روسیه: در امور داخلی ایران دخالت نداریم

۱۳ دی ۱۳۸۸ | ۱۷:۰۶ کد : ۶۵۹۲ سرخط اخبار
وزارت خارجه روسیه درباره حوادث اخیر ایران اعلام کرد از این که برخی‌ها می‌گویند روسیه در مسائل داخلی ایران دست دارد، متأسف است.
روسیه: در امور داخلی ایران دخالت نداریم

وزارت خارجه روسیه درباره حوادث اخیر ایران اعلام کرد از این که برخی‌ها می‌گویند روسیه در مسائل داخلی ایران دست دارد، متأسف است.
پارسینه به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی نوشت: در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه که روز دوشنبه صادر شد، گفته می شود که روسیه نگران درگیری های میان طرفداران اپوزیسیون ایران با نیروهای انتظامی این کشور در تهران است و طرفین را به خویشتنداری و یافتن راه های سازش بر اساس قانون دعوت می کند.
در این اطلاعیه گفته می شود: به اعتقاد ما مهمترین چیز در این شرایط خویشتنداری، یافتن راه های سازشکاری بر اساس قانون و تلاش های سیاسی برای عدم اجازه به تشدید تنش ها در تقابل درونی است.
در این اطلاعیه همچنین گفته می شود که آنچه که باعث تاسف عمیق است، اینکه در این شرایط ناآرام اخبار نادرستی منتشر می شود بر این مبنا که گویا مسکو در روند داخلی ایران دست دارد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مطمئن هستیم که این مسئله توسط مخالفان توسعه روابط و همکاری های روسیه-ایران مطرح می شود که با این حرکات تحریک آمیز تلاش می کنند که به دوستی و تفاهم میان دو ملت خدشه وارد آورند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه گفته می شود: ما در امور داخلی ایران دخالت نکرده و نخواهیم کرد چه بسا که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم. از نظر ما ایرانی ها خود توان حل کردن مسائل خود را دارند و امیدواریم که با موفقیت این مشکلات را رفع کنند.
این خبرگزاری روسی تصریح کرده است: اوضاع سیاست داخلی ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 12 ژوئن سال جاری رو به وخامت گذاشته است. بر اساس نتایج اعلام شده انتخابات مذکور "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران با کسب در حدود 60% از آرا به پیروزی رسید، حال آنکه رقیب نزدیک و سرسخت وی "میرحسین موسوی" کمتر از 30% از آرا را کسب کرد.

تحریم ایران ‌12 میلیارد دلار به جیب اماراتی‌ها ریخت 
   
درحالی که برخی اصرار دارند تحریم ها علیه ایران هیچ تأثیری نداشته است ، بررسی تنها دو ‌مورد خاص نشان می دهد که فقط در همین دو مورد ، بین 12 تا 15 میلیارد دلار از ثروت ملی ، از رهگذر ‌تحریم‌ها به جیب اعراب اماراتی و بانکداران خارجی سرازیرمی شود.‌
به گزارش عصرایران ، مورد اول به ماجرای‌LC‌ مربوط است. آن طور که رئیس کمیسیون صادرات و ‌واردات اتاق بازرگانی گفته ، به دلیل تحریم ها ، بازرگانان ایرانی مجبور شده اند به میزان 5 تا 10 درصد ‌بیش ازحد متعارف برای گشایش اعتبارات اسنادی یا ‌LC‌ هزینه کنند و بدین ترتیب ، سال گذشته بازرگانان ‌ایرانی ناگزیر 3 تا 6 میلیارد دلار بیشتر از معمول هزینه کرده اند . ‌بدیهی است که این رقم نجومی ، اولا از مجموع ثروت ملی کاسته و به حساب بانکداران خارجی واریز می‌شود و این روند البته همچنان ادامه دارد ، ثانیاً پولی که در این میان از جیب تاجران ایرانی خارج می شود ، ‌بین کالاهای وارداتی سرشکن شده و در نهایت به بالا رفتن غیرمعقول قیمت ها در کشورمنجر می شود.‌

اما مورد دوم به مراودات مالی ایران و امارات مربوط می شود. طبق آمارهای منتشره رقم ‌کسری تجاری ایران با امارات بیش از 9 میلیارد دلار در سال است.‌به عبارت دیگر ، مراودات مالی دو کشور 9 میلیارد دلار به سود امارات است و این در حالی است که این ‌کشور کوچک عربی ، تولیدات یا خدمات خاصی که به ایران صادر نماید ، ندارد . با این حال ، بدون اینکه ‌حتی به اندازه یک سوزن ، کالا یا خدمات از این کشور به ایران بیاید ، 9 میلیارد دلار از پول ایرانی ها ‌مفت و مسلم به جیب اعراب اماراتی می رود.‌علت این وضعیت نیز آن است که به دلیل شرایط کنونی ، هم بخش مهمی از واردات و هم بخش عمده ای از ‌صادرات کشورمان ، با واسطه گری امارات انجام می شود و بدین ترتیب 9 میلیارد دلاری که می تواند ‌صرف آبادانی ایران و فقر زدایی در کشور و مسائلی مانند رایگان شدن صددرصدی همه خدمات درمانی در ‌ایران شود ، به راحتی نصیب اماراتی ها می شود!‌
همان طور که ملاحظه می شود ، فقط در همین دو قلم ، سالانه بین 12 تا 15 میلیارد دلار - که معادل بودجه ‌سالانه برخی کشورهاست - از جیب ملت ایران خارج می شود و به کیسه دیگران می رود.‌حال کاری با ریشه و علل تحریم ها نداریم ، اما دست‌کم می توان با مردم صادقانه تر سخن گفت و ضمن ‌تشریح واقعیت ها ، از شعارگرایی صرف در سخن گفتن با مردمی که اکنون قدرت تحلیل بالایی دارند ، ‌اجتناب ورزید.‌

فيس‌بوک عامل يک پنجم طلاق‌ها در انگليس

فارس- فعال بودن يکى از همسران انگليسى در شبکه اجتماعى "فيس بوک " يکى از دلايل 20 درصد درخواست‌هاى طلاق در اين کشور است.
روزنامه اينترنتى روسى لنتا مى‌نويسد: نمايندگان شرکت‌هاى حقوقى انگليس که در زمينه طلاق تخصص دارند با اعلام اين مطلب يادآور شده‌اند که يک پنجم کسانى که درخواست طلاق مى‌دهند يکى از دلايل تمايل به جدايى را ارتباط و مکاتبه همسر خود با اشخاص ديگر از طريق "فيس بوک " عنوان مى‌کنند.
به گفته حقوق‌دانان؛ اين شبکه به همسران امکان مى‌دهد روابط و ماجراهاى احساسى مجازى با ديگران و از جمله شرکاى جنسى سابق خود برقرارکنند و در نتيجه نوعى خيانت مجازى به همسران رايج شده است.
بنا به اين گزارش طى سال‌هاى اخير حداقل دو مورد قتل به خاطر فعاليت در "فيس بوک " رخ داده است.
وين فورستر 34 ساله و برايان لوئيس 31 ساله همسران خود را به سبب اين که در زمان مکاتبه در فيس بوک خود را مجرد معرفى کرده بودند به قتل رسانده‌اند. هر دو اين افراد به حبس ابد محکوم شده‌اند.

ده شخصیت سیاسی خبرساز جهان در سال 2009

پایگاه اینترنتی "ژنمین وان" چین، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا را به عنوان خبرسازترین شخصیت سیاسی جهان در سال 2009 معرفی کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر نظرسنجی بخش بین الملل این پایگاه اینترنتی به زبانهای انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و عربی در خصوص "ده سیاستمدار نخست خبرساز جهان در سال 2009 سه هفته طول کشید و بیش از 160 هزار نفر در آن شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، در این نظرسنجی بیشترین آرا را "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا، "هوجینتائو" رئیس جمهور چین"، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه، "هوگو چاوز" رییس جمهور ونزوئلا، "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران، "معمر قذافی" رهبر لیبی، "مانموهان سینگ" نخست وزیر هند، "حامد کرزای" رییس جمهور افغانستان، "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کسب کردند.

جامعه مدرسين: ”آيت‌الله صانعى“فاقد ملاک‌هاى لازم مرجعیت!

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اطلاعيه‌اى با امضاى آيت الله محمد يزدى و با عنوان «پاسخ به پرسش‌هاى مکرر پيرامون مرجعيت آيت الله صانعى» تاکيد کرد: براساس تحقيقات به عمل آمده در يک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به اين نتيجه رسيده است که ايشان فاقد ملاک‌هاى لازم براى تصدى مرجعيت است.
به گزارش ايلنا‏ در اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمده است با توجه به پرسش‌هاى مکرر مومنان جامعه مدرسين حوزه علميه قم براساس تحقيقات به عمل آمده در يک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به اين نتيجه رسيده است که ايشان فاقد ملاک‌هاى لازم براى تصدى مرجعيت است.
گفتنى است در ابتداى اين اطلاعيه به نقل از جمعى از استادان و فضلاى حوزه‌هاى علميه،جامعه مدرسين مرجعى براى تشخيص مرجعيت دانسته شده است.  



نظر حدادعادل درباره سفر جان کری به تهران

رئیس مجلس هفتم و عضو برجسته فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم با بیان اینکه مشخص نیست جان کری برای چه می خواهد به تهران بیاید گفت: من نشنیده ام که وی قرار است به ایران بیاید اما اگر چنین درخواستی داده باشد بررسی می شود.
غلامعلی حدادعادل در گفتگو با خبرنگار عصرایران در خصوص درخواست سفر جان کری رئیس کمیته روابط خارجی کنگره امریکا به ایران تصریح کرد: باید پرسید وی برای چه می خواهد به ایران بیاید.
نماینده تهران اضافه کرد: من اصلا نمی دانم چنین درخواستی رسما شده است یا نه؟
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با ارجاع درخواست سفر کری از وزارت خارجه به مجلس یادآور شد: اگر چنین باشد این درخواست باید بررسی شود.
حدادعادل تاکید کرد: موضع مجلس در رابطه با سفر کری به تهران مشخص است اصل برای ما مصالح انقلاب است.
گفتنی است جان کری رئیس کمیته روابط خارجی مجلس امریکا اخیرا درخواست سفر به ایران را ارائه کرده که به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران این درخواست به مجلس شورای اسلامی منعکس شده است.

کاريکاتوريست هتاک دانمارکى از مرگ گریخت

اطلاعات دانمارک از دستگيرى يک فرد که قصد داشت کاريکاتوريست کاريکاتورهاى موهن عليه پيامبر گرامى اسلام (ص) را به قتل برساند، خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، سرويس اطلاعات دانمارک امروز اعلام کرد که پليس اين کشور يک نفر را دستگير کرده است که قصد داشت "کورت وسترگارد "، کاريکاتوريست دانمارکى که کاريکاتورى را در اهانت به پيامبر گرامى اسلام (ص) کشيده است را به قتل برساند.
رئيس اطلاعات دانمارک گفت که اين فرد يک سوماليايى 28 ساله بوده است.
چاپ کاريکاتورهاى موهن عليه پيامبر گرامى اسلام (ص) و مقدسات اسلامى در روزنامه‌هاى دانمارک خشم مسلمانان جهان را بر انگيخت.

درخواست برای آزادی جواد ماهزاده

نزدیک به 90 داستان نویس، شاعر، مترجم و نویسندگان بخش فرهنگی مطبوعات در نامه ای به رئیس قوه قضاییه، خواهان آزادی جواد ماهزاده، داستان نویس و روزنامه نگار شدند. متن این نامه و اسامی امضاکنندگان به شرح زیر است:

جناب آقای آیت الله لاریجانی
رییس محترم قوه قضاییه


با سلام و احترام


به استحضار میرساند که قریب به 80 روز از بازداشت آقای جواد ماهزاده از نویسندگان و منتقدان ادبی کشور میگذرد، در حالی که او در جامعه فرهنگی کشور به اعتدال مشهور است و یکی از خدمتگزاران جوان و بی ادعا به فرهنگ کشور است. برای آشنایی بیشتر جنابعالی با ایشان ناگزیریم دوباره تکرار کنیم که او نویسنده رمان «خنده ات را از من بگیر» و بیش از صدها نقد و مقاله درباره ادبیات، فرهنگ و هنر این کشور است و جنابعالی خودتان مستحضرید که زندانی شدن چنین چهره های فرهیخته ای نه تنها باعث به وجود آمدن ابهام های جدی در افکار عمومی جامعه فرهنگی و هنری کشور میشود که تداوم بازداشت آنان موجب خسران برای فرهنگ کشور است و زمانهایی را که آنان باید صرف خدمت به فرهنگ این مروز و بوم کنند، در بازداشت و زندان سپری میشود.
انتظار امضا کنندگان زیر - که همگی از اهل فرهنگ این کشور هستند - از جنابعالی این است که دستور فرمایید ضمن رعایت حقوق قانونی ایشان و همچنین برخورد همراه با رافت با ایشان، هر چه سریعتر زمینه آزادی ایشان فراهم آورده شود.


امضاکنندگان:
رسول آبادیان، شبنم آذر، محمد آشور، شمس آقاجانی، مریم آموسا، فرزانه ابراهیم زاده، شهره احدیت، پگاه احمدی، پیمان اسماعیلی، محمدهاشم اکبریانی، ماه زاده امیری، ناتاشا امیری، طاهره ایبد، فرهاد بابای، سهام الدین بورقانی، علیرضا بهنام، فتح الله بی نیاز، احمد پرهیزی، یونس تراکمه، رویا تفتی، بهرنگ تنکابنی، محمد تنگستانی، مجید تیموری، زهرا حاج محمدی، حامد حبیبی، مهدی حجوانی، سپیده جدیری، حمید جعفری، مهری جعفری، نوشین جعفری، چوکا چکاد، ع. حسنی زاده، مهین خدیوی، الهه خسروی، سارا خلیلی، علی دهباشی، علی دهقان، طاهره رحیمی، ثمینا رستگاری، نیلوفر رستمی، رویا زرین، محمدمهدی ساکی، علی اصغر سیدآبادی، علی شروقی، حسین شیخ الاسلامی، سجاد صاحبان زند، کمال صادقی، فرزانه طاهری، احسان عابدی، جواد عاطفه، سعید عباسپور، فریدون عموزاده خلیلی، غلامی علیرضا، ناصر غیاثی، مانلی فخریان، محسن فرجی، حسن فرهنگی، گیسو فغفوری، خجسته کیهان، کامران محمدی، سهیل محمودی، عباس مخبر، ابولحسن مختاباد، الهام ملک پور، لیلا ملک محمدی، علی ملیحی، مریم منصوری، سمانه موسوی، رامین مولایی، مریم مهتدی، سپینود ناجیان، گلاویژ نادری، آرش نصرت اللهی، یاسر نوروزی، اصغر نوری، حسین نوری نیا، حسین نوش آذر، محمد ولی زاده، فرزاد هاشمپور، حسن همایون، احسان هوشمند، پیمان هوشمندزاده، رضی هیرمندی، امیرحسین یزدان بد، مهدی یزادنی خرم، حامد یوسفی، مجید یوسفی

هشدارسران پارلمان ایتالیا به دستگیری کروبی

رییس کنونی و روسای ادوارگذشته مجلس ایتالیا، نامه ای به سران نظام ایران نوشتند.
به گزارش سحام نیوز در یک اقدام بی سابقه همه روسای ادوار گذشته مجلس ایتالیا به همراه رییس حال حاضر مجلس ایتالیا نامه ای خطاب به حکومت ایران نوشتند و در آن اعلام کردند در صورتی که سران نظام ایران مهدی کروبی را دستگیر کنند؛عواقب سختی در انتظار آنها خواهد بود چون کروبی در طول ادوار ریاست خود در مجلس و نمایندگی در مجلس همکاری و رابطه ی زیادی با مجلس ایتالیا داشته است.
این اولین بار است که سران ادوار مجلس ایتالیا دست به چنین اقدامی می زنند.

بی خبری خانواده نسرین وزیری از  وضعیت وی

خانواده نسرین وزیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایلنا و خبرآنلاین،نسبت به وضعیت او در بی خبری مطلق بسر می برند.وزیری شامگاه دوشنبه هفتم دی در منزل خود بازداشت شد و تاکنون تماسی با خانواده نداشته و تلاش های خانواده برای کسب اطلاع از وی بی نتیجه بوده است.
قرار است اعضای فراکسیون اقلیت مجلس در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس درباره وضعیت نسرین وزیری گفت و گو کنند.
علت بازداشت وزیری که سابقه فعالیت در خبرگزاری ایسنا و روزنامه های اعتماد ملی،شرق،تهران امروز و خبر را دارد،مشخص نیست اما عدم وابستگی حزبی و سیاسی وی و نیز عدم شرکت او در هیچ یک از تجمعات اعتراضی و احتمال اینکه وی در رابطه با فعالیت حرفه ای خود بازداشت شده،نگرانی های زیادی را در بین روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه ها برانگیخته است.
همچنین روزنامه اعتماد در شماره امروز خود ازتداوم بازداشت فعالان سياسى و مطبوعاتى در دو روز گذشته خبر داد و نوشت:« به گزارش کلمه «محمدصادق جوادى حصار» عضو شوراى مرکزى حزب اعتماد ملى و رئيس شاخه خراسان اين حزب در شهر مشهد بازداشت شد. همچنين «على حکمت» سردبير روزنامه خرداد، «نعمت احمدى» حقوقدان و وکيل دادگسترى و «محمدرضا زهدى» سردبير روزنامه آريا را در ساوه دستگير کردند. از سوى ديگر به گزارش ادوارنيوز «بهاره هدايت» عضو شوراى مرکزى دفتر تحکيم وحدت نيز چهارشنبه شب بازداشت شد. «مريم ضياء» از فعالان مدنى نيز از ديگر دستگيرشدگان است. همچنين «محمود دردکشان» فعال سياسى،«مرتضى اميرى جرقويه» از خطبا و شاگردان آيت الله منتظرى نيز طى روزهاى گذشته بازداشت شدند.

اخبار قبلی

نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم


نظر شما :