متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد

۰۸ دی ۱۳۸۸ | ۱۸:۴۳ کد : ۶۵۶۱ سرخط اخبار
وزير خارجه کشورمان در واکنش به دخالت‌هاى انگليس در حوادث چند روز اخير ايران گفت که اگر اين کشور به ياوه‌گويى‌هايش پايان ندهد، تو دهنى خواهد خورد.
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد

فارس- وزير خارجه کشورمان در واکنش به دخالت‌هاى انگليس در حوادث چند روز اخير ايران گفت که اگر اين کشور به ياوه‌گويى‌هايش پايان ندهد، تو دهنى خواهد خورد.
منوچهر متکى وزير امور خارجه کشورمان ظهر امروز در کنفرانس خبرى مشترک به همراه وزير خارجه سومالى، در خصوص دخالت‌هاى انگلستان در حوادث اخير از جمله روز عاشورا، گفت: اگر انگليس به ياوه‌گويى‌هايش پايان ندهد تو دهنى خواهد خورد.
وى افزود: اظهارات سخيف برخى مقامات خارجى گوياى پرونده ننگين آنها در تعاملات متناقض و متضادشان است.
وزير خارجه خطاب به اين کشورها اظهار داشت: ما پرونده‌هايتان را هنوز خيلى باز نکرده‌ايم که بگوييم در کجا چه کار مى‌خواهيد بکنيد و نقشه‌هاى پشت پرده شما چيست اما خوشبختانه ملت‌ها دقيق در حال متوجه شدن هستند.
متکى خطاب به جوان ايرانى گفت که شيرين‌ترين نوکرى، براى مردم ايران است.
وزير خارجه کشورمان در خصوص ضرب‌الاجل آمريکا در بحث هسته‌اى ايران و موضوع افزايش تحريم‌ها عليه جمهورى اسلامى گفت: ما به درخواست وزير خارجه برزيل در سفرى که به ايران داشت، به اين کشورها مهلت داديم که اگر تا مدت مشخصى تصميم منطقى در مورد بحث تامين سوخت رآکتور تهران اتخاذ نکنند، جمهورى اسلامى ايران رسماً اعلام خواهد کرد که نسبت به تامين سوخت مورد نياز خود اقدام خواهد کرد.
وى افزود: ‌اين مهلتى است که ما داريم و نمى‌توانيم بيشتر صبر کنيم و آنها در جريان مهلت ما هستند.



تعطيلى روزنامه اعتماد دروغ است

پس از انتشار خبر تعطیلی روزنامه اعتماد ازسوی برخی سایت ها؛ تعطیلی این روزنامه توسط سردبیر آن تکذیب شد.
در روزهای گذشته؛ برخی سايت هاى اينترنتى از تعطيلى روزنامه اعتماد خبر داده بودند اما سردبير اين روزنامه؛ خبر تعطیلی روزنامه را تکذيب کرد.
بهروز بهزادى، سردبير روزنامه اعتماد، در گفت و گو با ايلنا؛ ضمن تکذيب تعطيل شدن روزنامه اعتماد گفت: اين روزنامه به فعاليت خود در عرصه مطبوعات ادامه مى دهد و مشکلی برای آن پیش نیامده است.
وى همچنين با رد خبر فشار دولت به اين روزنامه برای تعطیلی و نیز وجود مشکلات مالى، افزود: مسئولان روزنامه با مشورت و نظرخواهى از خوانندگان و همچنين اهالى رسانه؛ درحال نوآورى در نحوه انتشار روزنامه هستند و در آینده نزدیک نيز يک ويژه نامه تازه در روزهاى 5 شنبه منتشر خواهیم کرد.

ادعای عجیب کیهان در مورد خواهرزاده موسوی!

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشت روزسه شنبه این روزنامه ، در یادداشتی با عنوان " رد پای یزید ، از آن عاشورا تا این عاشورا "  میر حسین موسوی را متهم به طراحی قتل خواهر زاده خود کرد !

به گزارش عصر ایران ، مدیر مسئول کیهان در مطلبی عجیب مدعی شد : " آنچه روز عاشورا همگان شاهد بودند براى ديرباورترين افراد هم کمترين ترديدى باقى نمى گذارد که سران فتنه و آشوبگران آن روز، مصداق بى چون و چراى «فئه باغيه» و دشمنان اسلام، امام، نظام و مردم هستند. دشمنان وحشى و خونريز و مأموران حلقه به گوش اسرائيل که حتى از برنامه ريزى براى کشتن خواهرزاده خود نيز دريغ نمى ورزند! "

وی افزود : " سران فتنه در حالى نقش ابن سعد و شمر و خولى را برعهده گرفته اند که امروز در عاشوراى سال 1388 شمسى برخلاف آن روز در عاشوراى سال 61 قمرى، حسين زمان تنها نيست و ديدند که پياده نظام بزدل و اندک آنها بلافاصله بعد از حضور مردم مومن و پاکباخته چگونه به سوراخ ها خزيدند. از اين پس توده هاى عظيم و انبوه مردم، در مقابل سران فتنه و اراذل و اوباش اجاره اى آنها ساکت نمى نشينند و اگر مسئولان نيز امروز و فردا کنند، آنان حسين زمان را در ميانه ميدان تنها نمى گذارند. باور نمى کنيد؟! بگرديد تا بگردند. "
   
شریعتمداری در این مطلب همچنین از یزید بن معاویه به عنوان «پدر عقيدتى و سياسى» سران معترضین که آنها را سران فتنه نامیده ، یاد کرده و نوشته است: سران فتنه در روز عاشورا همه پرده ها را کنار زدند و آشکارا به ساحت مقدس امام حسين عليه السلام تاختند و باز هم بى کم و کاست مانند سپاهيان يزيد که در عاشوراى 61 هجرى قمرى بر پيکر مطهر و غرقه به خون حسين بن على(ع) اسب تاخته بودند! يزيد، يزيد است و چه فرقى مى کند که لقب او «اموى» باشد يا نام ديگرى مشابه آن؟! "



روسیه مداخله در حوادث داخلی ایران را رد کرد

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از درگیری های اخیر میان تظاهرکنندگان و پلیس ابراز نگرانی کرد و خواهان مهار و آشتی شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانوستی در بیانیه وزارت خارجه روسیه 3 راهکار ارائه شده«معتقدیم مهمترین چیز در چنین مواقعی نشان دادن خویشتنداری و پی گیری سازش بر اساس قانون است. همچنین تلاش های سیاسی برای ممانعت از گسترش بیشتر درگیری ها.»
وزارت خارجه روسیه نسبت به اتهام «مداخله مسکو در روندهای سیاسی داخلی ایران» اظهار تأسف کرده؛ «اطمینان داریم که این [اتهام] کار کسانی است که مخالف همکاری های ایران-روسیه هستند.»

عراقی ها:ایرانی‌ها به سمت کارشناسان ما تیراندازی می‌کنند

روزنامه جمهوری اسلامی- وزیر خارجه عراق  در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی گفت : از سال 2003 در روابط با ایران با مشکلاتی مواجه شدیم که اگر این مشکلات حل و فصل نشود در آینده بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد.
وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی « العراقیه » ضمن طرح موضوع بالا افزود : موضوع اجرای بیانیه الجزایر مشکلات ناشی از جنگ 8 ساله و ادعاهای مربوط به آن آب های مرزی مناطق مین کاری شده نقاط مرزی مورد اختلاف و هواپیماهای عراقی موجود در ایران تنها بخشی از این مشکلات است که پارلمان عراق باید برای آنها برنامه هایی را طراحی کند.
زیباری تاکید کرد : درباره آنچه بیانیه الجزایر صحبتی از آن نکرده حاضر به گفتگو نیستیم و در وزارت امور خارجه عراق بزرگترین پرونده مربوط به ایران است !
وزیر امور خارجه عراق مدعی شد : در 3 سال اخیر ایرانی ها را به پذیرش برخی موارد مربوط به مرزها در خارج از چهارچوب « بیانیه الجزایر » وادار کرده ایم و ایرانی ها چند توافق نامه نیز باعراق امضا کرده اند که مسائل مالی مانع از اجرای آنها شده است.
زیباری افزود : ایرانی ها همچنان در خاک ما هستند و کارشناسان ما که برای سرکشی به چاههای نفتی مرزی مراجعه می کنند از سوی ایرانی ها به آنها شلیک می شود!



عزم جدی ايران براى غنى سازى 20درصد

يک کارشناس مسائل هسته‌اى گفت: ايران با تعلل غرب در مبادله سوخت هسته‌اى غنى سازى سوخت 20درصد را آغاز خواهد کرد.
احمد بخشايش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين مطلب که اجراى برنامه غنى‌سازى 20درصد سوخت هسته‌اى در خاک ايران با نظر مثبت تصميم گيران کلان کشور صورت گرفته است اظهار داشت: امکان مبادله سوخت هسته‌اى در خارج از خاک کشور براى نخستين مرتبه از سوى جليلى و احمدى‌نژاد مطرح شده بود اما ديدگاه‌هاى سياست‌گذاران کلان نظام برخلاف اين تصميم بود.
وى افزود:در داخل کشور مسوولان ارشد نظام معتقد بودند که به دليل عدم اعتماد سازى غرب نبايد با مبادله سوخت هسته‌اى در خارج از خاک ايران موافقت مى شد برهمين اساس بحث تبادل سوخت در خاک کشور را مطرح کردند.
اين کارشناس هسته‌اى تصريح کرد:با ضرب‌الاجلى که اعضاى گروه 1+5 براى مبادله سوخت هسته‌اى در خارج از خاک کشور مطرح کرده‌اند عزم مسوولان ايران براى غنى سازى 20درصد جدى‌تر شده است.
وى با عنوان اين مطلب که غربيها وضعيت داخلى ايران را اهرم فشارى براى طرح ادعاهاى جديدشان قرار داده‌اند تاکيد کرد:مسوولين بايد علاوه بر تلاشى که براى ادامه چرخه غنى سازى اورانيوم انجام مى‌دهند جو داخلى را نيز آرام کنند تا دستاويز جديدى براى بهانه‌گيرى‌هاى ار‌وپا و آمريکا فراهم نشود.
بخشايش خاطرنشان کرد:غرب هميشه به دنبال سوء استفاده از فضاى سياسى ايران بوده است و برخى از حواشى و اتفاقات کشور نيز ميدان را براى فضاسازى‌هاى آنها فراهم کرد.
وى با اشاره به ضرب‌العجل غرب براى مبادله سوخت هسته‌اى تا پايان سال جارى ميلادى گفت:تعيين اين ضرب العجل تاثيرى در بومى سازى سوخت هسته‌اى و تلاش براى جلوگيرى از غنى سازى سوخت 20درصد نخواهد داشت.

چاوز بازهم تهدید کرد

خبرآنلاین نوشت:هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا شرکت ماشین سازی تویوتای ژاپن را تهدید کرد اگر فن آوری خود را به شرکت های ونزوئلایی منتقل نکند و تولید خود را برای مناطق حاشیه ای افزایش ندهد دارایی های آنها را در این کشور تصرف می کند.
به گزارش وال استریت ژورنال این رئیس جمهور پوپولیست همچنین برای چندمین بار از شرکت های ماشین سازی خواست که ونزوئلا را ترک کنند. هوگو چاوز پیشتر نیز به شرکت های فورد متعلق به جنرال موتورز آمریکا، فیات ایتالیا و تویوتا هشدار داده بود که این کشور را ترک کنند.
چاوز به دلیل اینکه این شرکت ها حاضر نشده اند فن آوری های پیشرفته خود را در اختیار شرکت های ماشین سازی ونزوئلا قرار دهند، از آنها خواسته بود بار و بندیل خود را جمع کنند و گورشان را گم کنند. او حتی گفته بود که به جای آنها چینی ها و روس ها را وارد کشور خواهد کرد.



مهمانپرست: سفير انگليس احضار مى‌شود

سخنگوى وزارت خارجه کشورمان گفت که در پى دخالت انگليس در امور داخلى ايران، سفير اين کشور در تهران امروز به وزارت خارجه احضار خواهد شد.

به گزارش خبرگزارى فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوى وزارت خارجه کشورمان امروز سه‌شنبه در نشست هفتگى با خبرنگاران گفت که سفير انگليس به منظور دخالت در امور داخلى ايران و حمايت از آشوبگران امروز به وزارت امورخارجه کشورمان احضار مى‌شود.

عکس/میرحسین موسوی در منزل خواهرزاده اش



پیام تسلیت آیت‌الله صانعی به میرحسین

آیت الله صانعی، کشته شدن خواهرزاده موسوی در حوادث دیروز را تسلیت گفت.
این پیام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله صانعی به شرح زیر است : 
شب گذشته حضرت آیت الله العظمی صانعی در تماس تلفنی با جناب آقای مهندس موسوی دام عزه ضمن اظهار تاسف و تالم شدید از وقایع و فجایع ظهر عاشورای حسینی در تهران ، شهادت مظلومانه آقای سید علی موسوی خامنه خواهر زاده مهندس موسوی را به ایشان و خانواده آن شهید تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن فقید سعید رحمت و رضوان الهی را مسالت نمودند.

مرتضی کاظمیان و شمس الواعظین دستگیر شدند

به گزارش تابناک ماشاالله شمس الواعظین روزنامه نگار و سخنگوی انجمن دفاع از مطبوعات ایران بامداد سه شنبه در منزلش دستگیر شد .
یکی از بستگان آقای شمس الواعظین به بی بی سی فارسی گفت ساعت یک و نیم بعد از نیمه شب شش جوان لباس شخصی وارد منزل او شدند و اورا دستگیر کردند.همچنین برخی دیگر از رسانه ها خبر ازبازداشت مرتضی کاظمیان روزنامه نگار و فعال سیاسی دادند.

 

اخبار قبلی

فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد


نظر شما :