پچپچه‌ها/ سولانا به دنبال جلیلی/ اعتراف شورشیان یمنی علیه ایران زیر فشار انجام شده است؟

۲۱ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۰:۴۰ کد : ۵۶۶۳ اخبار اصلی
در این بخش: سولانا به دنبال جلیلی، آیا احمدی نژاد لیبرال است؟، کاهش 27 درصدى خودکشى در ايران، کشته شدن 17 پاکستانى در ایران، گوساله‌هاى پاکستانى وارداتی سالم اند، اعتراف شورشیان یمنی علیه ایران زیر فشار بوده است، تغیر نام میدان نیلوفر تهران به شهدای غزه.
پچپچه‌ها/ سولانا به دنبال جلیلی/ اعتراف شورشیان یمنی علیه ایران زیر فشار انجام شده است؟

سولانا به دنبال جلیلی

مسئول سياست‌ خارجى اتحاديه اروپا پس از دريافت بسته پيشنهادى تهران خواستار برگزارى مذاکره فورى با مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌اى ايران شده است.

این بسته بار دیگر مخاطبانش را با پیچیدگی های معنایی مواجه کرده و سولانا را بر آن داشته است تا برای رفع ابهامات و گشوده شدن رمز و رازهای بسته با سعید جلیلی تماس بگیرد.

خاويار سولانا‌ با انتشار بيانيه‌اى گفته است که ما در حال تماس با دفتر سعيد جليلى هستيم تا هر چه سريع‌تر فرصت اين گفت‌وگو را فراهم کنيم.

1+5 خواستار طرح مسائل هسته ای در مذاکرات فیمابین است و ایران می گوید بسته ما فراتر از موضوع هسته ای را دربر گرفته و ارمغان آور صلح جهانی است.

کاهش 27 درصدى خودکشى در ايران

مديرکل دفتر سلامت روانى و اجتماعى وزارت بهداشت می گوید: ميزان خودکشى در ايران از هشت مورد در هر 100 هزار نفر در سال 83 به 8/5 مورد در هر 100 هزار نفر در سال 87 رسيده است که نشان‌دهنده 27 درصد کاهش است.

این مقام دولتی که گویا قصد داشته عملکرد دولت های خاتمی و احمدی نژاد را در "واداشتن مردم به خودکشی" مقایسه کند، اعلام نکرده که راه های رسیدن به مرگ قبل از دست زدن به خودکشی افزایش پیدا کرده و راه حل های نوینی جایگزین آن شده است.

کشته شدن 17 پاکستانى در ایران

همزمان با اعلام خبر خوشحال کننده کاهش خودکشی در ایران، خبر ناراحت کننده ای منتشر شد مبنی بر اینکه 17 تبعه پاکستانی در جاده های ایران به بلای تصادفات جاده ای گرفتار آمده و به کام مرگ فرو رفتند.

این پاکستانی ها وسیله نقلیه ای بهتر از کامیون خاور را برای عبور غیرمجاز از ایران انتخاب نکرده بودند. آنها 24 نفر بودند که به صورت غير مجاز وارد کشور شده بودند.

این کامیون در آزادراه تبريز - زنجان از یک پل سقوط کرد.

گوساله‌هاى پاکستانى وارداتی سالم اند

ریيس سازمان دامپزشکى کشور در مورد واردات گوساله‌ از پاکستان براى تأمين گوشت قرمز گفته است: اين واردات با نظارت مؤثر سازمان دامپزشکى و رعايت قرنطينه انجام شده است.

مجتبى نوروزى در گفت‌وگو با فارس، در مورد واردات گوساله از پاکستان و عرضه در تهران توضیح داده است: دام‌هاى وارداتى در منطقه قرنطينه سيستان و بلوچستان به مدت 21 روز نگهدارى مى‌شود و سپس دام‌ها به شکل رسمى از مبادى قانونى وارد کشور مى‌شود.

وى در تشریح سالم سازی این گوشت ها گفته است: دام‌هاى وارداتى کدگذارى، پلاک، واکسن و سم‌پاشى مى‌شود و براى دوره فنى تحليل آثار دارويى نگهدارى مى‌شود و سپس در يک دوره شش تا 12 ماه پرورش داده مى‌شود.

رئيس سازمان دامپزشکى کشور تاکید می کند: گوساله‌ها بعد از طى دوره پرورش، در کشتارگاه استان سيستان و بلوچستان و يا ساير استان ها با نظارت کارشناسان دامپزشکى ذبح مى‌شوند.

اعتراف شورشیان یمنی علیه ایران زیر فشار بوده است

در حالی که چندی است بازار ادعای دخالت خارجی ها در امور ایران و دست داشتن آنها در اغتشاش های داخلی گرم است و دادگاه هایی نیز برای اتباع خارجی حاضر در ایران برگزار می شود، کشور یمن مدعی دخالت ایران در شورش های کشورش شده است.

این ادعاها به دو دسته تقسیم می شود؛ یکی ادعای کشف سلاح های ایرانی در مناطق درگیری و دیگر ادعای کمک مالی ایران به حوثی ها.

سفارت ايران در صنعا اخبار مربوط به کشف سلاح هاى ايرانى در منطقه درگيرى ارتش يمن و حوثى ها را در صعده دروغ خوانده و در بيانيه اى مطبوعاتى تاکيد کرده است که راهبردهاى سياست خارجی ايران همواره مبتنى بر اصل احترام متقابل و خوددارى از دخالت در امور داخلى کشورهاست و اين اصل در قبال کشور يمن نیز اعمال مى شود.

چندی پیش رسانه هاى رسمى يمن از دستيابى به سلاح ايرانى در مخفيگاه هاى هواداران "عبدالملک الحوثى" رهبر مذهبى شورشيان حوثى خبر دادند. یمنی ها همچنین می گویند که برخی بازداشت شدگان این حوادث به دریافت پول از ایران اعتراف کرده اند. البته باید دید رفتار دولت یمن با اسیران بازداشتی چگونه بوده است که به اعترافات بی اساس آنها انجامیده است.                 

تغیر نام میدان نیلوفر تهران به شهدای غزه

در راستای حمایت ایران از جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین، میدان نیلوفر در خیابان آپادانای تهران به میدان شهدای غزه تغیر نام داد.

آیا احمدی نژاد لیبرال است؟

یکی از اتهام های همیشگی اصول گرایان به اصلاح طلبان، اتخاذ رویکردهای شبه لیبرال از سوی ایشان در زمینه های فرهنگی و سیاسی بوده است.

اگر بتوان با نهایت اغماض، نسبت های وارده را برای اطلاق لیبرال منشی به اصلاح طلبان پذیرفت، چگونه می توان همین اتهام را در مورد محمود احمدی نژاد پذیرفت؟

استدلال های علی مطهری - نماینده مجلس - در این باره شنیدنی است. او برای اثبات این موضوع به معرفی وزیران زن از سوی احمدی نژاد اشاره کرده و علاوه بر آن گفته است: "من شنیده ام که احمدی نژاد قائل به آزاد کردن ماهواره هم هست... این رفتارهای احمدی نژاد نشان می دهد آن حرفی که بنده در نطقم در خصوص لیبرال بودن ایشان از نظر فرهنگی زدم، درست است و باز هم باید انتظار این نوع رفتارها را از آقای رئیس جمهور داشته باشیم."


نظر شما :