نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند

۰۹ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۰ کد : ۶۵۷۶ سرخط اخبار
خواسته اصلى نمايندگان از اژه‌اى اين بود که سران فتنه محاکمه شوند و افرادى همچون موسوى و کروبى که در حال صدور بيانيه هستند و حتى فايزه هاشمى نيز دستگير شوند.
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند

خواسته اصلى نمايندگان از اژه‌اى اين بود که سران فتنه محاکمه شوند و افرادى همچون موسوى و کروبى که در حال صدور بيانيه هستند و حتى فايزه هاشمى نيز دستگير شوند.
يک عضو فراکسيون انقلاب اسلامى مجلس شوراى اسلامى به نقل از محسنى اژه‌اى دادستان کل کشور گفت: موسوى و کروبى و ديگر سران فتنه تحت تعقيب هستند.
به گزارش خبرنگار پارلمانى ايلنا، حسن نوروزى در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسه غير علنى امروز مجلس با دادستانى کل کشور اظهار داشت: خواسته اصلى نمايندگان از اژه‌اى اين بود که سران فتنه محاکمه شوند و افرادى همچون موسوى و کروبى که در حال صدور بيانيه هستند و حتى فايزه هاشمى نيز دستگير شوند.
نماينده مردم رباط کريم در پاسخ به سوالى در رابطه قول دادستان کشور براى دستگيرى اين افراد يادآور شد : صحبتى از دستگيرى اين افراد نشد اما اين افراد تحت تعقيب قرار دارند و بى‌شک اين سران فتنه بايد دستگير شوند.
عضو کميسيون سياست داخلى و امور شوراهاى مجلس شوراى اسلامى در ادامه گفت: همچنين از هيات رييسه مجلس در رابطه اينکه چرا ديگر مسوولين دعوت شده به اين جلسه نيامده بودند توضيح خواستيم که هيات رييسه اعلام کرد ظاهرا اين افراد داراى مشغله‌هايى بوده‌اند.

روسیه:حاصل طرح آژانس اعتماد دوباره به ایران است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که برنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنى بر انتقال اورانیوم با غنای پایین ایران به خارج از کشور، نخستين گام برای احیای اعتماد جامعه بین‌المللی نسبت به صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای تهران است.
به گزارش ايلنا به نقل از نووستى، «آندره نسترنکو» طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «به تصور ما، طرح پیشنهاد شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره خروج اورانیوم با غنای پائین ایران براى غنى‌سازى تکميلى در خارج از کشور و تبدیل آن برای سوخت رآکتور تحقیقاتی می‌تواند نخستين گام واقعی در راستای اعتمادسازی نسبت به صرفا صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران باشد و فضاى لازم را برای آغاز گفت‌وگو فراهم کند».

 

وی افزود که در حال حاضر هیچ پاسخ رسمی از تهران درباره این طرح دریافت نشده است.
نسترنکو تاکید کرد که روسیه به تلاش‌های خود چه در سطح دوجانبه و چه در چارچوب گروه 1+5 ادامه می‌دهد تا ایران را متقاعد کند که نباید فرصت آغاز گفت‌وگو را از دست داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنين تاکید کرد که تا به امروز طرحى درباره تحریم‌هاى جدید ايران از جانب گروه 1+5 به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه نشده است.
وی همچنين گفت: «تجربه تحریم‌هاى فعلى علیه ایران نشان می‌دهد که این مسئله را فقط با تحریم نمی‌توان حل کرد؛ لازم است که همواره به فکر یافتن منابع تکمیلی برای دستیابی به پیشرفت در زمینه مذاکرات باشیم».

نگرانی روسیه از اوضاع داخلی ایران

در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه که روز دوشنبه صادر شد، گفته می شود که روسیه نگران درگیری های میان طرفداران اپوزیسیون ایران با نیروهای انتظامی این کشور در تهران است و  طرفین را به خویشتنداری و یافتن راه های سازش بر اساس قانون دعوت می کند.
در این اطلاعیه گفته می شود: به اعتقاد ما مهمترین چیز در این شرایط خویشتنداری، یافتن راه های سازشکاری بر اساس قانون و تلاش های سیاسی برای عدم اجازه به تشدید تنش ها در تقابل درونی است.
در این اطلاعیه همچنین گفته می شود که آنچه که باعث تاسف عمیق است، اینکه در این شرایط ناآرام اخبار نادرستی منتشر می شود بر این مبنا که گویا مسکو در روند داخلی ایران دست دارد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مطمئن هستیم که این مسئله توسط مخالفان توسعه روابط و همکاری های روسیه-ایران مطرح می شود که با این حرکات تحریک آمیز تلاش می کنند که به دوستی و تفاهم میان دو ملت خدشه وارد آورند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه گفته می شود: ما در امور داخلی ایران دخالت نکرده و نخواهیم کرد چه بسا که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم. از نظر ما ایرانی ها خود توان حل کردن مسائل خود را دارند و امیدواریم که با موفقیت این مشکلات را رفع کنند.

روسيه: اعمال تحريم‌هاى جديد ايران راه حل مسئله نيست

سخنگوى وزارت امور خارجه روسيه تاکيد کرد تجربه به کارگيرى رژيم تحريم‌ها در قبال ايران نشان داده که اعمال تحريم‌ها راه حل مسئله نيست، بلکه بايد به دنبال دستيابى به پيشرفت در روند مذاکرات بود.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى «نووستى»، "آندرى نسترينکو " سخنگوى رسمى وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد که تا به امروز مسئله اعمال تحريم‌هاى جديد در قبال تهران در شوراى امنيت سازمان ملل مورد بررسى قرار نگرفته است.
نسترينکو روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتى در مسکو در اين رابطه در پاسخ به سئوالى در رابطه با احتمال اعمال تحريمهاى جديد در قبال ايران در تشريح مواضع روسيه در اين رابطه گفت: «به نظر ما، تجربه استفاده از رژيم اعمال تحريم‌ها در قبال ايران در سه قطعنامه از پنج قطعنامه شوراى امنيت در خصوص ايران نشان داده است که تنها اعمال تحريمها نمى تواند مشکل را حل کند. لازم است تا به دنبال منابع ديگرى براى دستيابى به پيشرفت در روند مذاکرات پيرامون اين مسئله بود».

به عقيده اين مقام ديپلمات بلند پايه روس، طرح آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در خصوص غنى سازى مجدد اورانيوم کم غنى شده در ايران غناى بالاتر در خارج از کشور، مى تواند نخستين گام در راه برقرارى اعتماد نسبت به صلح آميز بودن اهداف برنامه هسته اى ايران باشد.
نسترينکو گفت: «ما بر اين عقيده هستيم که طرح پيشنهادى از سوى آژانس بين المللى انرژى اتمى در خصوص خارج کردن اورانيوم درصد پايين غنى شده ايران و غنى سازى مجدد آن تا غناى بالاتر در خارج از کشور مى توانست نخستين گام براى برقرارى اعتماد نسبت به اهداف صرفا صلح آميز برنامه هسته اى ايران شود و جو لازم اعتماد براى آغاز گفتگوها در اين خصوص را بوجود آورد».
سخنگوى وزارت خارجه روسيه با يادآورى اين نکته که هنوز پاسخ رسمى از طرف ايران در اين رابطه دريافت نشده است، تاکيد کرد که مقامات مسکو به تلاش خود چه در سطح دوجانبه و چه در چارچوب گروه «1+5» ادامه خواهد داد تا مقامات ايران را متقاعد سازد تا اين فرصت استثنايى براى آغاز گفتگوها را از دست ندهد.
وى همچنين اعلام کرد که تمامى پيشنهادات ارائه شده براى حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته اى ايران همچنان روى ميز مذاکره قرار دارند.

ترکیه در آستانه پیوستن به سپر موشکی است

به نوشته روزنامه حریت، سال 2010 میلادی سالی سرنوشت ساز در بخش نظامی ترکیه است زیرا در این سال آنکارا باید درباره پیشنهاد آمریکا و ناتو برای پیوستن به سپر موشکی مشترک و همچنین خرید جنگنده و بالگردهای مدرن تصمیم گیری کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه حریت در ادامه مطلب خود می نویسد : ترکیه در سال 2010 باید یک تصمیم مهم نظامی را درباره پیشنهاد آمریکا برای پیوستن به طرح سپر موشکی مشترک و همچنین قرار داد چند میلیارد دلاری خرید تجهیزات نظامی اتخاذ کند.
این روزنامه می نویسد : اگر ترکیه تصمیم به حضور در سپر مشوکی مشترک با ناتو و آمریکا بگیرد وارد یک مکانیزم خاص نظامی می شود و این می تواند واکنش ایران را به دنبال داشته باشد.
علاوه بر این ترکیه خواستار خرید جنگنده ها و بالگردهای پیشرفته برای ارتش خود است و از آنجا که این خرید از آمریکا و دیگر متحدان ترکیه در ناتو انجام می شود تصمیم آنکارا در مورد سپر موشکی تاثیر زیادی بر نهایی شدن قرارداد خرید جنگنده و بالگرد خواهد داشت.
در همین رابطه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 7 دسامبر( 16 آذر ) در کاخ سفید گفت : ما در این مورد که به عنوان اعضای ناتو در قدرتمندتر ساختن نقش ترکیه در داخل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نقش ایفا کنیم صحبت کرده ایم و این کار را می توان با پیوستن ترکیه به سپر موشکی مشترک با ناتو عملی کرد.  
حریت در ادامه می نویسد : علاوه بر این پیشنهاد، آمریکا از ترکیه خواسته تا به جای خرید سیستم های موشکی از چین و روسیه، موشک های پیشرفته پاتریوت 3 ( PAC3 ) را از آمریکا خریداری کند
حریت در ادامه به مشکلاتی که برای ترکیه در صورت پیوستن این کشور به طرح مشترک سپر موشکی با ناتو و یا آمریکا ایجاد می شود اشاره کرده و می نویسد : کارشناسان مسائل نظامی می گویند تصمیم احتمالی ترکیه برای مشارکت با ناتو و یا آمریکا در طرح سپر موشکی به معنای استقرار رادار و یا موشک های رهگیر در داخل این کشور و احتمالا در نزدیکی مرز با ایران است. مقام های ترکیه اعلام کرده اند که این پیشنهاد آمریکا را بررسی می کنند و هم اکنون نیز مقامات آمریکا و ناتو در حال بررسی مشترک طرح های سپر موشکی خود هستند.
به نوشته این روزنامه، همزمان با مطرح شدن پیشنهاد آمریکا به ترکیه برای پیوستن به طرح سپر موشکی، کشورهای تولید کننده موشک های پاتریوت دست به کار شده و پیشنهاد های خود به آنکارا را ارائه کرده اند در همین رابطه آمریکا پیشنهاد فروش موشک های پیشرفته PAC3 ساخت شرکت لاکهیلید مارتین و ریتون، روسیه پیشنهاد فروش سیستم موشکی اس 400 و چین پیشنهاد فروش سیستم موشکی HQ-9 را به ترکیه ارائه داده اند.
در این میان آمریکا اعلام کرده که موشک های PAC3 3قابل رقابت با تمامی سیستم های موشکی اعضای ناتو بوده و خرید آن سیستم دفاعی ترکیه را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.
بر همین اساس اگر ترکیه قصد خرید موشک های PAC3 را داشته باشد این کار در سه مرحله انجام می شود که مرحله اول هزینه ای بالغ بر یک تا دو میلیارد دلار را متوجه ترکیه می کند.

چاوز: کلمبيا براى حمله به ونزوئلا آماده مى‌شود

رئيس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت دولت کلمبيا از راه‌هاى مختلف براى تجاوز به خاک اين کشور آماده مى‌شود.

 

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى "صداى روسيه "، "هوگو چاوز "، رئيس‌جمهور ونزوئلا، معتقد است، دولت کلمبيا براى تجاوز عليه کشور ونزوئلا آماده مى‌شود.
چاوز تکيد کرد، بوگوتا ممکن است يک "اردوگاه موقت ساختگى " از افراطيون کلمبيايى در خاک کشور همسايه ايجاد کرده و با متهم کردن کاراکاس به پناه دادن به تروريست‌ها، به آن پايگاه و در واقع به ونزوئلا حمله کند.
به عقيده رئيس‌جمهور ونزوئلا، جنگ اطلاعاتى عليه ونزوئلا، اخيرا و پس از تاييد حضور تعداد قابل توجهى از شبه‌نظاميان در خاک اين کشور، آغاز شده است.
هوگو چاوز روز گذشته نيز کلمبيا را مهم‌ترين خطر و تهديد براى ونزوئلا دانست و در رابطه با استقرار پايگاه‌هاى نظامى آمريکا در خاک آن اظهار داشت، اين کشور به اسرائيل آمريکاى لاتين تبديل شده است.

سيدعلى موسوى به خاک سپرده شد

مراسم خاکسپارى سيدعلى موسوى صبح امروز در بهشت زهرا (س)برگزار شد.

به گزارش فارس،‌ مراسم خاکسپارى سيدعلى موسوى خواهر زاده ميرحسين موسوى با حضور خانواده وى، مير حسين موسوى و زهرا رهنورد و جمعى ديگر از اقوام آن مرحوم در بهشت‌ زهرا برگزار شد.
سيد على موسوى در روز عاشورا به صورت مشکوکى توسط عوامل ناشناس کشته شد.

ایران ، خبر آسوشیتدپرس را تکذیب کرد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در بیانیه ای، خبر منتشره خبرگزاری آسوشیتدپرس را مبنی بر اینکه ایران در آستانه انعقاد قرارداد و واردکردن پنهانی 1350 تن سنگ اورانیوم پالایش شده از قزاقستان است ؛ عاری از صحت و کاملا ساختگی و بی اساس دانست .
به گزارش واحد مرکزی خبر، در این بیانیه افزوده شده است: اینگونه خبرسازی جعلی در جهت حلقه های زنجیره ای از فضاسازی های روانی در خدمت اغراض سیاسی قدرتهای سلطه گر صورت می گیرد.
در این بیانیه تصریح شده است: این قبیل تلاش های بیهوده نمی تواند حقوق مسلم یک کشور را که عضو متعهد آژانس بین المللی انرژی اتمی است از اهداف توسعه پایدار در خدمت رفاه و سعادت مردم خویش بازدارد.

خودرویى که روز عاشورا با مردم تصادف کرده، دزدیده شده بود


فرمانده نيروى انتظامى با بيان اينکه در روز عاشورا از مداراى پليس

سوء استفاده شد، اظهار کرد که ديگر مدارا نمى‌کنيم و با مداراى سابق برخورد نمى‌شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدى‌مقدم در حاشيه همايش معاونان اجتماعى نيروى انتظامى با حضور در جمع خبرنگاران به حوادث روز عاشورا اشاره کرد و گفت: تهديدهاى تروريستى در مناطق مختلف و همچنين فراخوانى جريان فتنه را در اين روز داشتيم که البته در بسيارى مناطق وضعيت امن بود.
وى با بيان اينکه پيش از اين نيز اعلام کرده بوديم که در مقابل جريان اغتشاش‌گر تلاشمان خشونت حداقلى است و اگر اغتشاش کردند برخورد مى‌کنيم گفت: از مداراى پليس سوء استفاده کردند و به سمت ماموران حمله کردند و حتى سردار رجب‌زاده را که قصد صحبت با آنها را داشت، مورد حمله قرار دادند. از اين رو معلوم بود که سازمان‌يافته براى اغتشاش و حمله و اهانت به مقدسات آمده بودند.
رئيس پليس کشور ادامه داد: نمى‌خواهم بگويم همه از اين دست بودند اما در اين شرايط تفکيک آسان نيست و افراد بايد خودشان را از اين جريان جدا کنند.
احمدى‌مقدم ادامه داد: 11 صبح به سمت پليس حمله شد و پليس نيز با اغتشاش‌گران برخورد و تعدادى از آنها را دستگير کرد.
فرمانده نيروى انتظامى تاکيد کرد: ديگر مدارا نخواهد شد و با دستگير شدگان نيز با مداراى سابق برخورد نمى‌شود به طورى که تا تحقيقات تکميل نشود،آزاد نمى‌شوند و از سوى دستگاه قضايى نيز حتما با اغتشاش‌گران برخورد قاطع صورت مى‌گيرد.
احمدى‌مقدم اقدامات تجمع‌کنندگان را محاربه خواند و افزود: اينکه چشم پليس را کور کنند به فرمانده پليس حمله کنند، تکايا را تخريب کنند و به مقدسات اهانت کنند و پرچم‌هاى عزادارى را آتش بزنند در هيچ جاى دنيا اینگونه نیست که پليس با اين اقدامات برخورد نکند.
فرمانده ناجا تاکيد کرد: دوره مدارا تمام شد و ديگر با اغتشاش‌گران مدارا نمى‌شود و برخوردها شديدتر می شود.
احمدى‌مقدم با بيان اينکه تکليف روشن شد در رابطه با خساراتى که به نيروى انتظامى وارد شد گفت:‌ 110 تا 120 نفر از پرسنل نيروى انتظامى با درجات مختلف مصدوم و حدود 60 نفر در بيمارستان بسترى شدند.
رئيس پليس کشور با بيان اينکه ماموران خواستند خشونت به خرج ندهند، گفت:‌ وگرنه برخورد با اين افراد براى پليس سخت نيست اما ما را ناچار کردند برخورد شديدترى داشته باشيم.
به گفته احمدى‌مقدم يکى دو خودرو و چند موتورسيکلت نيروى انتظامى آتش زده شد و به وسايل مردم نيز آسيب رسيد.
فرمانده نيروى انتظامى با اشاره به کشته‌شدگان روز عاشورا توضيح داد: کسى را از پل انداختند، يکى را با اسلحه ساچمه‌اى کشتند که اين از جريان کشته‌سازى حکايت مى‌کند.
وى با بيان اينکه خسارات ما چندان مهم نيست تصريح کرد:‌ اما اين نشانه برانداز بودن جريان است که نشان مى‌دهد در حد يک کار سياسى نيست.
وى در رابطه با آمار متناوب از تعداد و نحوه کشته‌شدگان روز عاشورا گفت: در نهايت بايد گزارش پزشکى قانونى گرفته شود و گزارش‌هايى که داده مى‌شود گزارش‌هاى اوليه است اما در اين روز تنها يک نفر با سلاح گرم کشته شده که آقاى موسوى بوده و در يکى از خيابان‌هاى فرعى با گلوله ترور شده است.
وى در رابطه با دستگيرى عوامل اين اقدام گفت: از آنجا که دستگيرى‌ها فقط از سوى نيروى انتظامى نبوده بايد بررسى‌ها تکميل شود اما در مجموع حدود 500 نفر دراين اغتشاشات دستگير شدند.
فرمانده نيروى انتظامى در رابطه با خبرى مبنى بر زير گرفته شدن مردم از سوى يک خودرو گفت:‌ در مورد خودرويى که اغتشاش‌گران را زير کرد، مالک خودرو شناسايى شد و معلوم شد که اين خودرو سرقت شده بوده است و سارق اقدام به اين کار کرده است که تحقيقات براى شناسايى اين فرد در حال انجام است.
احمدى‌مقدم در پاسخ به سئوالى در رابطه با تصاويرى در سايت‌هاى اينترنتى و زير گرفته شدن برخى افراد از سوى خودروهاى غيرشخصى گفت: هيچ تصويرى وجود ندارد و شما هم دروغ نگوييد و حق نداريد ديگر سئوال‌هاى دروغ بپرسيد.
به گفته احمدى‌مقدم خودروى شخصى که اغتشاش‌گران را زير گرفته شناسايى شده و پلاکش هم وجود دارد.
فرمانده نيروى انتظامى در رابطه با خودرويى که اعلام شد از سوى آن على موسوى ترور شده است، گفت: اين خودرو هنوز شناسايى نشده و خبرى مبنى بر شاسى‌بلند بودن اين خودرو اشتباه است و اين خودروى شاسى‌بلند خودرويى است که اغتشاش‌گران را زير گرفته است چرا که هنوز خودرويى که موسوى را زده کشف نشده است.
وى در پاسخ به سئوالى در رابطه با ورود ماموران انتظامى به يکى از خبرگزارى‌ها گفت: اگر قرار شد هر ساختمانى محل امنى براى اغتشاش‌گران باشد احتياج به مجوز نيست و پليس براى تعقيب اغتشاش‌گر احتياجى به مجوز ندارد و در روز براى ورود به ساختمان مجوز نمى‌خواهد.
وى با بيان اينکه ورود پليس به ساختمان اين خبرگزارى اشتباه نبوده است، گفت: شما هم با فضاسازى رسانه‌اى اشتباه درست نکنيد مامور ما اجازه دارد در تعقيب مجرم وارد اماکن شود.
احمدى‌مقدم در رابطه با اطلاعيه‌اى که شب پس از عاشورا از سوى پليس منتشر و پس از دقايقى از سايت پليس برداشته شد، گفت: ما اطلاعيه‌اى نداريم يک اشتباهى شد و سايت پليس اطلاعيه‌اى را گذاشت که بلافاصله هم برداشت و ما نيز بلافاصله خبر اصلاح شده را داديم.
فرمانده نيروى انتظامى در رابطه با نحوه کشته شدن افراد در روز عاشورا و کشته شدن يک يا دو نفر با اسلحه ساچمه‌اى گفت: پليس هم در دفاع از خودش مجاز به استفاده از ابزارش است و هيچ جاى دنيا نداريم که پليس مجروح شود از اين رو در صحنه‌هاى بعدى پليس با اقتدار بيشترى برخورد مى‌کند.
وى اذعان کرد که اسلحه‌ ساچمه‌اى جزو سلاح‌هاى ضد شورش پليس است.
فرمانده نيروى انتظامى در رابطه با ورود سلاح به کشور نيز گفت: ورود سلاح روند نامطلوبى دارد و معمولا از عراق وارد مى‌شود که سرويس‌هاى اطلاعاتى غربى نيز در اين رابطه نقش دارند.


برخی بازداشت های پس از وقایع عاشورا

اعتماد- بر اساس گزارش خبرگزاری های مختلف، بازداشت «سیدعلیرضا حسینی بهشتی» حدود ساعت یک بعدازظهر روز دوشنبه تایید شد. پارلمان نیوز به نقل از یکی از نزدیکان بهشتی نوشت وی در حالی که مشغول تدریس در دانشگاه تربیت مدرس بود، دستگیر شد. دیروز همچنین جمعی از روزنامه نگاران نیز به لیست بازداشتی ها اضافه شدند. ماشاءالله شمس الواعظین، بدرالسادات مفیدی، مرتضی کاظمیان، نسرین وزیری، محمدجواد صابری، کیوان مهرگان، مصطفی ایزدی، و سام محمودی روزنامه نگارانی بودند که دستگیر شدند.

اما به جز این عده «حسن عابدجعفری» رئیس کمیته اقتصادی ستاد میرحسین موسوی و کاندیدای تایید صلاحیت شده نمایندگی مجلس در دوره هشتم، «علی عرب مازار» مسوول کمیته برنامه ریزی ستاد میرحسین، «سعید آقایی» همسر بدرالسادات مفیدی، «نوشین عبادی» خواهر شیرین عبادی، «علی مهرداد» از اعضای شاخه جوانان نهضت آزادی و فرزند فریده غیرت و «محمدجواد مظفر» مدیر انتشارات کویر نیز بازداشت شدند.

از سوی دیگر «شاهپور کاظمی» برادر زهرا رهنورد نیز بار دیگر نیمه شب یکشنبه بازداشت شد. در خبری دیگر «محمد طاهری» فرزند آیت الله «سیدجلال الدین طاهری» امام جمعه سابق اصفهان از دیگر دستگیرشدگان هستند. همچنین «حسین موسویان» رئیس هیات اجرایی جبهه ملی ایران و «حمیدرضا خادم» از اعضای این جبهه نیز بازداشت شدند.

علاوه بر این بنا بر گزارش ها، گفته می شود «حبیب الله نوری» برادر عبدالله نوری و دو برادرزاده وی نیز شب عاشورا در اصفهان بازداشت شده اند. همچنین 9 دانشجوی دانشگاه های امیرکبیر، علم و صنعت و علوم و فنون بابل نیز دستگیر شدند.

اخبار قبلی

متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات


نظر شما :