سعد حريرى باز هم نخست وزير مى‌شود

۲۲ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۹:۲۵ کد : ۵۶۸۲ اخبار اصلی
جريان ۱۴ مارس اعلام کرد، به رغم استعفای سعد حریری از سمت نخست وزیری این جریان باز هم وی را برای این سمت نامزد می‌کند.
سعد حريرى باز هم نخست وزير مى‌شود

با وجود این که سعد حریری به دلیل ناتوانی در راضی کردن جریان 8 مارس برای تشکیل دولت جدید لبنان از سمت نخست‌ وزیری استعفا داده بود، اما جریان 14 مارس مجددا وی را برای پست نخست‌ وزیری و تشکیل دولت جدید لبنان معرفی کرد.

به رغم این که به نظر می‌رسد انتخاب مجدد حریری از سوی جریان 14 مارس امری اجتناب ناپذیر بوده است، محمد الصفدی وزیر اقتصاد لبنان و یکی از مشاوران نزدیک وی گفت: «وی به زودی مشورت‌های خود را با هم‌پیمانان جریان اکثریت انجام خواهد داد و این کار قبل از آغاز شورها با جریان مخالف خواهد بود.»

پس از کناره‌گیری حریری از پست نخست‌وزیری لبنان هیاهویی در داخل جریان 14 مارس به ویژه جریان المستقبل به وجود آمد که از حریری می‌خواست به این راحتی‌ها از پست نخست وزیری کنار نکشد و تسلیم فشارهای موجود نشود.

در همین حال برخی از نمایندگان مجلس به روزنامه الشرق الاوسط گفتند که نبیه بری رئیس مجلس لبنان خواستار توجه به خواسته‌های عمومی برای تشکیل دولت وحدت ملی که در آن احزاب مخالف و 8 مارس مشارکت داشته باشند به جای خواسته‌های فردی افراد و جریان‌های سیاسی شده است.

سعد حریری روز پنج شنبه دو روز پس از آن که دولت جدید لبنان را معرفی کرد و با واکنش منفی میشل عون و سید حسن نصر الله مواجه شد، از سمت خود استعفا داد.

جریان 14 مارس در انتخابات اخیر لبنان پیروز اکثریت آرای لبنان شد و پس از آن سعد حریری از سوی این جریان برای تشکیل دولت جدید لبنان معرفی شد.


نظر شما :