تشکیل هیات دولت فرانسه در خارج از کاخ الیزه

۱۷ شهریور ۱۳۸۶ | ۱۴:۱۱ کد : ۶۳۸ اروپا
نیکولا سارکوزی، جلسه هیات دولت را در شهر استراسبورک تشکیل داد تا از زاویه نزدیک تر به مشکلات مردم بپردازد.این اولین باری است که پس از 30 سال هیات دولت جلسه خود را در شهری به جزء پاریس تشکیل می دهد.
تشکیل هیات دولت فرانسه در خارج از کاخ الیزه

نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه روز گذشته جلسه هیات دولت را در شهر استراسبورک در غرب فرانسه تشکیل داد تا از زاویه نزدیک تر به مشکلات مردم فرانسه بپردازد.

این اولین باری است که پس از بیش از 30 سال هیات دولت جلسه هفتگی خود را در شهری به جزء پاریس تشکیل می دهد.

 

این جلسه در حالی تشکیل شد که نیکولا سارکوزی به هیات دولت اعلام کرد که باید به طور مداوم از پاریس فاصله بگیرند و از شهرهای اطراف دیدن کنند.

 

لورنت واکوئیز، سخنگوی دولت در راستای این جلسه به خبرنگاران اعلام کرد که پیام ریس جمهور این است که کشور تنها از پاریس اداره نمی شود.

 

وی همچنین اظهار داشت که رییس جمهور خطاب به وزای خود خواستار اداره کشور با توجه به واقعیت های موجود است و این پیام را به طور واضح به وزرای خود اعلام کرده است.

 

رییس جمهور های پیشین فرانسه به طور سنتی از کاخ الیزه کشور فرانسه را اداره می کردند و این درحالی است که سارکوزی از زمان انتخاب خود در ماه می به شهرهای دیگر فرانسه سفر کرده است تانشان دهد که با مشکلات رای دهندگان به طور ملموس در ارتباط است.

 

سارکوزی به وزرای خود اعلام کرده است تا با فادلا آمارا، وزیر شهر فرانسه به شهرهای فرانسه سفر کنند تا وضعیت شهرهای محروم را پس از شورش های سال 2005 از نزدیک تعقیب کنند. این در حالی است که کریستین بودین وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است که برای مدت 10 روز همراه با بقیه همکاران خود به شهر لیون خواهد رفت.

 

لورنت واکوئیز قول داده است تا مقامات فرانسوی تا ماه نوامبر به وضعیت شهرهای کوچک که بیکاری و جنایت در آنها افزایش یافته است رسیدگی کنند.

استراسبورگ که یکی از شهر هایی است که پارلمان فرانسه در آن تشکیل جلسه می دهد مرکز استان الساس است بیشترین رای را در انتخابات اخیر به نیکولا سارکوزی داده است.

 

آقای سارکوزی از ماه می بارها استان الساس سفر کرده است و پنجشنبه شب را در این استان به سر برد تا بتواند با مقامات محلی این استان دیدن کند.

جامعه شناسان برگزاری جلسات هیات دولت را در شهر های مختلف یکی از حقه های نیکولا سارکوزی برای به دست اوردن رای در انتخابات آتی می دانند.

 

دولت فرانسه در صدد است تا جلسه بعدی خارج از پاریس خود را اواخر سال جاری در جزیره کورس در دریای مدیترانه تشکیل دهد.

 

شاید این اقدام آقای سارکوزی یکی از حقه های وی برای به دست آوردن رای مردم در انتخابات آتی باشد اما باید صبر کرد و دید که این سفرها نتایج دیگری را نیز در بر خواهد داشت؟ آیا کسانی که با وعده های اصلاحات آقای سارکوزی را به صندلی ریاست جمهوری نشانده اند چه میزان به خواسته های خود خواهند رسید؟

 


نظر شما :