وجهه بین المللی دولت خوب نیست

۰۲ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۲ کد : ۶۵۳۳ سرخط اخبار
محمد صدر گفت:در دولت احمدى‌نژاد روابط خارجى ايران با کشورهاى جهان به ويژه دولت هاى عربى چون مصر و عربستان بلوکه شد.
وجهه بین المللی دولت خوب نیست

معاون عربی – آفریقایی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات گفت:در دولت احمدى‌نژاد روابط خارجى ايران با کشورهاى جهان به ويژه دولت هاى عربى چون مصر و عربستان بلوکه شد.
سيد محمد صدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، با رد امکان بهبود روابط ايران و مصر پس از ديدار لاريجانى با حسنى مبارک گفت:دولت احمدى‌نژاد در موقعيتى نيست که به دنبال برقرارى ارتباط با دولت مصر باشد.
وى افزود:در گذشته دولت خاتمى روابط بسيار مناسبى با تمامى کشورهاى جهان داشت و موقعيت ارتباط با مصر نيز در حال فراهم شدن بودکه بنا به دلايلى اين موضوع عملياتى نشد.
معاون عربى-آفريقايى وزارت امور خارجه دولت اصلاحات اظهار داشت:دولت خاتمى از وجهه بين‌المللى خوبى در نظام بين‌الملل برخوردار بود اما متاسفانه در رابطه با دولت احمدى‌نژاد اينچنين نيست.
صدر معتقد است دولت احمدى‌نژاد ارتباطات بسيار خوبى را که دولت اصلاحات با کشورهاى عربى به ويژه عربستان برقرار کرده بود ناديده گرفت.
به گفته صدر سياستى که احمدى‌نژاد در رابطه با کشورهاى جهان اتخاذ کرده است توان برقرارى ارتباط با نظام بين‌الملل را براى دولت وى به حداقل رسانده است.
وى تاکيد کرد:کشورهاى جهان خواهان برقرارى ارتباط با کشورهايى هستندکه از اعتبار بين‌المللى قابل ملاحظه‌اى برخوردار باشند؛زمينه‌اى که با سياست هاى دوستانه دوران 8ساله اصلاحات براى ايران ايجاد شد و تمامى کشورهاى جهان علاقه مند به برقرارى ارتباط با ما بودند.
معاون وزارت خارجه دولت اصلاحا ت اظهار داشت:متاسفانه در حال حاضر بيشتر کشورهايى که در گذشته روابط دوستانه‌اى با ما داشتند از ادامه اين روابط سرباز مى‌زنند.

دليلی برای لغو قرارداد S-300 وجود ندارد 

ايلنا- معاون وزیر خارجه روسیه طی کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که کشورش دليلى برای لغو قرارداد صدور پدافند هوايى S-300 به ایران نمی‌بیند.
«آلکسی بارادافکین» تاکيد کرد که صدور سیستم‌های پدافند موشکی S-300 تحت هیچ محدودیت و یا توصیه‌ای در چارچوب معاهدات حقوقی‌ـ‌قانونی بین‌المللی که در سازمان ملل متحد اتخاذ شده یا بر اساس توافق‌هاى دوجانبه به عمل آمده باشد، قرار ندارد بنابراين دليلى براى تغییر در این قرارداد نمى‌بينيم.
وی افزود که اين مسئله در حال حاضر در دست بررسی است و در آینده نزدیک حل خواهد شد.

ايران محور مذاکرات مبارک و ملک عبدالله

رئيس جمهور مصر که براى ديدار و گفت‌وگو با پادشاه عربستان به رياض سفر کرده با وى درباره تحولات جهان اسلام و تحولات بين‌المللى از جمله موضوع صلح آميز هسته‌اى ايران بحث و گفت‌وگو کرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اى "الحيات "، ملک عبدالله و حسنى مبارک در نشستى که ديروز در قصر ملک عبدالله در رياض برگزار شد، تحولات کنونى جهان اسلام از جمله مسئله فلسطين و چشم‌انداز همکارى‌ دو طرف و راهکارهاى تقويت همکارى در تمامى زمينه‌ها را بررسى کردند.
ملک عبدالله و مبارک در اين نشست تحولات منطقه‌اى و بين‌المللى از جمله مسئله فلسطين، امنيت منطقه خليج فارس، اوضاع عراق، سودان، لبنان، يمن و برنامه هسته‌اى ايران را بررسى کردند.
در اين جلسه از جانب عربستان، شاهزاده "سلطان بن عبدالعزيز " وليعهد ، شاهزاد "نايف بن عبدالعزيز " وزير کشور، شاهزاده سلمان بن عبدالعزيز امير منطقه رياض ، "سعود الفيصل " وزير خارجه و شاهزاده "مقرن بن عبدالعزيز " رئيس سازمان اطلاعات عمومى و از جانب مصر نيز "احمد ابوالغيط " وزير خارجه، "أنس الفقى " وزير اطلاع‌رسانى ، "عمر سليمان " رئيس سازمان اطلاعات، دکتر "محمود محيى الدين " وزير سرمايه‌گذارى، "محمود محمد عوف " سفير مصر در رياض و "سليمان عواد " مسئول امور اطلاعات و پيگيرى رئيس جمهور حضور داشتند.
مبارک پيش از سفر به رياض نيز به امارات متحده عربى سفر کرده بود و قرار است پس از دو روز اقامت در رياض به کويت سفر کند.
وى در ابوظبى نيز با شيخ "خليفه بن زايد آل نهيان " رئيس جمهور امارات ديدار و در خصوص مسائل مهم منطقه‌اى و بين‌المللى بحث و گفت‌وگو کرد.
مبارک پس از اين ديدار گفت که هدف از سفرش به امارات رايزنى بين رهبران دو کشور در خصوص مسائل مهم عربى و تقويت همکارى مشترک به نفع دو کشور و دو ملت برادر است.
از سوى ديگر برخى منابع آگاه به الحيات گفتند که سفر دوره‌اى مبارک به منطقه خليج فارس به ارائه طرح جديد مصر با هدف فعال‌سازى تحرک مشترک عربى براى تعامل با مسائل سرنوشت‌ساز منطقه است.
سارا پالین بزرگترین دروغگوی سال 2009

معاون اول «جان مک‌کین» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی، برنامه اصلاح خدمات درمانی در آمریکا را «برنامه مرگ» دانسته بود که از نظر کارشناسان آمریکایی بزرگترین دروغ سال 2009 شناخته شد.
به نوشته «وطن امروز» به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، سارا پالین معاون اول جان مک‌کین نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال گذشته میلادی برنده نشان افتخار «بزرگترین دروغ سیاسی سال 2009» شد.
هیات کارشناسان وب‌سایت «PolitiFact» که هر ساله با بررسی اظهارات سیاستمداران آمریکایی بزرگترین دروغ سیاسی سال آمریکا را اعلام می‌کنند، اظهارات پالین درباره برنامه‌های دولت اوباما را به عنوان گمراه‌کننده‌ترین اظهارات سال 2009 تشخیص داده‌اند.
پالین 45 ساله در اظهارات خود با اشاره تلویحی به برنامه اصلاح خدمات درمانی در آمریکا اعلام کرده بود که اوباما در نظر دارد «برنامه مرگ» را در ایالات متحده به اجرا بگذارد.
این اظهارت پالین در فیس‌بوک باعث به وجود آمدن بحث‌های بسیاری در این باره شد و بیش از 6 هزار بار به عنوان منبع به آن اشاره شده است.



همسر اوباما تهديد به مرگ شد

تيم محافظان رئيس جمهور آمريکا زنى را دستگير کردند که متهم به تهديد به مرگ همسر "باراک اوباما " است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبرى "بى‌بى‌سى "، تيم محافظان رئيس جمهورآمريکا، "کريستى لى روشيا " را که تهديد کرده بود "ميشل اوباما " را در تعطيلات خانوادگى به قتل مى‌رساند، دستگير کردند.
"
کريستى لى روشيا " روز شنبه به زندان فدرال در "هونولولو "، هاوايى، محلى که اوباما در نظر دارد تعطيلات خود را در آنجا سپرى کند، فرستاده شد.
به گفته تيم محافظان اوباما، روشيا در حين تماس تلفنى به دفتر بوستون در ماه نوامبر تهديد به قتل ميشل اوباما کرده بود.
روشيا مدعى شده بود که مى‌داند اوباما و همسرش در حين تعطيلات در کدام محل مستقر خواهند شد و سپس تأکيد کرد: من ميشل اوباما را مى کشم. من نظاميان را مى‌کشم.

تشکر ميرحسين موسوى از همکاران فرهنگستان

ميرحسين موسوى پس از دريافت حکم تغيير رياست فرهنگستان هنر، با ارسال پيامى، از عموم هنرمندان و اعضاى فرهنگستان هنر تشکر کرد.
به گزارش ايلنا، متن کامل اين پيام بدين شرح است:
اينک که شوراى عالى انقلاب فرهنگى جايگزين جديدى را براى اداره امور فرهنگستان هنر تعيين کرده است، جا دارد از همه هنرمندان و دانشگاهيان و فرهيختگان که در سال‌هاى گذشته با فرهنگستان هنر همکارى کرده‌اند، تشکر نمايم. بنده به ويژه نمى‌توانم محبت‌ها و همکارى‌هاى اساتيد محترم عضو مجمع عمومى فرهنگستان هنر را فراموش کنم، در طول يازده سال گذشته همواره از هنر، اخلاق و فرهنگ والاى آن‌ها درس‌ها گرفته‌ام و رأيى که به اين حقير داده‌اند پيوسته الهام‌بخش من در سياستگزارى‌ها و اداره فرهنگستان هنر بود. اميدوارم که آيندگان قدر سرمايه اجتماعى فراهم‌ آمده‌اى که موجب اعتماد جامعه بزرگ هنرمندان کشور به فرهنگستان هنر گرديده‌ است را بدانند و تلاش نمايند آن را افزونتر سازند. همچنين لازم است بدين‌وسيله از همه کارکنان و همکاران شريف فرهنگستان هنر در همه رده‌ها به عنوان پايه‌گذاران و مؤسسين اصلى اين نهاد تشکر نمايم.



کمک ایران به آمریکا و انگلیس اشتباه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت انگلیس از ایران برای شرکت در اجلاس افغانستان گفت: کمک کردن ایران به آمریکا و انگلیس بدون تغییر نگاه آنان نسبت به ایران اشتباه است.
حشمت الله فلاحت پیشه که در گفتگو با مهربا اشاره به اینکه اجلاس افغانستان اواخر ژانویه در لندن برگزار می شود و انگلیس از ایران برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است، تصریح کرد: در موضوع افغانستان جایگاه ایران غیر قابل انکار است و پیش از انگلیس ، رئیس جمهور آمریکا نیز خواستار ایفای نقش ایران در رابطه با افغانستان شده بود.
وی با بیان اینکه خود افغانستان نیز حضور مثبت ایران در این کشور را خواستار است یادآور شد: چراغ سبزهای مختلفی برای کمک کردن ایران به تحولات افغانستان نشان داده می شود، اما ایران باید برای وارد شدن به کمک به افغانستان مجموعه ای از موضوعات مختلف را در دستور کار قرار دهد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با تاکید بر اینکه ایران تا کنون با حسن نیت کمک هایی به آمریکا و انگلیس برای حل مشکل افغانستان ارائه داده است ، خاطرنشان کرد: قرار نیست که ایران در مشکلات آمریکا و انگلیس کمک کند اما این کشورها ایران را از حقوقش محروم کنند و یا اینکه در رابطه با کمک های ایران به آنان تنها به تعریف و تمجید لفظی از ایران اکتفا شود.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق ادامه داد: ایران تا کنون نسبت به تغییر رفتار آمریکا و انگلیس با خوش بینی عمل کرده است، تاکید کرد: البته در موضوعات منطقه ای ایران بیشتر با هدف حل مشکلات منطقه حاضر به همکاری شده است.
فلاحت پیشه گفت: ایران می تواند به حل مشکلات افغانستان کمک کند اما کمک کردن ایران به حل مشکلات آمریکا و انگلیس اشتباه است.

مذاکره توتال براى ادامه‌حضور در ايران

مدير توتال فرانسه از ادامه مذاکره اين شرکت با چين براى مشارکت در توسعه فاز 11 پارس جنوبى خبر داد و با اشاره به فشارهاى آمريکا گفت: ما فکر مى‌کنيم بايد به مذاکره با دولت‌هايى همچون ايران ادامه دهيم.
به گزارش فارس، شرکت دولتى سي.ان.پي.سى چين فعاليت‌هاى گسترده‌اى در بخش نفت و گاز ايران دارد و يکى از زمينه‌هاى احتمالى همکارى توتال با اين شرکت مربوط به ايران است.
کريستف مارگرى در اين‌باره گفت: توتال در حال مذاکره با سي.ان.پي.سى براى مشارکت در توسعه بخشى از پارس جنوبى و توليد و صادرات گاز طبيعى مايع از اين ميدان است.
وى با اشاره به فشارهاى آمريکا براى انصراف از حضور در بخش نفت و گاز ايران گفت: ما فکر مى‌کنيم بايد به مذاکره با دولت‌هايى همچون ايران ادامه دهيم، زيرا سرمايه‌گذارى‌هاى انرژى، ماهيتى درازمدت دارند و سياست تغيير مى‌کند.



بیانیه‌ها علت برکناری موسوی از فرهنگستان هنر

نايب‌رئيس کميسيون فرهنگى مجلس شوراى اسلامى معتقد است 16 بيانيه صادر شده از سوى ميرحسين موسوى موجب عزل وى از سمت رياست فرهنگستان هنر شده است.
جواد آرين‌منش نماينده مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، تصميم شوراى عالى انقلاب فرهنگى مبنى بر عزل موسوى از رياست فرهنگستان هنر را منطقى خواند و افزود: موضع‌گيرى‌هاى موسوى و صدور 16 بيانيه که در آن، همه مسائل نظام را زير سوال برده بود عاملى است که از ادامه رياست وى در فرهنگستان هنر جلوگيرى کرده است.
عضو فراکسيون اصولگرايان با اشاره به تصميم شوراى عالى انقلاب فرهنگى در اين زمينه، خاطرنشان کرد: چنانچه قرار باشد کسى به عنوان مدير يکى از بخش‌هاى زيرمجموعه شوراى عالى انقلاب فرهنگى خدمت کند، بايد به ولايت فقيه معتقد باشد.
به گفته وى، موسوى نيز مانند تمامى مديران، وزيران و هزاران مسوول ديگرى که هر ساله عوض مى‌شوند، عوض شده است و هيچ حساسيت خاصى نبايد روى اين تعويض صورت گيرد.
آرين‌منش با تاکيد بر اينکه شوراى عالى انقلاب فرهنگى در کنار تمام تغييراتى که همواره لحاظ مى‌کرده است، ميرحسين موسوى را نيز عزل کرده است، گفت: اين حرکت نه‌تنها سياسى نيست، بلکه تصميمى کاملا طبيعى است.
اين عضو کميسيون فرهنگى با بياتن اينکه طبق اطلاعات ما، در يک سال اخير موسوى اصلا در فرهنگستان هنر حضور نداشته است، ادامه داد: اين دليل نيز مکمل ديگر دلايل براى عزل ايشان است. من معتقدم مجموعه دلايل سياسى و غيرسياسى و کارى نشان مى‌دهد اين تصميم شوراى عالى انقلاب فرهنگى کاملا منطقى بوده است.

احتمال استعفای دست جمعی فرهنگستان

خبرآنلاین- به دنبال برکناری میرحسین موسوی و جایگزینی علی معلم دامغانی احتمال استعفای دبیر و مدیران کل فرهنگستان هنر و همچنین اعضای پیوسته این فرهنگستان قوت گرفت.
اعضای 27 نفره پیوسته فرهنگستان که از میان هنرمندان عرصه های مختلف هنری انتخاب شده اند، به این شرحند:
علی‌اصغر شعرباف، حبیب ا. . . آیت‌اللهى، سیدمحمد احصایی، غلامحسین امیرخانی، سیدمحمد بهشتی‌شیرازی، محمود جوادى پور، سیدمهدی حسینی، سیدمحمدرضا حسینی‌بهشتی، محمدعلی رجبی، منصوره حسینی، زهرا رهنورد، سیدجلال شباهنگی، حبیب ا...صادقی، منوچهر طیاب، محمود عزیزی، محمود فرشچیان، شاهین فرهت، مجید کیانی‌، محمدعلی کی‌نژاد، مصطفی گودرزی، مجید مجیدی، علی‌اکبر مختار‌تجویدی، میرحسین موسوی‌خامنه، علی منتظری، داریوش مهرجویی، سیدمرتضی نجومی.
در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهانگیر الماسی، مجتبی رحماندوست و مهدی کلهر نیز به این جمع اضافه شده‌اند.

اخبار قبلی

آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد
جلالی: نمی‌توانيم به غرب اعتماد کنيم
تاسيسات هسته‌اى فردو پيام سياسى روشنى است


نظر شما :