فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!

۰۷ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۱ کد : ۶۵۴۹ سرخط اخبار
فروزنده با اشاره به حرمت شکنی روز عاشورا، تخریب اموال عمومی و سردادن شعارهای ساختارشکنانه از سوی طرفداران موسوی گفت: کروبی، موسوی و خاتمی مسئول حرمت شکنی عاشورا هستند.
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!

عصرایران- عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به حرمت شکنی روز عاشورا، تخریب اموال عمومی و سردادن شعارهای ساختارشکنانه از سوی طرفداران موسوی گفت: کروبی، موسوی و خاتمی مسئول حرمت شکنی عاشورا هستند.

لطف‌الله فروزنده در گفتگو با  خبرگزاری فارس  افزود: این حرمت شکنان انتخابات را بهانه کردند و دنبال خط تخریب نظام و براندازی بودند و این خط را همچنان ادامه می‌دهند.
وی تصریح کرد: کروبی، موسوی و خاتمی باید تکلیف خود را با این جریان مشخص کنند؛ چرا که اگر محکوم نکنند بدون شک جزء عوامل و سردمداران این حرکت محسوب می‌شوند و مسئول این حرمت شکنی‌ها هستند.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: موسوی و کروبی باید بدانند هر چه که دارند از انقلاب دارند چرا که قبل از انقلاب حتی یک سیلی هم برای انقلاب نخورده بودند و هر چه دارند از این انقلاب است.

هرچند تصاویر و سوابق کروبی در زندانهای قبل از انقلاب _که احتمالا هیچ گونه شکنجه و سیلی در آنها وجود نداشته!!! _ حرف جناب معاون را اثبات می کند، اما بهتر است کسانی که سوابق مشعشعی در زندگی خود دارند، در انگ زدن به دیگران دقت بیشتری به خرج دهند.



نبايد دستاوردهاى هسته‌اى گذشته را از دست بدهيم

يک عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى با بيان اينکه هر نوع تبادل سوخت براى رآکتور تهران بهتر است در خاک کشورمان انجام شود،گفت: مجلس نسبت به هرگونه تبادل در خارج از کشور دغدغه دارد ، چراکه نبايد دستاوردهاى هسته‌اى گذشته را از دست بدهيم.
مهدى سنايى، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، اظهارداشت: متاسفانه مجلس و کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى از روند مذاکرات و تحولات هسته‌اى کشورمان بى‌اطلاع است.
وى با بيان اينکه انسجام لازم در موضع‌گيرى‌هاى سياست خارجى وجود ندارد، تصريح کرد: در حالى که پرونده هسته‌اى ايران بسيار حساس است، اما فراز و فرودهاى زيادى در آن شاهد هستيم به همين دليل مجلس دغدغه فراوانى در اين مورد دارد.
نماينده مردم نهاوند با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانى به مجلس در خصوص تحولات سياست خارجى، اضافه کرد: انتظار اين است که مجلس مشارکت بيشترى در تصميم‌گيرى‌ها داشته باشد.
اين عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى با بيان اينکه گام‌هاى حساب نشده‌اى در عرصه سياست خارجى برداشته مى‌شود، گفت: متاسفانه مجلس و کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى به شکل منسجمى نقشى در تدوين سياست خارجى کشور ندارد و از نظريات ما استفاده نمى‌شود.
سنائى تاکيد کرد: البته طبيعى است که مباحث انرژى هسته‌اى اقتضائات خاص خود را دارد و به شکل بسته‌ترى تصميم‌گيرى مى‌شود، اما اينکه در تدوين کلى آن مجلس ناديده گرفته شود، حفظ حرمت مجلس نيست.

حکم اعدام برای پنج مسلمان ديگر در چين

در دادگاه شهر ارومچى مرکز منطقه سین کیانگ، 22 نفر محاکمه شدند که براى پنج نفر مجازات مرگ و 5 نفر ديگر مجازات مرگ با دو سال تعليقی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ابنا  رسانه‏هاى گروهى هنگ کنگ و تايوان از صدور حکم اعدام براى 5 اويغور مسلمان در چين خبر دادند.
اين افراد به دليل مشارکت در ناآرامى هاى ماه جولاى (تیرماه 88) در "ایالت سین‏کیانگ چین" که با مداخله پليس 200 کشته و بيش از يک هزار و 700 زخمى برجاى گذاشت، مجرم شناخته شده اند. با اين حساب آمار کسانى که تاکنون به همين دليل اعدام شده و يا در انتظار اجراى حکم اعدام هستند به 22 نفر مى رسد.
دو روز پيش در دادگاه شهر ارومچى مرکز اين منطقه، 22 نفر محاکمه شدند که براى پنج نفر مجازات مرگ و 5 نفر ديگر مجازات مرگ با دو سال تعليقی در نظر گرفته شده است. حبس هاى تعليقى در صورتى که زندانى رفتار خوبى داشته باشد به حبس ابد تغيير مى کند.
همچنين هشت نفر ديگر از اين افراد به حبس ابد و چهار نفر به 10 سال زندان محکوم شده اند.
«ما شينچون» سخنگوى دولت محلى ارومچى چين، ضمن تاييد خبر محاکمه اين افراد حاضر به ارائه جزييات بيشتر و افشاى نام و قوميت متهمان نشد.
ناآرامى هاى ماه جولاى در "سين کيانگ" منطقه خودمختار مسلمان‏نشين در شمال غرب چين بازتاب گسترده‏اى در محافل سياسى و خبرى جهان داشت. مسلمانان چین، دولت را به تبعیض بین قوم "اویغور" و "قوم هان" متهم می‏کنند و دولتمردان چین نیز سران ناآرامی را به مزدور غرب بودن متهم می‏نماید. «ربیعه قدیر» رهبر اویغورها در واشنگتن به سر می‏برد.



گفت‌وگو تلفنى جيمز جونز و داوود اوغلو درباره ايران

وزير خارجه ترکيه با مشاور امنيت ملى آمريکا درباره برنامه هسته‌اى ايران تلفنى گفت‌وگو کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه خبرى ورلد بولتين، «احمد داوود اوغلو» درباره برنامه هسته‌اى ايران و برگزارى نشستى بين ترکيه، افغانستان و پاکستان در ماه ژانويه آينده تلفنى با «جيمز جونز» گفت‌وگو کرد.
بنا بر اين گزارش، گفت‌وگوى تلفنى جيمز و داوود اوغلو درباره ايران بعد از آن انجام شد که «منوچهر متکى»، وزير خارجه اين کشور اعلام کرد که تهران با مبادله اورانيويم غنى شده براى سوخت هسته‌اى در ترکيه، مشکلى ندارد.

پیکر سیدعلی حبیبی موسوی مفقود شد!

خواهرزاده مهندس میرحسین موسوی گفت:«جنازه برادرم را از بیمارستان ابن‌سینا برده‌اند و ما هرکجا دنبالش می‌گردیم کسی مسئولیت قبول نمی‌کند».
سید رضا موسوی برادر سید علی حبیبی موسوی خامنه در گفتگو با خبرنگار پارلمان‌نیوز، در مورد مراسم تشییع و خاکسپاری، اظهار داشت:«متاسفانه جنازه برادرم را از بیمارستان برده‌اند و هرچه می‌گردیم جنازه را پیدا نمی‌کنیم».

وی تاکید کرد:«هیچ‌کس مسئولیت بردن جنازه را قبول نمی‌کند و پاسخگوی ما نیستند».

پرس تی وی: 8 نفر کشته شده اند

شبکه برون مرزی " PRESS TV " صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران به نقل از یک مقام آگاه در شورای عالی امنیت ملی ایران ، که نامی از آن نبرده است ، گزارش داد که در جریان ناآرامی های روز عاشورا در ایران 8 نفر کشته شده اند.
به گزارش عصر ایران ، سایت شبکه " پرس تی وی " در این زمینه نوشت : " در جریان تظاهرات ضد حکومتی روز عاشورا در ایران 8 نفر کشته شده اند .یک مقام آگاه با اعلام این خبر به شبکه پرس تی وی گفت که آمار جان باختگان روز عاشورا در کشور به 8 نفر رسیده است .
این شبکه در گزارش خود اشاره ای به آمار تلفات در شهرهای مختلف ایران نکرده است ، اما در گزارش خود افزوده است که نیروی انتظامی در بیانیه رسمی خود کشته شدن 5 نفر در جریان ناآرامی های روز عاشورای تهران را تایید کرده است .
شبکه پرس تی وی در گزارش خود نوشته است : " معترضان در روز یکشنبه کنترل برخی خیابان ها و میادین را در تهران به دست گرفتند و با حمله به عزاداران حسینی شعارهایی علیه سران نظام سر دادند ".

بازداشت چند تن از اطلاح طلبان

جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که در انتخابات گذشته در ستاد انتخاباتی موسوی و کروبی بودند، بازداشت شده‌اند.
به گزارش خبرآنلاین، باقی که در انتخابات ریاست جمهوری نهم از جمله مشاوران مهدی کروبی بود، صبح امروز در منزلش دستگیر شد.
مرتضی حاجی و حسن رسولی از رئیس و قائم مقام بنیاد باران نیز دستگیر شده‌اند. رسولی در منزلش و حاجی در بنیاد باران دستگیر شدند. اسناد بنیاد باران نیز همراه با حاجی ضبط شده‌اند.
علیرضا حسینی بهشتی و علیرضا بهشتی شیرازی و قربانعلی بهزادیان‌نژاد از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نیز بازداشت شده‌اند.
ابراهیم یزدی نیز نیمه شب گذشته در منزلش بازداشت شده است. گفته می‌شود که این افراد با حکم دادستانی بازداشت شده‌اند.
سایت فرارو نیز از دستگیری محسن موسوی تبریزی دبیرکل مجمع مدرسین و محققین خبر داده است.

عکس/خواهرزاده میر حسین موسوی



لاوروف: گفتگو موثرترین برخورد با برنامه هسته ای ایران

وزير امور خارجه روسيه تاکيد کرد که کشورش طرفدار موثرترين برخورد با برنامه هسته‌اى ايران، يعنى آغاز گفتگوهاى گسترده با تهران در همه زمينه ها و جذب آن در حل و فصل تمامى مسائل منطقه است.

به گزارش فارس، "سرگئى لاوروف " وزير امور خارجه روسيه در مصاحبه‌اى اختصاصى با روزنامه «راسيسکايا گازيه تا» در تشريح سياست خارجى مسکو در سال 2009 در رابطه با برنامه هسته‌اى ايران اظهار داشت که موضع گيرى روسيه در قبال مسائل مربوط به برنامه هسته اى ايران بر اين اصل است که بهترين و موثرترين راه در اين راستا برخوردى است که براى همه طرفين قابل قبول باشد.
وى در رابطه با نقش ايران در منطقه چنين ابراز عقيده کرد که تهران براستى داراى امکانات خوبى براى تاثيرگذارى بر اوضاع عراق، افغانستان، فلسطين، لبنان و بطور کلى در برخى کشورهاى عربى و در بعد وسيعتر در کل جهان اسلام است.
وزير خارجه روسيه اظهار داشت: «بايد بين اين دو راه يکى را انتخاب کرد: يا قاطعانه روى اين موضع گيرى ايستاد که تنها در خصوص برنامه هسته اى با ايران گفتگو شود و يا اينکه به نظريه قبلى تشکيل گروه «3+3» بازگشت که بر اساس آن گفتگوها با ايران در تمامى زمينه ها، چه در زمينه برنامه هسته اى آن، چه در زمينه مشارکت با ايران در عرصه توسعه اقتصادى اين کشور، از جمله توسعه انرژى صلح آميز هسته اى و بخصوص در رابطه با جذب ايران در مباحثات منطقه اى انجام شوند».
لاوروف تاکيد کرد که مشخصا روسيه برخورد دوم را ترجيح مى دهد که در چارچوب آن نيز طبق توافقات صورت گرفته در گروه «1+5» تا تمامى ابعاد مسائل مربوط به ايران، امکانات وى در منطقه و برنامه هسته اى آن در مجموع مورد بررسى قرار گيرد.
وى افزود: «البته در اين رابطه هر کشورى حق دارد که ابتکار عمل‌هاى خاص خود از جمله در سطح شوراى امنيت سازمان ملل ارائه دهد و مسلما ما در روسيه هر نوع پيشنهادى را مطالعه و مورد بررسى قرار مى دهيم».
وزير امور خارجه روسيه همچنين ابراز اميدوارى کرد که تمايل "باراک اوباما " رئيس جمهورى آمريکا براى گفتگو با ايران، نه تنها در زمينه برنامه هسته اى، بلکه در تمامى زمينه ها هنوز هم به قوت خويش باقى مانده باشد.

بررسى کشته شدن خواهرزاده موسوى از سوى پليس

فرمانده انتظامى تهران بزرگ که بهبود يافته و در حال انجام وظيفه در محل کار خود است، گفت: موضوع کشته شدن خواهرزاده ميرحسين موسوى در حال بررسى است.
سردار عزيز‌الله رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، اظهار کرد: موضوع کشته شدن خواهرزاده ميرحسين موسوى در حوادث روز عاشورا در حال بررسى است و نتيجه بررسى‌ها به‌زودى اعلام مى‌شود.
وى همچنين عنوان کرد که هم‌اکنون در شهر تهران امنيت برقرار است و اتفاق خاصى در جريان نيست.

 

اخبار قبلی

وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد
جلالی: نمی‌توانيم به غرب اعتماد کنيم


نظر شما :