آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس

۰۱ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۹ کد : ۶۵۱۹ سرخط اخبار
تصاویری که نشان دهنده حضور شهرام امیری درعربستان است.
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس

آقای شهرام امیری در تاریخ 10 خرداد 1388 مصادف با 7 جمادی الثانی 1430 با پرواز 1571 ایران ایر وبا کاروان خادمین یثرب در ساعت 10:30 صبح با شماره گذر نامه I104229949 وشماره ویزاء 2461339998 وارد جده شده است .
شهرام امیری وارد مدینه می شود و در هتل نصر السلام السکنی مستقر می گردد که پس از دو روز مفقود الاثر میشود که مراتب به ماموران امنیتی اطلاع داده شده وگذرنامه ایشان در اختیار ماموران امنیتی عربستان می باشد .   

 


پسر بن لادن: خواهر و مادرم در ایران حبس شده اند!

پسر بن لادن مدعی شد خواهرش در سفارت عربستان سعودی در تهران به سر می برد ولی ایران اجازه خروح  از این کشور را به او نمی دهد.
به گزارش عصر ایران، عبدالرحمن 30 ساله پسر دوم اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده گفت که یکی از خواهرانش به نام ایمان به همراه پنج نفر از برادرانش و یکی از همسران پدرش از سال 1997 در ایران در زندان به سر می برند.
این فرزند بن لادن از دولت ایران خواست تا آنها را آزاد کنند.
عبدالرحمن که هم اکنون در سوریه به سر می برد در گفت وگو با سایت شبکه الجزیره اظهار داشت: خانواده بن لادن از همسر اول وی که دارای ملیت سوری است و هم اکنون در سوریه نیز زندگی می کند نمی دانستند که دخترش ایمان و بقیه پسرانش زنده هستند تا اینکه حدود یک ماه پیش توانستند با آنها تماس بگیردد.
عبدالرحمن اضافه کرد: ایمان دختر بن لادن توانست در جریان خرید در شهر از دست محافظان خود و همسر پدرش یعنی خانم "ام حمزه" بگریزد. وی گفته که مقامات ایران هر شش ماه یکبار به دختر بن لادن اجازه می دادند تا به خرید برود.
وی ادامه می دهد: ایمان با برادرش عبدالله تماس داشته است. عبدالله از وی می خواهد به سفارت عربستان سعودی در تهران برود. از آن زمان تاکنون تماس ها برای اینکه وی اجازه یابد از ایران خارج شود ادامه دارد ولی فایده ای نداشته است.
این پسر اسامه بن لادن ادامه داد: پس از شکست تلاش ها برای کسب اجازه خروج خواهرم ایمان از سفارت عربستان در تهران، نسبت به وضعیت روحی و جسمی وی نگرانم. البته مقامات سعودی نیز برای حل مشکل اقداماتی را انجام داده اند ولی به دلیل وجود بحران در روابط ایران و عربستان این تلاش ها موفقیت آمیز نبوده است.
عبدالرحمن همچنین از دولت سوریه خواست با توجه به روابط خوب خود با ایران در این مسئله دخالت کند چرا که برادران و خواهران او ارتباطی با اختلافات دیگران با پدرش ندارند.
وی اضافه کرد: ما پیش از این در افغانستان زندگی کردیم چرا که طبیعی است فرزندان در محل زندگی پدرشان ساکن باشند.
عبدالرحمن چند ماه قبل از حملات 11 سپتامبر در سوریه ساکن شد. وی به دوری کامل از رسانه ها معروف است.

ايران با پيشنهاد آژانس براى مبادله سوخت موافقت نمى‌کند

کيودو گزارش داد که سعيد جليلى در سفر به توکيو اعلام کرد که ايران نمى‌تواند پيشنهاد آژانس بين‌المللى انرژى اتمى را براى انتقال بخش اعظم اورانيوم با غناى پايين خود به خارج از ايران با هدف تبديل آن به سوخت لازم براى راکتور تحقيقاتى تهران موافقت کند.
به گزارش ايسنا بر اساس پيشنهاد محمد البرادعى، مديرکل سابق آژانس بين‌المللى انرژى اتمى 1200 کيلوگرم با غناى پايين ايران براى تبديل به اورانيوم به غناى 20 درصد به روسيه و سپس به فرانسه براى تبديل به ميله‌هاى سوخت ارسال مى‌شود. اين پيشنهاد از سوى آمريکا نيز مورد موافقت قرار گرفت، اما ايران اعلام کرد که اصل مبادله يا خريد سوخت را مى‌پذيرد، اما مبادله سوخت بايد با مکانيزم‌هاى مورد نظر ايران انجام شود.
ايران بى‌ اعتمادى به غرب در پايبندى به تعهداتش در قبال تهران را عامل نپذيرفتن پيشنهاد البرادعى عنوان کرده است.

چاوز دستور حمله به هواپیماهای آمریکایی را صادر کرد

رئیس جمهور ونزوئلا با محکوم کردن اقدام هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در نقض حرم هوایی ونزوئلا، به ارتش این کشور دستور داد تا در صورت تکرار این اقدام هواپیماهای آمریکایی را سرنگون کنند.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه تلگراف، "هوگوچاوز" که در برنامه هفتگی رادیو-تلویزیونی خود سخن می گفت در ادامه افزود : هواپیماهای آمریکایی پس ازبلند شدن از پایگاه خود در کلمبیا وارد حریم هوایی ونزوئلا شده و بر فراز پایگاه نظامی ما در غرب کشور پرواز کرده اند.
رئیس جمهور ونزوئلا در ادمه افزود: این هواپیماها برای جاسوسی وارد خاک ونزوئلا می شوند.
چاوز توضیحات بیشتری در این باره نداد، اما تاکید کرد : من به ارتش دستور داده ام که این هواپیماها را سرنگون کنند. ما نمی توانیم اجازه بدهیم این اتفاق برای بار دیگر تکرار شود. 
چاوز در ادامه بار دیگر از کلمبیا به دلیل آنکه اجازه حضور نظامیان آمریکایی را در خاک خود داده انتقاد کرد.
این در حالی است که کلمبیا اعلام کرده که در راستای تقویت حضور نظامی خود در مرز با ونزوئلا در صدد ساخت یک پایگاه نظامی در آن منطقه است.
"گابریل سیلوا" وزیر دفاع کلمبیا گفت: این پایگاه 1.5 میلیون دلاری که قرار است در شبه جزیره گوجیرا نزدیک شهر نظاره تاسیس شود بیش از یک هزار سرباز و نظامی در آن اسکان داده خواهند شد.
همچنین گفته می شود که دولت طرحی در نظر دارد تا بر اساس آن 6 اسکادران هواپی در کل کشور مستقر کند که دو اسکادران آن در مرز با ونزوئلا خواهد بود.
به عقیده اسکار گونزالس فرمانده نیروهای ارتش کلمبیا این تدابیر کاهش دهنده ترس مردم این کشور از تهدیدات "هوگو چاوز" رئیس جمهوری ونزوئلا خواهد بود.
روابط بین کاراکاس و بوگوتا از ماه اوت گذشته و در پی امضاء توافق نظامی بین کلمبیا و آمریکا رو به سردی گرائید.

توصیه فيروزآبادى به اوباما

فارس- رئيس ستاد کل نيروهاى مسلح گفت: اوباما نبايستى مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بى‌ريشه ايرانى را بخورد و فرصت‌هاى مثبت در ايران را از دست بدهد.

به گزارش معاونت فرهنگى ستاد کل نيروهاى مسلح، سردار سرلشکر سيدحسن فيروز‌آبادى رئيس ستاد کل نيروهاى مسلح اظهار داشت: صاحبان نفوذ در حکومت‌هاى امريکا موفق شدند شعار تغيير اوباما را بى‌‌خاصيت کنند، هرچند بعضى شعارها، اقدامات و تحرکات سياسى دولت اوباما در جهت تغيير مطرح شد، اما شاخص‌هاى اصلى که نشان‌دهنده تغيير است، مشاهده نمى‌شود و سياست‌هاى گذشته پايدار مانده و در آن تاکيد مى‌شود، يکى از اين شاخص‌ها حجم سرسام‌آور بودجه دفاعى آمريکاست که انتظار مى‌رفت در صورت پيشرفت تغيير، درصدى از آن کاسته و به حل مشکلات مردم آمريکا اختصاص يابد.
عضو شوراى‌عالى امنيت ملى کشور در ادامه تصريح کرد: اما امروز مى‌بينيم بودجه 635 ميليارد دلارى آمريکا مجددا پيشنهاد و تصويب مى‌شود، آنچه مسلم است اين بودجه بيش از 50% هزينه‌هاى اضافى و بادکنکى را در خود دارد، اين مساله از ابعاد مختلف قابل کارشناسى است و مسئولين ذيربط مى‌توانند صحت آن را تاييد کنند.
وى ادامه داد: اوباما که هنوز هم تصور مى‌رود به لحاظ وجدانى و اخلاقى در سردرگمى بسر مى‌برد، بهتر است به فکر مردم آمريکا باشد، او بايستى تاملى کند که در آتشى که صهيونيست‌ها و نظام سرمايه‌دارى برايش افروخته‌اند، نابود نشود و برابر آنچه از آغاز اعلام کرده است با کمک مردم آمريکا تغييرات در جهت بهبود شاخص‌هاى زندگى مردم محروم آمريکا در در برنامه‌هاى خود قرار دهد.
فيروزآبادى در بخش ديگرى از سخنانش تاکيد کرد: اوباما نبايستى مانند پيشينيان خود فريب اطلاعات اپوزيسيون بى‌ريشه ايرانى را بخورد و فرصت‌هاى مثبت در ايران را از دست بدهد.


احمدی نژاد:خسارات جنگ را از حلقومشان بيرون می کشیم

احمدی نژاد گفت: جمعى را براى بررسى خسارت‌هاى جنگ جهانى اول و اشغال ايران توسط انگليسى‌ها مامور کرده‌ام.
به گزارش ايسنا دکتر محموداحمدى‌نژاد در جمع مردم استان شيراز با اشاره به خسارت‌هاى وارده شده از سوى دولت انگليس بعد از جنگ جهانى اول و اشغال ايران اظهار کرد: بنده جمعى را مامور کرده‌ام که خسارت‌هاى جنگ جهانى اول و اشغال ايران توسط انگليسى‌ها را حساب و کتاب کنند تا آن را به صورت سند رسمى به سازمان ملل متحد ارايه کنيم و با پشتيبانى ملت ايران از آن‌ها مطالبه کنيم.
وى تاکيد کرد: جبران خسارت‌هاى که به ملت ايران وارد شده است را از حلقوم مستکبران بيرون خواهيم کشيد.
وى خطاب به مستکبران ادامه داد: شما نه تنها قادر نيستيد که جلوى ملت ايران را بگيريد، بلکه ملت ايران تمام مطالبات تاريخى خود را از شما خواهد گرفت.

روسيه: سلاح هسته‌اى را فقط براى دفاع استفاده خواهیم کرد

فارس- رئيس ستاد کل نيروهاى مسلح روسيه اعلام کرد اين کشور بر اساس دکترين جديد نظامى خود سلاح هسته‌اى را تنها براى دفاع از خود و متحدانش مورد استفاده قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزارى «نووستى»، ژنرال "نيکولاى ماکاروف " رئيس ستاد کل نيروهاى مسلح روسيه روز دوشنبه در ملاقات با مستشاران نظامى خارجى در مسکو اعلام کرد که روسيه بر اساس دکترين جديد نظامى خود سلاح هسته‌اى را تنها براى دفاع از خود و متحدانش مورد استفاده قرار خواهد داد.
وى گفت: «در دکترين جديد نظامى روسيه بطور دقيق تاکيد شده است که روسيه به منظور دفاع از خاک خود و متحدانش و يا در صورت در معرض تهديد قرار گرفتن استقلالش، حق استفاده از سلاح هسته‌اى را براى خويش محفوظ مى‌داند.»
اين مقام بلند پايه نظامى روس در عين حال به مقامات نظامى خارجى اطمينان داد که روسيه و آمريکا عليرغم وجود برخى مشکلات، در آغاز سال 2010 موفق به امضاى توافقنامه جديد مربوط به کاهش و محدودسازى تسليحات راهبردى تهاجمى شوند.
رئيس ستاد کل نيروهاى مسلح روسيه تاکيد کرد: «پيمان کاهش تسليحات راهبردى قبلى (استارت-1) براى روسيه مفيد نبود. اينبار ما خواستار آن هستيم که توافقنامه‌اى برابر که در آن امنيت هر دو کشور تامين شود، به امضاء برسد.
ژنرال "نيکولاى ماکاروف " يادآور شد، مقامات روسيه و آمريکا فعالانه در حال کار بر روى سند جديد توافقنامه کاهش تسليحات راهبردى تهاجمى هستند.
به گفته وى، طرفين در خصوص اکثر مسائل به درک متقابل دست يافته اند. در مورد برخى مسائل گفتگوها همچنان ادامه دارد، البته اين اميدوارى وجود دارد که با آغاز مذاکرات دو کشور در سال 2010، اين مسائل نيز حل و فصل شوند.



تکذیب نامه احمدی نژاد به مبارک

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ، ارسال نامه محمود احمدی نژاد به حسنی مبارک توسط  علی لاریجانی را تکذیب کرد. 

به گزارش مهر سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ادعای روزنامه مصری البیان مبنی بر اینکه رئیس مجلس ایران در سفر به مصر حامل پیام و یا نامه ای از سوی رئیس جمهور برای همتای مصری خود بوده است صحت دارد ،گفت : موضوع اصلی این سفر اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی بوده است و بحث هایی که در حاشیه این سفر از منابعی غیر قابل اعتماد نقل ده قابل اعتنا نیست چون جایگاه این رسانه معتبر نبوده است.

10 فاجعه انسانی سال 2009

سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی با اشاره به شکست تلاش ها در زمینه مبارزه با سوء تغذیه و ایدز در سال 2009 در جهان، 10 فاجعه انسانی این سال را برشمرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری سازمان پزشکان بدون مرز، غیرنظامیان گرفتار در خشونت های جنگی در شمال یمن، قطع کمک های انسانی در افغانستان، خشونت های فراگیر در مناطق شرقی کنگوی دموکراتیک، جنگ و عدم دسترسی به بهداشت و درمان در سومالی، وضعیت مخاطره آمیز در جنوب سودان(دارفور)، شکست تلاش ها در زمینه مبارزه با سوء تغذیه، عدم موفقیت در کنترل ایدز، کشته و زخمی شدن صدها نفر با تداوم درگیری ها در سریلانکا، مشکلات عدیده غیرنظامیان در پاکستان، کوتاهی در درمان بیماران و کنترل بیماری های واگیردار 10 فاجعه انسانی سال 2009 را تشکیل می دهند.
"کرستوف فورنیه" مدیرکل سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به روند افزایش کشتار غیرنظامیان در سال 2009 ، اظهار داشت: شکی نیست که همواره غیر نظامیان قربانی جنگ ها بوده اند
.
وی با تاکید بر لزوم مقابله با پیامدهای جنگ، اظهار داشت: در کشورهایی همچون سریلانکا و یمن جنگ های خونین کمک رسانی به غیرنظامیان را فلج کرده است.
این گزارش در حالی است که وضعیت دردناک غزه به واسطه محاصره رژیم صهیونیستی نیز یکی از فجایع جهان است که در سکوت بین المللی ادامه دارد.

من رئيس‌جمهورى تمام آمريکا هستم

رئيس‌جمهورى آمريکا در پاسخ به انتقادات شهروندان سياه‌پوست آمريکايى مبنى بر اين‌که وى توجه چندانى به آنها نداشته، گفت که وى براى منافع تمامى مردم کشور خود تلاش مى‌کند. 
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، «باراک اوباما»، رئيس‌جمهورى آمريکا دوشنبه با اشاره به اصلاح لايحه درمانى گفت که اين لايحه يکى از اقدام‌هاى بزرگى است که منافع سياه‌پوستان آمريکا را نيز در بر مى‌گيرد. 
باراک اوباما همچنين در ادامه از ميلياردها دلار کمک دولت در قالب لايحه تحرک اقتصادى نام برد، لايحه‌اى که به گفته وى باعث شد تا بسيارى از شهروندان آمريکايى از جمله هزاران آموزگار، آتش‌نشان و ماموران پليس شغل‌هاى خود را از دست ندهند، شهروندانى که بسيارى از آنان سياه‌پوست هستند. 
نخستين رئيس‌جمهورى سياه‌پوست آمريکا با اين حال اذعان کرد که به‌عنوان رئيس‌جمهورى محدوديت‌هايى قانونى براى حمايت ويژه از هر قشرى در آمريکا دارد. 
اوباما گفت: «تنها در چارچوب قانون مى‌توانم عمل کنم. نمى‌توانم به اين دليل که مى‌خواهم از سياه‌پوستان حمايت کنم قانون را زير پا بگذارم. من رئيس‌جمهورى تمام آمريکا هستم».


کوشنر: تحریم های جدید تنها گزینه پیش رو

وزير خارجه فرانسه بار ديگر در ادعايى تکرارى اعمال تحريم‌‌هاى جديد عليه ايران را تنها گزينه پيش روى جامعه بين‌الملل براى ممانعت از پيشرفت برنامه هسته‌اى ايران خواند.

به گزارش فارس به نقل از سايت خبرى فرانسه‌زبان "planetenonviolence "، "برنار کوشنر " روز گذشته در ادعايى تکرارى اعلام کرد: «جامعه بين‌الملل هيچ گزينه و انتخاب ديگرى جز اعمال تحريم‌هاى جديد عليه ايران براى ممانعت تهران از همکارى در زمينه برنامه‌ هسته‌اى خود ندارد».
وى در جمع خبرنگاران افزود: «من فکر مى‌کنم که هيچ راه حل ديگرى وجود ندارد. ماهيت دقيق تحريم‌ها همچنان در حال مذاکره است و اين تحريم‌ها ويژه و خاص خواهند بود».
وزير خارجه فرانسه در ادامه ادعاهاى خود گفت: «در تحريم‌هاى جديد افراد ثروتمند نيز آسيب خواهند ديد».
وى همچنين گفت: «روسيه با ضرورت اعمال تحريم عليه ايران موافق است و چينى‌ها نيز در اين زمينه با روسيه موافق خواهند بود».
کوشنر همچنين ضمن اعلام حمايت مجدد از جنبش‌هاى مخالف در ايران مدعى شد: «به اعتقاد من اين گونه جنبش‌ها اهميت بسيارى دارند و با ايجاد انگيزه در جامعه بين‌الملل آنها را به حمايت بيشتر از تلاش‌هاى خود برمى‌انگيزند».
اظهارات کوشنر در حالى صورت مى‌گيرد که ايران بارها بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اى ايران تأکيد و بدگمانى‌هاى غرب مبنى بر تلاش تهران براى ساخت بمب هسته‌اى را رد کرده است.
از سوى ديگر نماينده چين در شوراى امنيت نيز امروز با تأکيد مجدد بر مخالفت کشورش با تصويب تحريم‌هاى جديد عليه ايران اعلام کرد که درهاى ديپلماتيک بسته نيست و به اين ترتيب آمريکا را براى تصويب تحريم‌هاى تازه عليه ايران در شوراى امنيت نااميد کرد.
چين يکى از پنج عضو شوراى امنيت است که از حق وتو برخوردار است. روسيه نيز در اين شورا تمايلى براى تصويب تحريم هاى جديد عليه ايران نشان نداده است.

ديپلماسى همچنان بهترين گزينه در تعامل با ايران است

« مایک مولن» گفت که از دیپلماسی حمایت می‌کند اما روند کنونی نشان از گشایشی سریع در چالش اتمی ایران ندارد
به گزارش ايلنا به نقل از بى‌‌بى‌سى، «مایک مولن»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، افزود که دیپلماسی همچنان بهترین گزینه برای مقابله با برنامه‌های اتمی ایران است اما وى در ادامه مدعى شد که ارتش باید برای استفاده از گزینه نظامی نیز آماده باشد.

 مایک مولن در گزارش سالیانه اولویت‌های نظامی ارتش آمریکا نوشته است: «اعتقاد من همچنان این است که ابزار سیاسی بهترین راه دستیابی به امنیت منطقه‌ای است و استفاده از نیروی نظامی نتایج محدودی به همراه خواهد داشت.» با اين حال وی در تناقض با سخنان نخست خود مدعى شد: «اما اگر رئیس‌جمهورى تصمیم گرفت از گزینه نظامی استفاده کند، باید از آمادگی برخوردار باشیم.» 
اين در حالى است که گروه 1+5 که قرار بود در ماه دسامبر مذاکراتی برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر ایران داشته باشد به دلیل مشکلاتی که در تعیین زمان جلسه بین اعضا به‌وجود آمد نشست خود را به سال آینده موکول کرده است.
 باراک اوباما پیش‌تر گفته بود تا پایان سال میلادی جاری به ایران فرصت می‌دهد به خواسته‌های آژانس عمل کند. کشورهای غربی که ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی می‌کنند، امیدوارند طی ماه‌های آینده بتوانند تحریم‌های بیشتری علیه تهران اعمال کنند.
 اما روسیه و چین که دو عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، گفته‌اند با تحریم‌های بیشتر موافق نیستند. ایران نیز که همواره گفته به‌دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است، هشدار داده در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر ممکن است همکاری‌های خود را با آژانس کاهش دهد و حاضر نخواهد شد که غنی‌سازی اورانیم را متوقف کند. 

چینی ها:اکنون زمان مذاکره با ايران است؛ نه تحريم

يک ديپلمات چينى گفت‌ که پکن مايل است به ايران وقت بيشترى براى رسيدن به توافقى از طريق مذاکرات درباره برنامه هسته‌يى‌اش با آمريکا و کشورهاى اروپايى برسد، نه اينکه تحريم‌هاى شديدترى را در شوراى امنيت سازمان ملل عليه تهران اتخاذ کند.
به گزارش ايسنا، لا ييفان نماينده چين در شوراى امنيت و امور سياسى در سازمان ملل، روز دوشنبه گفت: ما خواستار اين هستيم که وقت بيشترى داده شود و تلاش‌هاى بيشترى صورت گيرد تا ببينيم آيا مى‌توانيم به دستاوردى دست يابيم يا خير. در تلاش‌هاى ديپلماتيک هنوز کاملا بسته نشده است. تلاش‌ها بايد بر روى يافتن يک راه‌حل براى بن‌بست فعلى متمرکز شود.
به گزارش شبکه تلويزيونى بلومبرگ موضع لا مشکلاتى را که آمريکا ، انگليس، فرانسه و آلمان ماه آينده در تلاش براى اعمال تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران پيش‌رو خواهند داشت نشان مى‌دهد.
دولت باراک اوباما رييس‌جمهور آمريکا، مدعى است که 31 دسامبر را به عنوان ضرب‌الاجلى براى پيشرفت در مسير ديپلماتيک براى ايران قرار داده است و نماينده فرانسه در سازمان ملل نيز اوايل ماه ميلادى جارى گفت که هيچ‌گونه دليلى براى تاخير در تلاش براى اعمال تحريم‌ها عليه ايران وجود ندارد.
چين يکى از پنج عضو دايم شوراى امنيت سازمان ملل است که به همراه آمريکا ، فرانسه ، انگليس ، روسيه و آلمان در مذاکرات با ايران پيرامون برنامه هسته‌يى‌اش دخيل بوده است.
اين شش کشور در نشست ماه اکتبر در ژنو به ايران پيشنهادى دادند که براساس آن تهران بخش اعظم اورانيوم غناى پايين خود را به خارج از کشور مى‌فرستد و در ازاى آن سوخت لازم براى رآکتور تحقيقاتى تهران را دريافت مى‌کند.
دولت ايران هنوز پاسخ رسمى خود را که آمريکا آن را اقدامى در جهت اعتمادسازى مى‌خواند نداده است.
اين ديپلمات چينى با اشاره به اظهارات اخير منوچهر متکى وزير امور خارجه ايران مبنى بر اينکه دولتش ممکن است با تبادل اورانيوم غنى شده با ميله‌هاى سوخت هسته‌يى در خارج از قلمروش موافقت کند گفت: ما در اظهارات اخير مقامات ايرانى نوعى تداوم تمايل به تبادل (اورانيوم با سوخت) را ديده‌ايم. با توجه به مداليته‌هاى چنين تبادلى اينها مسايلى است که راه‌حلى بايد از طريق تداوم مذاکرات براى آن به دست آيد.
لا در پاسخ به اظهارات مقامات
غربى که حاکى از بى‌صبرى آنها است اين اظهارات را "تاسف‌بار" خواند و ابراز اميدوارى کرد که مذاکرات "از کنترل خارج نشود".

درخواست ژاپن از ايران براى پذيرش مذاکره با آمريکا

وزير خارجه ژاپن روز گذشته در ديدار با دبير شوراى عالى امنيت ملى ايران در توکيو، خواستار پذيرش پيشنهاد مذاکره با آمريکا از سوى ايران شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، "کاتسويا اوکادا " در ديدار با "سعيد جليلى " در توکيو در ادعايى اعلام کرد: "برنامه هسته‌اى ايران مانع توسعه همکارى‌ها با تهران است. زمينه‌هاى بسيار و متعددى وجود دارند که ما مى‌توانيم در اين زمينه‌ها با هم همکارى داشته باشيم اما اوضاع و شرايط حاکم بر ايران مانع پيشرفت اين همکارى‌هاست. "
وى که کشورش از متحدان سرسخت آمريکا در قاره آسياست خطاب به جليلى ضمن درخواست صريح از ايران براى پذيرش پيشنهاد مذاکره با آمريکا افزود: "من از اوضاع مربوط به برنامه هسته‌اى ايران به شدت نگران هستم و از ايران مى‌خواهم که پيشنهاد مذاکره با آمريکا را بپذيرد. شما نبايد اين فرصت را از دست بدهيد. چنانچه فرصت پيش‌آمده را از دست بدهيد، ممکن است آمريکا‌ درهاى خود را به روى شما ببندد و اين چيزى جز بدتر شدن و وخيم‌تر شدن اوضاع به دنبال نخواهد داشت. "
سعيد جليلى يکشنبه شب گذشته براى ديدارى چهار روزه از ژاپن و ديدار با مقامات اين کشور وارد توکيو شد.
ادعاهاى وزير خارجه ژاپن در حالى صورت گرفت که جليلى نيز ضمن تأکيد مجدد بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اى ايران و رد بدگمانى‌هاى غرب مبنى بر تلاش تهران براى ساخت بمب هسته‌اى، طى کنفرانسى مطبوعاتى از موضع ايران حمايت کرده و اعلام کرد که ايران در تلاش براى تقويت پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اى و نابودى و ريشه‌کن کردن تسليحات هسته‌اى است و قصد ساخت بمب هسته‌اى را ندارد.

منتظرالزيدى: همه وعده ها درباره هدايا پوچ بودند

پرچم- در حالى که يک سال از پرتاب کفش توسط خبرنگارعراقى به سمت جورج بوش که بلافاصله وى را به قهرمانى در جهان عرب تبديل کرد مى گذرد، وى مى گويد به آنچه انجام داده افتخار مى کند و خوشحال است که از شأن و منزلت کشورش دفاع کرده است، با اين حال گله مند است که زندگى از بعد مالى بر وفق مراد وى نبوده است.
منتظر الزيدى در مصاحبه با روزنامه آبرزور گفت: تنها افسوس وى پس از گذراندن 9 ماه در زندان اين است که وى هنوز يک فرد نسبتاً فقير است.
خبرنگار عراقى که براى مداواى چندين مشکل جسمى در سوييس تحت درمان است، گفت: من رسانه ها را مقصر مى دانم زيرا آنها گفتند که من بخاطر آنچه انجام دادم ثروتمند و يک مولتى ميليونر خواهم شد. اگر چه بخاطر توجه شان متشکرم ولى تمام آن وعده ها درباره هدايا که در زمان حضور در زندان شنيدم پوچ بودند. تنها هديه اى که از زمان آزادى ام دريافت کردم از يک شبکه تلويزيونى کانادايى است که من را بعنوان مرد سال معرفى کرد و يک جفت کفش طلايى به من هديه داد.
منتظر الزيدى تصميم دارد براى افتتاح يک يتيم خانه که براى زنان بيوه شده در جنگ شش ساله عراق مايحتاج تهيه مى کند، پول جمع آورى کند. در پى اقدام الزيدى، وعده هاى متعددى مانند اسبهايى با زين طلا، خودرو، خانه و شتر به وى داده شد.

احمدی نژاد: برای 3.5 میلیون زندانی آمریکایی ناراحت هستیم

محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان در حاشیه شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی در کپنهاگ دانمارک ، مصاحبه هایی را با رسانه های مختلف خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه و شبکه تلویزیونی " ABC " آمریکا به انجام رساند.
به گزارش عصر ایران ، شبکه تلویزیونی " ای بی سی " آمریکا که با احمدی نژاد مصاحبه کرده در گزارشی که روی وب سایت خود  قرار داده ، ضمن شرح گفتگوی خبرنگار خود ، خانم " دایان ساوئر " با محمود احمدی نژاد نوشت : " احمدی نژاد در بسیاری مواقع از دادن پاسخ های صریح امتناع کرده و سوال را با سوالی دیگر به خود ما پاس می داد ".
خبرنگار ای بی سی در سوالی از احمدی نژاد می پرسد : " آیا شما می توانید از همین تریبون و از همین مکان به مردم آمریکا این اطمینان را بدهید که ایران به دنبال دست یابی به سلاح های هسته ای نبوده و نخواهد بود؟ "
احمدی نژاد در پاسخ می گوید : " ...چند بار باید یک حرف را تکرار کنم ؟ حرف را باید یک بار زد و ما هم گفته ایم که بمب اتم نمی خواهیم ... ".
در این موقع خبرنگار " ای بی سی " از احمدی نژاد می پرسد : " پاسخ سوال من یک آری یا نه است ؟ "
و احمدی نژاد با لبخندی می پرسد : " آیا شما هم فکر می کنید که این درست بود که جایزه نوبل صلح امسال را به اوباما بدهند ؟ حالا شما می توانید با آری یا نه جواب بدهید ".
احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ای بی سی در باره برخورد عوامل دولت ایران با معترضان به نتایج انتخابات با رد این موضوع گفت : " ما در ایران حتی بیش از کشور شما ، آزادی داریم " .
احمدی نژاد در ادامه مصاحبه با ابراز تاسف شدید از وجود میلیون ها نفر زندانی در زندان های آمریکا گفت : " ما از اینکه بیش از 3.5 میلیون نفر از شهروندان آمریکا  در زندان هستند ، بسیار ناراحتیم . ما بابت همه این زندانیان ناراحتیم ."
احمدی نژاد این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگار ای بی سی درباره سرنوشت 3 آمریکایی که اخیرا در مناطق مرزی ایران و عراق دستگیر شده اند ، ابراز داشت .
وی در اصرار خبرنگار ای بی سی در تضمین آزادی این سه شهروند آمریکایی با پیش کشیدن موضوع زندانیان آمریکایی ، این 3 شهروند بازداشت شده آمریکایی در ایران را با میلیون ها زندانی در زندان های داخل آمریکا مقایسه کرده و گفت : ما از زندانی شدن هر کس ناراحت می شویم  و دوست نداریم کسی به زندان برود .
رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ای بی سی درباره اسناد ادعایی روزنامه تایمز لندن درباره کار ایران بر روی سیستم حساس انفجار اتمی ، با رد این گزارش ، این قبیل گزارش ها را جهت دار خواند و دولت و سازمان های اطلاعاتی آمریکا را متهم کرد که با ارایه چنین تحلیل ها و گزارش های نادرستی سعی دارند علیه فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران جو سازی کنند .

اخبار قبلی

تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیتالله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد
جلالی: نمی‌توانيم به غرب اعتماد کنيم
تاسيسات هسته‌اى فردو پيام سياسى روشنى است
چین هم ایران را به اوباما فروخت!


نظر شما :