کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مى‌رود

۲۰ مهر ۱۳۸۸ | ۲۱:۱۷ کد : ۵۹۸۹ سرخط اخبار
وزير خارجه آمريکا دوشنبه‌ ـ‌امروزـ عازم روسيه مى‌شود تا با مقام‌هاى اين کشور درباره برنامه هسته‌اى ايران گفت‌وگو کند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مى‌رود

. ايلنا: وزير خارجه آمريکا دوشنبه‌ ـ‌امروزـ عازم روسيه مى‌شود تا با مقام‌هاى اين کشور درباره برنامه هسته‌اى ايران گفت‌وگو کند
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، مقام‌هاى آمريکايى اعلام کرده‌اند که مذاکره درباره ايران يکى از مهم‌ترين محورهايى است که در دستور کار ديدار «هيلارى کلينتون» با «ديمترى مدودف»، رئيس‌جمهورى روسيه و «سرگئى لاوروف»، وزير خارجه اين کشور است.
بنا بر اين گزارش، کلينتون در اين سفر تلاش مى‌کند تا مواضع روسيه را به آمريکا و ديگر کشورهاى غربى نزديک‌تر کند.
وزير خارجه آمريکا روز گذشته در جريان سفر خود به لندن، مذاکرات اخير 1+5 با ايران که اول اکتبر در ژنو برگزار شد را «آغازى سازنده» دانست.
مقام‌هاى آمريکايى معتقدند که به‌دنبال موافقت ايران با بازديد بازرسان بين‌المللى از تاسيسات هسته‌اى جديد اين کشور، واشنگتن راه دشوارترى را براى جلب حمايت روسيه از تحريم ايران پيش رو دارد.


کره‌ى شمالى 5 موشک کوتاه برد آزمايش کرد

ايسنا- خبرگزارى يونهاپ کره‌ى جنوبى به نقل از يک مقام دولت سئول که خواست نامش فاش نشود،‌ اعلام کرد: کره شمالى اين پنج موشک را بعد از ظهر امروز از سکوى موشکى‌ا‌ش واقع در سواحل شرقى اين کشور پرتاب کرد.

براساس گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، خبرگزارى يونهاپ اعلام کرد که کره شمالى اين منطقه ساحلى‌ را از تاريخ 10 تا 20 اکتبر (18 تا 28 مهر) منطقه‌ى قايق‌رانى ممنوع اعلام کرد.

اين آزمايش‌ها در حالى صورت گرفته که امروز کره جنوبى پيشنهاد ديدار کارى مقامات دو کره را براى روز چهارشنبه مطرح کرد.

مذاکرات 48 ميليارد دلارى ايران و چين در پروژه هاى انرژی

عصر ایران- غنيمى فرد اظهار داشت: به اين ترتيب با توجه به توان فنى اين شرکت‌ها، توسعه و بهره‌بردارى از ميدان‌هاى نفتى و گازى کشور از سوى شرکت‌هاى چينى محقق خواهد شد.

معاون سرمايه گذارى شرکت ملى نفت ايران اعلام کرد: وجود بيش از 48 ميليارد دلار پروژه در حوزه نفت و گاز بين دو کشور ايران و چين حاکى از توانايى شرکت هاى چينى براى حضور در پروژه هاى صنعت نفت ايران است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى شرکت ملى نفت، حجت اله غنيمى فرد؛ معاون سرمايه گذارى شرکت ملى نفت ايران،‌ با اعلام اينکه توان فنى شرکت هاى چينى براى حضور در پروژه هاى نفتى ايران تاييد شده است، افزود: امکانات کشورى مانند چين در زمينه صنايع نفت و گاز در سال‌هاى اخير را بايد با توجه به حضور فعال اين شرکت‌ها، نه تنها در صنايع نفت و گاز داخلى چين بررسى کرد، بلکه بايد نحوه حضور و موفقيت اين شرکت‌ها را در صحنه بين‌المللى مورد توجه قرار داد.

وى ادامه داد: از آن زمان که در اوايل دهه 1990 روند رشد اقتصادى چين در سطحى بالاتر از آنچه تحليلگران اقتصادى پيش‌بينى کردند رسيد، اين روند در ساليان بعد نه تنها ادامه يافت بلکه ميزان آن به بيش از 10 درصد در برخى از سال‌ها افزايش يافت.

غنيمى فرد با اشاره به توانايى هاى صنعت چين تصريح کرد: صنايعى مانند صنايع نفت و گاز چين از دهه‌هاى قبل با دريافت پروانه توليد برخى از تجهيزات خاص اين صنايع از شرکت‌هاى معتبر غربى، عملا در بخش عمده‌اى از اين صنعت خود را با تجهيزات داخلى و با کيفيت جهانى تجهيز کردند و مشخص بود که صنعت نفت و گاز چين در دهه‌هاى بعد جايگاهى تعيين کننده در سطح بين‌المللى خواهند داشت.

معاون سرمايه گذارى شرکت ملى نفت ايران در مورد واگذارى برخى پروژه هاى صنعت نفت به چين گفت: واگذارى تعدادى از پروژه‌هاى نفتى و گازى به شرکت‌هاى چينى با توجه به اين واقعيت و از سوى ديگر با توجه به توان تخصصى آنها در اجراى پروژه‌هاى بوده است.

غنيمى فرد اظهار داشت: به اين ترتيب با توجه به توان فنى اين شرکت‌ها، توسعه و بهره‌بردارى از ميدان‌هاى نفتى و گازى کشور از سوى شرکت‌هاى چينى محقق خواهد شد.
وى ادامه داد: پتانسيل‌هاى همکارى ميان ايران و چين در بخش انرژى بسيار زياد است و هم اکنون بيش از 48 ميليارد دلار پروژه در حوزه نفت و گاز بين دو کشور مورد مذاکره قرار گرفته که از اين ميزان بيش از 35 درصد آن به قرارداد قطعى تبديل شده است.

بر پايه اين گزارش، امروز صبح (دوشنبه 20 مهر)  خبرى با عنوان «چينى‌ها توان فنى اجراى پروژه‌هاى نفتى را ندارند» در يکى از روزنامه‌هاى صبح به اشتباه به نقل از معاون سرمايه گذارى شرکت ملى نفت منتشر شده است که مورد تکذيب وى قرار گرفت.

لاریجانی: دفاع از حقوق مسلمانان جهان اولویت ایران است

مهر- رئیس مجلس شورای اسلامی دفاع از حقوق مسلمانان و جلوگیری از تضییع جایگاه آنان را از اولویت های جمهوری اسلامی ایران خواند و تاکید کرد که ایران با حساسیت مسائل مسلمانان درنقاط مختلف جهان را پیگیری می کند.

مولوی افتخار حسین انصاری رئیس العلمای ایالت کشمیر و جاموی هند و نماینده عالی شیعیان در پارلمان کشمیر با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با اشاره به اشتراکات و مراودات گسترده تاریخی - فرهنگی ایران و هند گفت: ایران و هند با فرهنگ وتاریخ غنی از دیرباز نقش مهمی در منطقه و آسیا داشته اند.

وی درادامه به نقش بارز تمدن فرهنگ اسلامی در شکوفایی و رشد فرهنگی هند پرداخت و افزود: اسلام و مسلمانان جایگاه ویژه ای در شکوفایی فرهنگی و تحولات سیاسی هند دارند.

مولوی افتخار حسین انصاری رئیس العلمای ایالت کشمیر و جامو نیز در این دیدار با قدردانی از نقش ایران در حمایت از حقوق مسلمانان گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب تجدید حیات اسلام و مسلمانان به ویژه شیعیان در معادلات سیاسی منطقه و جهان شده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را پشتوانه اصلی مسلمانان به ویژه شیعیان دانست و افزود: امروز در بسیاری نقاط جهان اسلام و مسلمانان با نام ایران شناخته می شوند.

انصاری با اشاره به جایگاه بارز مجلس شورای اسلامی درحمایت از حقوق مسلمانان افزود: مجلس شورای اسلامی از ظرفیت و امکانات بالایی برای تقویت و تحکیم جایگاه مسلمانان در منطقه و جهان برخوردار است.

شایان ذکر است طرفین در این دیدار پیرامون مسائل و مشکلات مسلمانان به ویژه شیعیان بحث و تبادل نظر کردند.

مشایی: اوباما حرف هاى احمدى نژاد را مى زند

اعتماد- مشاور و رئيس دفتر احمدى نژاد صبح ديروز با حضور در برنامه صبحگاهى و زنده شبکه دو سيما در مورد امريکا گفت؛ چه کسى گفته است امريکا دارد متلاشى مى شود؟ ما مى گوييم امپراتورى امريکا دارد از بين مى رود. امريکا کشورى است مثل همه کشورها که اکنون قدرتمند است و روياهاى بزرگى را نيز در سر دارد، ولى معتقديم ديگر دوران امپراتورى آن بر جهان گذشته است.

وى که در چهار سفر رئيس دولت نهم به سازمان ملل وى را همراهى کرده است، ادامه داد؛ احمدى نژاد زمانى که در مجمع عمومى سازمان ملل سخن مى گويد موج آفرين مى شود، فضا را مى شکند و گوش هاى جهانيان را تسخير مى کند.

وى افزود؛ در مجامع بين المللى بسيارى افراد به ما مى گويند اوباما همان حرف هاى دکتر احمدى نژاد را مى زند و اين نکته که شايد در داخل چندان به آن توجه نشود از ديد تحليل محتوايى جالب توجه است.

اخبار قبلی

کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد
 طرح ده ماده اى اوباما يک فاجعه بزرگ است
اقدام توهین­ آمیز ماموران ترکیه در قبال زنان ایرانی
برلوسکونى: هرگز استعفا نمى‌دهم
دیدار پوتین و معاون اول احمدی نژاد
اگر حق وتو را بردارد شایسته جایزه است
تور اروپایی کلینتون با محوریت موضوع ایران
 حمايت لندن از حق هسته اى ايران
اولین حضور سیاسی چاوز،فرماندهی کودتا

هنوز هم کاپشن مى پوشم !
هيئت آمريکايى از آقاى جليلى خواست با آنها مذاکره کند
هاشمی: آلمان به ایران مدیون است
جلال طالبانی در واشنگتن
تکذیب ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن
خانه تکانی متکی
باراک اوباما در عراق
پارس جنوبی، این بار در اختیار هندی ها
دستگیری دو آقازاده قاچاقچی
حمله به بیت امام مقدمه‌ای است برای حمله به خود امام
ایران را چه به طرح «ناباکو»، آنها در تأمین نیاز خودشان هم عاجزند
توقف مذاکرات پيوستن ايران به سازمان تجارت جهانى
وعده انگلیس برای بازگشایی بخش ویزای سفارت
مذاکره با امریکا به منزله ایجاد رابطه نیست
منتجب نیا: برخى به دنبال فضاى تشنج و درگيرى هستند
پناهندگی یک عضو کاروان والیبال به ایتالیا
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی با حجاریان


نظر شما :