگان زیر فشار قرار گرفته اند تا در صورت سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، او را همراهی کنند.

شصت و چهارمین اجلاس سلانه مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۳ تا ۳۰ سپتامبر در نیویورک برگزار می شود. محمود احمدی نژاد روز دوشنبه بطور قطعی شرکت خود را در اجلاس اعلام کرد.

گفته می شود همراه ساختن نمایندگان اقلیت های مذهبی در سفر احمدی نژاد می تواند چهره مناسب و معتدلی از وی به نمایش بگذارد.


نظر شما :