پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است

۱۳ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۶ کد : ۶۶۱۱ سرخط اخبار
مقام‌هاى آلمان اعلام کردند که ضرب‌الاجل ايران براى پذيرش پيشنهاد هسته‌اى چيزى را تغيير نمى‌دهد.
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است

مقام‌هاى آلمان اعلام کردند که ضرب‌الاجل ايران براى پذيرش پيشنهاد هسته‌اى چيزى را تغيير نمى‌دهد.
به گزارش ايلنا به نقل از خليج تايمز، سخنگوى وزارت خارجه آلمان با اعلام اين‌که تعيين ضرب‌الاجل ايران براى کشورهاى غربى تغييرى به‌دنبال نخواهد داشت، گفت که پيشنهاد جامعه بين‌الملل به اين کشور همچنان معتبر است و ايران بايد از اين فرصت استفاده کند.
دولت ایران به کشورهای غربی برای پذیرش پیشنهاد هسته‌ای خود ضرب‌الاجل یک ماهه داده است.
«منوچهر متکی»، وزیر خارجه ایران در اين‌باره گفت که در صورت عدم پاسخ کشورهای غربی به پیشنهادهای این کشور برای خرید یا تبادل سوخت، ایران به طور رسمى تولید سوخت مورد نیاز خود با غلظت ۲۰ درصد را با اتکا به متخصصان فنی این کشور آغاز خواهد کرد.
پیش از این کشورهای عضو گروه 1+5 تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۰۹ میلادی به ايران فرصت داده بودند که پاسخ خود را در مورد پیشنهاد این کشورها مبنی بر مبادله ۷۵ درصد ذخیره اورانیوم غنی‌شده با غلظت پائین با سوخت هسته‌ای مورد نیاز برای راکتور تحقیقاتی تهران اعلام کند.

برلسکونی ترانه های عاشقانه می نویسد!

سیلویو برلسکونی(نخست وزیر ایتالیا) این بار به ترانه سرایی روی آورده است تا درکنار تمامی حواشی مربوط به زندگی اش؛ خود را با ادبیات و هنر نیز پیوند داده باشد.
سیلویو برلسکونی درحالی که جراحت های ناشی از حمله ای که درجریان یک راهپیمایی به او شده بود، رو به بهبودی است، گفته است که می خواهد به علاقه قدیمی خود؛ یعنی، سرودن ترانه های عاشقانه ایتالیایی بپردازد.
آسوشییتد پرس نوشت: نخست وزیر ایتالیا از تاریخ 13 دسامبر که مورد حمله قرار گرفت، برای اولین بار در انظار عموم ظاهر شده است. او به یک مرکز خرید در نزدیکی ویلایش واقع در شهر میلان (ایتالیا) رفت.
در حمله ای که در تاریخ مذکور به برلسکونی شد؛ یک مرد ایتالیایی که دچار اختلال روانی بود با ماکت کلیسای جامع میلان به صورت برلسکونی ضربه ای وارد کرد که در نتیجه آن بینی و دو تا از دندان هایش شکست.
برلسکونی 73 ساله چند روز در بیمارستان بستری بود و در انظار عمومی ظاهر نمی شد.
گفته می شود برلسکونی تاکنون هشت ترانه نوشته است. برلسکونی تاکنون بار ها گفته که دوست دارد شب ها بیدار بماند و ترانه های عاشقانه بنویسد. او در جوانی (قبل از آن که به یک غول رسانه ای و بعدها به یک سیاستمدار تبدیل شود) در یک کشتی تفریحی خوانندگی می کرد.



تعطيلى سفارت آمريکا در يمن

سفارت آمريکا در يمن امروز به سبب تهديدهاى شبکه تروريستى القاعده تعطيل شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، سفارت آمريکا در يمن امروز طى بيانيه‌اى اعلام کرد: «سفارت آمريکا در صنعا امروز به علت تهديدهاى شبکه القاعده عليه منافع آمريکا در يمن و همچنين تهديد به حمله به اين سفارتخانه بسته شد».
بنا بر اين گزارش به کارکنان اين سفارتخانه دستور داده شده که تا اطلاع ثانوى از رفتن به اين محل خوددارى کنند.

عربستان: اجازه بدهیددختربن‌لادن ازایران برود

تابناک- عربستان سعودی از مقام‌های ایران خواسته است، به یکی از دختران اسامه بن‌لادن، که با گریز از حبس خانگی به سفارت عربستان در تهران پناه برده است، اجازه دهند، در صورت تمایل از ایران خارج شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز شاهزاده سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه در یک کنفرانس خبری در ریاض اظهار داشت، «ایمان بن‌لادن» دختر اسامه بن‌لادن باید اجازه خروج از ایران را داشته باشد.
وی در این باره اظهار داشت: « از نظر ما این یک مساله صرفاً بشردوستانه است و ما در حال گفت و گو با مقام‌های ایرانی هستیم تا آنها هم با چنین رویکردی با این موضوع برخورد کنند و به دختر (بن‌لادن) حق انتخاب ترک ایران داده شود».
چندی پیش روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گزارش داده بود که «دختر اسامه بن لادن به همراه پنج برادر خود به مدت هشت سال و از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ در ایران در حبس خانگى به سر برده است.»
به نوشته این روزنامه، «ایمان بن لادن» چندی پیش پس از گریختن از حبس خانگى به سفارت عربستان در تهران پناهنده شده است. به دنبال انتشار این اخبار، منوچهر متکى، وزیر امور خارجه ایران نیز با تایید خبر پناهنده شدن یکی از دختران بن لادن به سفارت عربستان گفته بود: « سفارت عربستان به مقام‌هاى ایرانى خبر داده که یکى از دختران بن لادن، رهبر گروه القاعده، به این سفارتخانه پناهنده شده و خواستار خروج از ایران است».

  واکنش دفتر آیت الله صانعی به جامعه مدرسین

خبرآنلاین- دفتر آیت الله صانعی می گوید که به دلیل ابهاماتی که در مورد موافقت اکثریت اعضای این جامعه با محتوای نامه وجود دارد، فعلا به آن واکنش نشان نمی دهد.
به گزارش بی بی سی این دفتر اعلام کرد که در انتظار انتشار اسامی حاضران در جلسات مورد اشاره در نامه منسوب به جامعه مدرسین و همچنین روشن شدن سوابق علمی کسانی که به عدم صلاحیت آقای صانعی رأی داده اند می ماند.

روسیه: در امور داخلی ایران دخالت نداریم

وزارت خارجه روسیه درباره حوادث اخیر ایران اعلام کرد از این که برخی‌ها می‌گویند روسیه در مسائل داخلی ایران دست دارد، متأسف است.
پارسینه به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی نوشت: در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه که روز دوشنبه صادر شد، گفته می شود که روسیه نگران درگیری های میان طرفداران اپوزیسیون ایران با نیروهای انتظامی این کشور در تهران است و طرفین را به خویشتنداری و یافتن راه های سازش بر اساس قانون دعوت می کند.
در این اطلاعیه گفته می شود: به اعتقاد ما مهمترین چیز در این شرایط خویشتنداری، یافتن راه های سازشکاری بر اساس قانون و تلاش های سیاسی برای عدم اجازه به تشدید تنش ها در تقابل درونی است.
در این اطلاعیه همچنین گفته می شود که آنچه که باعث تاسف عمیق است، اینکه در این شرایط ناآرام اخبار نادرستی منتشر می شود بر این مبنا که گویا مسکو در روند داخلی ایران دست دارد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مطمئن هستیم که این مسئله توسط مخالفان توسعه روابط و همکاری های روسیه-ایران مطرح می شود که با این حرکات تحریک آمیز تلاش می کنند که به دوستی و تفاهم میان دو ملت خدشه وارد آورند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه گفته می شود: ما در امور داخلی ایران دخالت نکرده و نخواهیم کرد چه بسا که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم. از نظر ما ایرانی ها خود توان حل کردن مسائل خود را دارند و امیدواریم که با موفقیت این مشکلات را رفع کنند.
این خبرگزاری روسی تصریح کرده است: اوضاع سیاست داخلی ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 12 ژوئن سال جاری رو به وخامت گذاشته است. بر اساس نتایج اعلام شده انتخابات مذکور "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران با کسب در حدود 60% از آرا به پیروزی رسید، حال آنکه رقیب نزدیک و سرسخت وی "میرحسین موسوی" کمتر از 30% از آرا را کسب کرد.

اخبار قبلی

تحریم ایران ‌12 میلیارد دلار به جیب اماراتیها ریخت 
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران


 


نظر شما :