مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد

۱۵ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۱ کد : ۶۶۳۳ سرخط اخبار
علی مطهری در واکنش به طرح حامیان دولت در مجلس برای اجرای حکم محارب ظرف 5 روز گفت:این طرح ناشی از روحیات افراطی و تند برخی از طراحان مخصوصا آقای حسینیان است.
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد

عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان در واکنش به طرح حامیان دولت در مجلس برای اجرای حکم محارب ظرف 5 روز گفت:«این طرح ناشی از روحیات افراطی و تند برخی از طراحان مخصوصا آقای حسینیان است.»
علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در خصوص تهیه طرحی با 36 امضا از سوی حامیان دولت برای اجرای حکم محارب ظرف 5 روز و اشاره آنها به حوادث پس از انتخابات در مقدمه طرح، اظهار داشت:«آقای حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد.»
وی در واکنش به خبرنگار که پرسید این صحبت شوخی است؟ اظهار داشت:«جدی می‌گویم.زمانیکه ایشان قاضی بود حکم‌های اعدام بسیاری صادر می‌کرد و این به روحیات ایشان بر می‌گردد.»
فرزند شهید مطهری در پاسخ به این سئوال که آیا هدف از این طرح‌ها و اقدامات افراطی، تند کردن فضا نیست، تصریح کرد:«این حرکات افراطی هیچ نتیجه‌ای ندارد، باید علل را از بین برد.»
وی گفت:«باید دید علت این حوادث چیست؟افرادی که امسال روز عاشورا به خیابان آمدند و اعتراض کردند شاید سال گذشته در دسته‌های عزاداری بودند، چه شده که امسال چنین کاری انجام داده است؟»
مطهری تاکید کرد:« البته کسانیکه دست به تخریب زدند و آسیب رساندن به اموال عمومی را انجام دادند باید مجازات شوند، ولی باید توجه داشته باشیم که سوزاندن ریشه‌های این علل مهمتر از هر چیز دیگر است.»
نماینده تهران خاطر نشان کرد:«بنده با این طرح مخالف هستم و این طرح را ناشی از روحیات طراحان مخصوصا آقای حسینیان می‌دانم.»

مخالفت با عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا

حزب سوسيال مسيحى آلمان از احزاب ائتلاف حاکم در اين کشور، با عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا مخالفت کرد.
به گزارش خبرگزارى آلمان، حزب سوسيال مسيحى آلمان همچنان بر مخالفت با عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا تاکيد دارد و اين در حاليست که به نظر مى‌رسد سرانجام به دنبال افزايش فشارها از طرف ائتلاف سياه-زرد متشکل از دو حزب دموکرات مسيحى و دموکراتيک آزاد، اين حزب را وادار به موافقت با پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا خواهد کرد
بر اساس اين گزارش از ترکيه انتظار مى رود که صداقت بيشترى نشان دهد. علاوه بر اين گفته مى شود که ترکيه از لحاظ مسايل سياسى و اقتصادى بسيار با معيارهاى پيوستن به اتحاديه اروپا فاصله دارد
حزب سوسيال مسيحى نيز برقرارى نوع جديدى از همکارى بين ترکيه و اتحاديه اروپا را زمينه ساز موافقت با عضويت کامل ترکيه به اتحاديه اروپا اعلام کرده است.



نامه پادشاه عربستان به رئيس جمهور يمن

هيئت اعزامى عربستان به يمن نامه پادشاه عربستان به رئيس جمهور يمن را تسليم وى کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى رسمى يمن ( سبأ)، "خالد بن سلطان بن عبدالعزيز " معاون وزير دفاع و شاهزاده "محمد بن نايف بن عبدالعزيز " معاون وزير کشور عربستان ديروز با "على عبدالله صالح " رئيس جمهور يمن ديدار کردند.
بر اساس اين گزارش، هيئت اعزامى عربستان به يمن در اين ديدار نامه ملک "عبدالله بن عبدالعزيز " پادشاه عربستان در خصوص روابط دوجانبه، همکارى‌هاى مشترک بين دو کشور، تحولات منطقه و اوضاع امت عربى را تسليم عبدالله صالح کرد.
در اين نامه آمده است که امنيت يمن و عربستان يکى است و آنچه براى امنيت يمن مهم است براى امنيت عربستان نيز حائز اهميت است و برعکس.
هيئت اعزامى عربستان در اين ديدار همچنين روابط و همکارى مشترک بين دو کشور از جمله همکارى در زمينه امنيتى و مبارزه با آنچه "تروريسم " خوانده شد، با رئيس جمهور يمن بررسى کرد.
رئيس جمهور يمن همچنين بر تمايل خود درباره تقويت روابط و زمينه‌هاى همکارى دو کشور در جهت برآورده شدن نيازهاى دو ملت و تحقق منافع دو کشور تأکيد کرد.

بررسی ادعاى همکارى هسته‌يى ايران و قزاقستان

الشرق الاوسط به نقل از ديپلمات‌هاى مطلع در وين نوشت که آژانس بين‌المللى انرژى اتمى ادعاى اخير نهادهاى اطلاعاتى غربى مبنى بر تصميم ايران به واردات اورانيوم از دولت قزاقستان در مقابل مبالغ هنگفت را با توجه بسيار مورد بررسى قرار مى‌دهد.

 

به گزارش ايسنا، اين روزنامه چاپ لندن به نقل از ديپلمات‌هاى ياد شده ادامه داد: سندى که اواخر دسامبر گذشته کشف شده از سوى کارشناسان آژانس بين‌المللى انرژى اتمى مورد بررسى قرار مى‌گيرد.

اين منابع با بيان اينکه آژانس به اين مساله بسيار اهميت مى‌دهد و با ابزارهاى ويژه آن را مورد بررسى قرار مى‌دهد، افزودند: آژانس ده‌ها سند و نقشه از طريق ماهواره و نوارهاى ويدئويى در موضوعات مختلف دريافت کرده که از طريق ابزارهاى خاص به بررسى آن‌ها مى‌پردازد.

چین: گفت‌وگو روش‌ درست حل مسئله هسته‌اى ايران است

وزارت خارجه چين بار ديگر بر در پيش گرفتن تلاش‌هاى ديپلماتيک براى حل مسئله هسته‌اى ايران تاکيد کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى شين‌هوا، «جيانگ يو»، سخنگوى وزارت خارجه چين در کنفرانس خبرى گفت: «گفت‌وگو و مذاکره روش‌هايى درست براى حل مسئله هسته‌اى ايران است و هنوز فرصت براى حل ديپلماتيک اين مسئله باقى است.»
سخنگوى وزارت خارجه چين با تاکيد بر اين‌که مسئله برنامه هسته‌اى ايران به‌جاى اعمال تحريم مى‌تواند از طريق مذاکره و گفت‌وگو حل شود، گفت: «اميدواريم طرفين درگير در اين مسئله رويکردى عمل‌گرايانه و انعطاف‌پذيرترى در پيش گيرند و تلاش‌هاى ديپلماتيک را براى آغاز هرچه زودتر گفت‌وگوها افزايش دهند.»
بنا بر اين گزارش، سخنان سخنگوى وزارت خارجه چين پس از آن منتشر شد که «بيل بارتون»، يکی از سخنگوهاى کاخ‌سفيد دوشنبه گفت، برای اين‌که ايران بتواند کار درست را انجام دهد و به تعهدات بين‌المللی‌ خود عمل کند، هنوز فرصت باقی است.
بارتون در عين حال اعلام کرد که «باراک اوباما»، رئيس‌جمهوری آمريکا هفته‌ جاری با اعضا کميته‌ امنيت ملی و ديگر مشاوران ارشد‌ خود برای تعيين «گام‌های بعدی» در موضوع هسته‌ای ايران ملاقات خواهد کرد.
سخنگوی کاخ‌سفيد همچنين اضافه کرد که آمريکا تمام راه‌های مناسب را برای آوردن ايران بر سر ميز مذاکره و ترغيب اين کشور به انجام تعهدات بين‌المللی‌ خود انجام خواهد داد.
همچنين روزنامه «يو اس‌اى تودى» نيز گزارش داد که «هيلارى کلينتون»، وزير خارجه آمريکا نيز دوشنبه اعلام کرده که دولت اوباما همچنان به دنبال مذاکره با ايران بر برنامه‌هاى هسته‌اى اين کشور است.
کمک احمدی نژاد


پرجم – روزنامه«گاردين»، يکی از تصاوير بخش «24 ساعت در تصاوير» خود را به تصويری از رئيس جمهور ايران در يکی از حوزه های رأی گيری در زمان انتخابات اختصاص داد.

در این عکس دکتر احمدی نژاد به زنی که پس از دیدن او در یک حوزه رأی گیری غش کرده، کمک می کند. این عکس را عکاس خبرگزاری فرانسه گرفته است


.


ایران ، سوژه اول خبری جهان در 2010

روزنامه گاردین بریتانیا ، ایران را به عنوان سوژه اول خبری سال  2010 در حوزه بین الملل ، انتخاب کرد .
به گزارش عصر ایران ، این روزنامه شش دلیل عمده را به زعم خود برای این انتخاب در نظر گرفته است :

1- تداوم نا آرامی های داخلی در ایران که در پی انتخابات ریاست جمهوری حادث شده است . این روزنامه می نویسد: ناآرامی های روز عاشورا نشان داد که کما کان در سال 2010 شاهد تداوم اعتراضات در ایران خواهیم بود.

2-اوضاع اقتصادی ایران با بالا بودن بیکاری به ویژه در نسل جوان و پایین بودن فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری  .

3- چشم انداز سرسختی و سازش ناپذیری حاکمان ایران در برابر رقبای داخلی و کشورهای خارجی و تاکید آنها بر مواضع غیر قابل انعطاف گذشته

4- سرسختی ایران در برابر نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر فعالیت های هسته ای و تداوم غنی سازی اورانیوم

5- تداوم حمایت های مستقیم ایران از گروه هایی چون حزب الله در لبنان ، حماس در فلسطین ، گروه هایی در عراق و شیعیان حوثی در یمن و... کماکان ایران را در مقابل کشورهایی چون عربستان و دیگر کشورهای عربی منطقه و متحدان غربی آنها قرار خواهد داد و از نظر این کشورها ، ایران یک تهدید جدی و مستقیم امنیتی محسوب خواهد شد .

6-اعلام صریح محمود احمدی نژاد مبنی بر " جهان بدون اسراییل " ، موقعیت  ایران را همچنان از نظر  تل آویو ، یک تهدید مستقیم امنیتی و موجودیتی نگاه خواهد داشت  و این امر ممکن است احتمال انجام یک حمله نظامی اسراییل به ایران را در بهار سال 2010 محقق سازد .

گاردین در ادامه ادعا می کند با پارامترهای برشمرده شش گانه ایران همچنان سوژه خبری شماره یک و " دردسر شماره 1 " در سال 2010 خواهد بود !

اطلاعیه وزارت اطلاعات: 60 موسسه فعال در جنگ نرم

معاون خارجی وزارت اطلاعات گفت هرگونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امکانات از سوی اشخاص حقیقی با این موسسات و بنیادهای جریان جنگ نرم غیر قانونی ممنوع است.
به گزارش مهر، معاون خارجی وزارت اطلاعات اقشار مختلف مردم را از برقراری هرگونه ارتباط غیر متعارف با سفارتخانه ها، اتباع بیگانه و مراکز وابسته به آنها برحذر داشت و اسامی 60 بنیاد و موسسه مرتبط با جنگ نرم را اعلام کرد.
معاون خارجی وزارت اطلاعات در گفتگوی خبری با رسانه ها با اشاره به توطئه های بیگانگان و سرویس های جاسوسی به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که در مقابله با انقلاب اسلامی، استراتژی تهاجم و براندازی نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را پی ریزی نموده اند، اظهار داشت : سربازان گمنام امام زمان (عج) طی سالیان گذشته تاکنون با پیگیری های اطلاعاتی توانسته اند با شناسائی اهداف و برنامه های دشمنان انقلاب اسلامی و سرشاخه های آنان در داخل و خارج کشور که در راستای اهداف براندازانه عمل می کنند ، ضربات قابل توجهی به روند حرکتی آنان وارد ساخته ، استکبار را در دستیابی به مقاصد شومشان ناکام گذارند.
وی با معرفی اسامی برخی از بنیادهای و موسسات فعال بین المللی در حوزه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران ، خاطرنشان ساخت: شبکه های رسانه ای، ماهواره ای واینترنتی معاند و مخالف نظام جمهوری اسلامی مانند BBC،VOA ، رادیو زمانه ، رادیو فردا، رادیو رژیم صهیونیستی، همچنین شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب همچون منافقین ، سلطنت طلب ، پارس ، رنگارنگ ، کانال یک و سایت های اینترنتی ضد انقلاب و همسو با جریان فتنه مانند جرس مصداق سازمان های برانداز بیگانه محسوب می شوند.
این مقام امنیتی درهمین رابطه تاکید کرد: هرگونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امکانات از سوی اشخاص حقیقی با این موسسات و بنیادهای جریان جنگ نرم غیر قانونی ممنوع است. همچنین دریافت هرگونه کمک های نقدی از خارج کشور برای جریانات و احزاب و گروه های سیاسی ، غیر قانونی است.
معاون خارجی وزارت اطلاعات ضمن تبیین یافته های اطلاعاتی در خصوص علل و عوامل جریان فتنه اخیر، ارتباطات بی ضابطه برخی عناصر و عوامل فتنه با بیگانگان را زمینه ساز ایجاد بخش عمده ای از اقدامات ضد امنیتی پس از انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و بر این اساس اقشار مختلف مردم را از برقراری هرگونه ارتباط غیر متعارف با سفارتخانه‌ها، اتباع بیگانه و مراکز وابسته به آنها برحذر داشت.
وی اعلام کرد: هموطنان عزیز نسبت به اهداف شوم و دام هایی که دشمنان برای ملت و کشور گسترانیده‌اند، با بصیرت عمل نمایند و با حساسیت و هوشیاری ، همکاری لازم را با وزارت اطلاعات در جهت صیانت از کشور و خنثی سازی برنامه های بیگانگان و جریان فتنه انگیز به عمل آورند.
معاون خارجی وزارت اطلاعات اسامی 60 بنیاد و موسسه مرتبط با جنگ نرم را بدین شرح اعلام کرد:

بنیاد سوروس یا بنیاد جامعه باز
مرکز وودرو ویلسون
خانه آزادی
صندوق اعانه ملی برای دموکراسی N.E.D
موسسه دموکراتیک ملی N.D.I

موسسه جمهوری خواه ملی N.R.I
موسسه برای دموکراسی در اروپای شرقی (مقر ورشو( I.D.E.E
مرکز دموکراتیک اروپای شرقی (مقر ورشو( E.E.D.C
بنیاد فورد
بنیاد برادران راکفلر

موسسه هوور
دانشگاه استانفورد
موسسه هلندی هیووس
مناز انگلیس
انجمن سازمان ملل ایالات متحده آمریکا

بنیاد کارنکی
ویلتون پارک انگلیس
سازمان جستجو برای زمینه های مشترک
شورای جمعیت
انستیتوواشنگتن برای مسائل خاورمیانه نزدیک

انستیتو اسپن
موسسه آمریکن اینتر پرایز
بنیاد نو آمریکا
بنیاد اسمیت ریچاردسون
صندوق ژرمن مارشال آمریکا ( دارای دفاتر در آلمان ، بلژیک و... (

مرکز بین المللی برای حل مسالمت آمیز
بنیاد عبد الرحمن برومند
دانشگاه یل
مرکز مردین
بنیاد دموکراسی در ایران

انستیتو بین المللی جمهوری خواهان
انستیتو ملی دموکراتیک
انستیتو ابتکار آمریکائی
انستیتو دموکراسی در اروپای شرقی
مرکز کمک رسانی آمریکا

مرکز بین المللی تجارت خصوصی
مرکز آمریکائی برای همبستگی بین المللی کارگران
مرکز بین المللی برای انتقال دموکراسی
انجمن تشکل دموکراسی
انستیتو البرت انشتین

جنبش جهانی برای دموکراسی
شبکه فعالان جوان دموکراسی
گروه اطلاعات دموکراسی و تکنولوژی ارتباطات
جنبش بین المللی پارلمانی برای دموکراسی
انستیتو شبکه جستجو دموکراسی

موسسه ریگا
موسسه برکمن
شورای روابط خارجی آمریکا
انجمن سیاست خارجی آلمان
موسسه اسرائیلی ممری

مرکز مطالعات دموکراسی انگلیس
انستیتو مریدین
دانشگاه یل و کلیه مراکز و موسسات تابعه
دانشگاه دفاع ملی آمریکا
مرکز مستند سازی اسناد حقوق بشر ایران

مرکز آمریکایی فلتا فعال در آسیای مرکزی و قفقاز
کمیته خطر حاضر
انستیتو بروکینگز
مرکز سابان وابسته به بروکینگز
دیده بان حقوق بشر
بنیاد آمریکای جدید

آمريکا درصدد افزايش فشار عليه ايران است

باوجود همکارى مداوم ايران با آژانس بين المللى انرژى اتمى، آمريکا بار ديگر بر آمادگى خود براى افزايش فشارها بر ايران تأکيد کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، "هيلارى کلينتون " وزير امور خارجه آمريکا روز گذشته اعلام کرد که آمريکا قبلاً با‌ هم‌پيمانان خود درباره تحميل تحريم‌ها عليه ايران به بحث و مذاکره نشسته‌ است.
وى روز گذشته در يک کنفرانس خبرى با حضور "شيخ حمد بن جاسم آل ثانى " نخست‌وزير قطر تأکيد کرد: ما قبلاً مذاکراتى را با همتايان و کشورهاى هم‌فکر خود درباره [اعمال] فشار و تحريم [عليه ايران] صورت داده‌ايم.
وى تصريح کرد که اين اقدام براى وارد آوردن فشار به دولت ايران به منظور متوقف کردن فعاليت‌هاى غنى‌سازى اورانيوم خود بوده است.
وزير امور خارجه آمريکا ادامه داد که کاخ سفيد همچنان رويکرد دوگانه خود مبنى بر تلاش براى متوقف کردن برنامه غنى‌سازى ايران از طريق مذاکره و همچنين بررسى تحريم‌ها را ادامه خواهد داد.
کلينتون با وجود تأکيد بر تحميل تحريم‌ها عليه ايران ادامه داد که واشنگتن تمايل دارد درب‌هاى مذاکره با ايران را باز گذارد.
آمريکا درحالى به دنبال وارد آوردن فشار به جمهورى اسلامى ايران است که در گزارش‌هاى پيشين آژانس بين‌المللى انرژى اتمى آمده است که همکارى ايران طبق گزارش‌هاى آژانس به طور معمول و مطابق پادمان در حال انجام است و آژانس در گزارش‌هاى اخير خود هيچ نکته منفى و غيرروشنى درباره بحث پادمانى مطرح نکرده و اين مساله را صريحا اعلام کرده است.
"
منوچهر متکى " وزير امور خارجه ايران پيشتر هشدار داد که اگر تا پايان ماه جارى ميلادى قراردادى که غرب را متعهد به ارائه سوخت هسته‌اى براى ايران کند، به وجود نيايد، کشور ايران خود به توليد سوخت هسته‌اى مى‌پردازد.
متکى اعلام کرد که غرب بايد درباره پذيرفتن پيشنهاد جايگزين ايران براى فروش سوخت هسته‌اى يا معاوضه آن درقبال اورانيوم غنى‌شده ايران تصميم خود را اتخاذ کند.
متکى تأکيد کرد که اين يک "اولتيماتوم " است.
وزير امور خارجه ايران ادامه داد که جامعه بين‌الملل يک ماه براى تصميم‌گيرى وقت دارند در غيراين صورت تهران اورانيوم خود [با درصد غناى پايين] را به اندازه‌اى که مورد نياز براى سوخت هسته‌اى است غنى سازى خواهد کرد.
وزير امور خارجه ايران چندى پيش در گفت‌وگو با خبرنگاران در بحرين گفت که جمهورى اسلامى ايران آماده مبادله 400 کيلوگرم از اورانيوم غنى‌شده خود با سوخت هسته‌اى در کيش است اما غرب اصرار دارد که ايران به طور يکجا تمامى اورانيوم خود را به روسيه و فرانسه ارسال کند.

اخبار قبلی

مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی


نظر شما :