پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد

۲۰ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۸ کد : ۶۶۷۴ سرخط اخبار
يک فرمانده نظامى عالى‌رتبه‌ى آمريکايى گفت که به عقيده‌ى وى هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد.
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد

يک فرمانده نظامى عالى‌رتبه‌ى آمريکايى گفت که به عقيده‌ى وى هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد.
به گزارش ايسنا، ديويد پترائوس، رييس فرماندهى مرکزى آمريکا در گفت‌وگويى با کريستين امانپور، خبرنگار شبکه خبرى سي. ان. ان که قرار است روز يکشنبه پخش شود گفت که علاوه بر ديپلماسى و تحريم‌ها آمريکا طرح‌هاى احتياطى براى برخورد با تاسيسات هسته‌يى ايران برنامه‌ريزى کرده است.
به گزارش شبکه‌ى خبرى سي. ان. ان، پترائوس اشاره‌اى به جزييات اين طرح‌ها نکرد، اما گفت که ارتش آمريکا تاثير هر گونه اقدام احتمالى را که در آنجا اتخاذ مى‌شود در نظر گرفته است.
رييس فرماندهى مرکزى آمريکا گفت: اينکه فرماندهى مرکزى درباره‌ى "اگرها"ى مختلف فکر نکرده باشد و براى اقدامات احتياطى گوناگون برنامه‌اى نريخته باشد غيرممکن است.
پترائوس از اظهارنظر درباره‌ى برخى خبرها پيرامون احتمالى حمله رژيم صهيونيستى به تاسيسات هسته‌يى ايران و توانايى ملى اين رژيم خوددارى کرد، اما در پاسخ به سوالى درباره‌ى آسيب‌پذيرى اين تاسيسات گفت که ايران اين تاسيسات را مستحکم‌تر کرده است و به تعداد تونل‌هاى زيرزمينى‌اش افزوده است.
وى در عين حال با بيان اينکه اين تاسيسات ضدبمب نيستند گفت: مى‌توان آنها را بمباران کرد و سطح تاثيرات حاصله بسته به اينکه چه کسى دست به اين اقدام مى‌زند متفاوت خواهد بود.
رييس فرماندهى مرکزى آمريکا تاکيد کرد که به عقيده‌ى وى هنوز زمان براى اينکه کشورها با ايران تعامل داشته و در برابر اين کشور ديپلماسى اتخاذ کنند وجود دارد و به اين نکته اشاره کرد که به کارگيرى طرح‌هاى احتياطى آمريکا ضرب‌الاجلى ندارد.
وى در عين حال گفت: مطمئنا پيش از آنکه همه چيز به اوج خود برسد يک دوره‌ى زمانى خواهيم داشت.


مخالفت با سفر هیئت پارلمانی انگلیس به ایران

عضو گروه دوستی و پارلمانی ایران و انگلیس خبر داد که درخواست سفر هیئت پارلمانی انگلیس برای سفر به ایران به دلیل دخالت های این کشور در امور داخلی ایران با مخالفت روبرو شده است.
علی جانی عباسپور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به اینکه از مدتها قبل گروه دوستی پارلمانی انگلیس برای سفر به جمهوری اسلامی ایران درخواست ارسال کرده بود، یادآور شد: ایران هنوز با این درخواست موافقت نکرده است.
نماینده مردم بوئین زهرا تاکید کرد: علت مخالفت با سفر هیئت پارلمانی انگلیس مواضع مداخله جویانه این کشور در مسائل بعد از انتخابات ایران بوده است.

متکی، شنبه در اسلام آباد

نشست سه جانبه وزراى امور خارجه ايران، افغانستان و پاکستان هفته آينده در اسلام آباد برگزار مى شود.
به گزارش ايسنا، وزارت امور خارجه پاکستان با اعلام اين خبر اعلام کرد: وزيران امور خارجه جمهورى اسلامى ايران و افغانستان براى شرکت در اين نشست سه جانبه روز شنبه (26 دى ماه) عازم به اسلام آباد سفر مى‌کنند.
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده است که در حاشيه اين نشست وزيران امور خارجه ايران و افغانستان ضمن ديدار با همتاى پاکستانى‌شان به طور جداگانه ديدار و گفت‌وگوهايى با آصف على زردارى رئيس جمهور و يوسف رضا گيلانى، نخست وزير پاکستان خواهند داشت.
بررسى راه‌هاى تامين ثبات افغانستان، چگونگى ريشه کنى مساله تروريسم در منطقه و خروج نيروهاى ناتو از افغانستان از جمله محورهاى نشست سه جانبه وزيران امور خارجه ايران، افغانستان و پاکستان، اعلام شده است.



امارات:اقدامات ایران در کاهش اشغال جزایر سه گانه مثبت است!

عصر ایران - نائب رئیس پارلمان امارات مدعی شد ایران اقداماتی را در مسیر کاهش حاکمیت خود بر جزایر سه گانه انجام می دهد.
به گزارش عصر ایران، احمد بن شبیب الظاهری نائب رئیس پارلمان امارات در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن درباره اظهارات اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تاکید بر روابط خوب با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مدعی شد: می بایست اظهارات و عملکرد مقامات ایرانی یکی شود. اظهارات اخیر علی لاریجانی گام مثبتی است که از آن استقبال می کنیم اما اگر همراه با عملکرد ثابت کننده حسن نیت نباشد، برای اطمینان بخشی کشورهای عربی منطقه کافی نیست.
وی درباره اینکه انتظار چه نوع عملکردی را از طرف ایرانی دارید، گفت: اقدام اخیر ایران در ترسیم مرزهای دریایی خود با بحرین و قطر اقدام مثبتی است. همچنین تحرک مثبت ایران در مسیر توقف ادامه اشغال جزایر اماراتی! (ابوموسی ، تنب کوچک و بزرگ) نیز پیام اطمینان بخشی است که تهران برای همسایگان عرب خود در منطقه ارسال می کند.
البته وی توضیح نداد که منظورش از تحرک مثبت ایران چیست ولی هر چه باشد ، قطعاً عقب نشینی ایران از مالکیت قطعی این جزایر ایرانی نیست و جا دارد مقامات کشورمان در این خصوص اعلام موضع مجدد کنند ؛ هر چند که تا کنون مسوولان ایرانی به ویژه در وزارت خارجه به صریح ترین شکل ممکن ، بر مالکیت ابدی ایران بر این جزایر تاکید کرده اند.
در همین حال "غانم بن فصل البوعینین" نائب رئیس پارلمان بحرین در واکنش به اظهارت لاریجانی درخصوص حسن همجواری در منطقه گفت: شدیدترین اظهارات علیه کشورهای عربی خلیج فارس از طرف شخص علی لاریجانی مطرح شده است پس چگونه می توان به سخنان فعلی او اعتماد کرد؟
وی ادامه داد: هنگامی که اظهارات شدید از نمایندگان مجلس ایران و مشاوران سران ایران علیه بحرین وکشورهای عربی منطقه مطرح شد ، در مقابل این سخنان هیچ موضع گیری یا حتی محکومیتی از سوی سران پارلمان ایران صادر نشد و این یعنی اینکه سران پارلمان ایران از این مواضع راضی هستند.
وی افزود: روابط بین الملل فقط براساس اظهارات نیست بلکه براساس فعل ها و عملکردها پایه گذاری می شود لذا امیدواریم که عملکردی هم از ایران ببینیم که آرزوی قدیمش برای حاکمیت بر منطقه خلیج فارس  به ویژه بحرین را رد می کند.
وی افزود: میزان اعتماد میان کشورهای عربی منطقه و ایران در کمترین سطح است لذا تمایل داریم که سران ایران ثابت کنند ارتباط خود را با گروه ها و احزاب خرابکار در کشورهای عربی منطقه و در راس آنها الحوثی ها در یمن قطع کرده اند.  
یادآور می شود اخیرا رئیس پارلمان بحرین در صدر هیئتی به تهران آمد و علاوه بر دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس ، با مقامات ارشد ایرانی نیز گفت وگو کرد.
لاریجانی در دیدار با همتای بحرینی خود ضمن متمایز توصیف کردن روابط تهران - منامه تاکید کرد که این روابط بر پایه های همکاری، منافع مشترک و احترام به حاکمیت ملی قرار گرفته است.
یادآور می شود طبق اسناد و سوابق تاریخی ، سه جزیره تنب کوچک ، تنب بزرگ و ابوموسی ، متعلق به ایران هستند و ادعاهای کشور امارات درباره مالکیت این بخش از سرزمین ایران ، مستند حقوقی و تاریخی ندارد.

قدرت موشکى ايران فراتر از تصور دشمنان است

وزير دفاع کشورمان تاکيد کرد: قدرت بازدارندگى موشکى جمهورى اسلامى ايران فراتر از تصور دشمنان است.

 

به گزارش فارس، سردار احمد وحيدى وزير دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح در جريان بازديد از فرماندهى موشکى نيروى دريايى سپاه ضمن تقدير از تلاش شبانه روزى مسئولان و کارکنان نيروى دريايى در ايجاد آمادگى هاى لازم رزمى و دفاعى، تأکيد کرد: بر خلاف جوسازى و فضاى تبليغاتى مسمومى که دشمنان در سطح افکار عمومى در پى شکل گيرى آن هستند، توان بازدارندگى جمهورى اسلامى ايران در ابعاد مختلف و از جمله تجهيزات موشکى، در راستاى تأمين امنيت ملى و منطقه اى و کور کردن چشم طمع متجاوزان و تعدى احتمالى دشمنان قسم خورده نظام اسلامى است.
وى افزود: خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگى موشکى جمهورى اسلامى ايران فراتر از تصور دشمنان است.
سردار وحيدى در جريان اين بازديد با مسئولان و کارکنان بخش هاى موشکى نيروى دريايى سپاه ديدار و گفتگو کرد و از نزديک با فعاليت ها و اقدامات انجام شده در راستاى تقويت توان دفاعى و کسب آمادگى هاى اين نيرو براى مقابله با تهديدات احتمالى دشمن آشنا شد.

توهین سایت جنبش فتح به امام (ره) و رهبری!

سایت رسمی مرکز اطلاع رسانی ملی جنبش فتح با  انتشار متن سخنرانی سرکرده  گروهک تروریستی منافقین، توهین های بی سابقه ای را نسبت به رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار عصرایران، در بیانیه منتشر شده در سایت مرکز اطلاع رسانی ملی جنبش فتح فلسطین، توهین ها و هتاکی های بی شماری نسبت به رهبری انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی مطرح شده که تعجب فعالان سیاسی و بین المللی را برانگیخته است.
این متن توهین آمیز که در پنج صفحه منتشر شده، در صفحه نخست سایت اطلاع رسانی جنبش فتح قرار گرفته است. همچنین در اقدامی مضحک، در این مطلب از سرکرده گروهک تروریستی منافقین با عنوان رهبر مقاومت ایران نام برده شده است.
ایران در سه دهه گذشته ، یکی از حامیان اصلی مردم فلسطین بوده است و پس از انتخابات داخلی در سرزمین های اشغالی که به پیروزی حماس انجامید ، دولت حماس را به رسمیت شناخت که این امر به مذاق رقیب سیاسی آن یعنی جنبش فتح به ریاست محمود عباس خوش نیامد.
گفتنی است هم اکنون سفارت فلسطین در تهران نیز در اختیار نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین به ریاست محمود عباس است.

پیشنهاد میلیاردی عربستان به بارزانی

عربستان سعودی به مسعود بارزانی رئیس دولت کردستان عراق مبلغ سه میلیارد دلار جهت آبادانی شهر اربیل پیشنهاد می کند البته به این شرط که بارزانی از دولت نوری مالکی در بغداد حمایت نکند.
به گزارش پایگاه خبری الجوار مثال الآلوسی یکی از نمایندگان پارلمان عراق در مصاحبه خود با روزنامه «الامة» از این خبر پرده برداشت.
مثال الآلوسی رهبر حزب امت عراق اظهار داشت: چندی بود که روابط مسعود بارزانی با عربستان سعودی سرد شده بود، ومی خواستم علت این امر را از بارزانی جویا شوم، تا اینکه چندی قبل بارزانی به من گفت طی سفری که به عربستان داشتم مسؤولان سعودی به گرمی از من پذیرایی کردند، ودر پایان سفر از خواست خود مبنی بر سرمایه گذاری سه ملیارد دلاری در اربیل خبر دادند، وآن را مشروط به عدم حمایت من از دولت کردند.
آلوسی ادامه می دهد: برادر مسعود که در آن زمان رابطه خوبی با دولت مالکی هم نداشت این پیشنهاد را رد می کند وآن را نوعی رشوه تلقی می کند ومی گوید که هرچه باشد مالکی نخست وزیر عراق ونماد وحدت ملی عراق است، اینگونه بود که روابط عربستان سعودی با مسعود بارزانی روبه سردی می نهد.



خودداری فرانسه از تحویل رادار به ایران

عضو هیات مدیره فرودگاه های کشور: شرکت های هواپیمایی داخلی حدود یکهزار میلیارد ریال به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور بدهکار هستند.
به گزارش ایرنا، "محمدرضا عبدالرحیمی" افزود: چنانچه طرح هدفمند کردن یارانه ها و آزاد سازی قیمت ها در کشور عملیاتی و قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی از حالت بلاتکلیفی خارج شود ، این شرکتها قادر خواهند بود علاوه بر سوددهی ، بدهی کلان خود را به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور بپردازند.
به گفته وی هم اکنون فقط سه فرودگاه امام خمینی (ره) ، مهرآباد و شهید هاشمی نژاد مشهد قادرند از محل درآمدهایشان، هزینه های جاری خود (نه هزینه های عمرانی و سرمایه ای ) را تامین کنند؛ بقیه فرودگاه های کشور حتی قادر به تامین هزینه های جاری خود نیستند.
معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور با اشاره به مولفه های اقتصادی بسیار در فرودگاه ها به عنوان پیشانی و توسعه کشور و آثار جانبی مثبت آن یادآور شد در این ارتباط باید نقش فرودگاه ها به عنوان بسترساز توسعه پایدار و شتاب بخش رونق اقتصادی کشور بازخوانی شود.
عبدالرحیمی با بیان اینکه فرودگاه ها و سامانه های هوانوردی کشور با رعایت معیارهای استاندارد بین المللی فعالیت می کنند، تحریم های کشورهای غربی را در صنعت هوانوردی کشور بی تاثیر خواند و خاطرنشان کرد: از برکات این تحریم ها؛ بالا رفتن توان تخصصی داخلی بوده که متخصصان ایرانی بدون وابستگی، سامانه های پیچیده را نگهداری می کنند و سازندگان داخلی نیز بخشی از قطعات مورد نیاز را می سازند.
وی پوشش راداری بالای 28هزار پا و 90درصدی پوشش راداری زیر 28هزار پا آسمان کشور را با استفاده از توانایی های کشور افتخاری ماندگار برای فرزندان این مرز و بوم خواند و یادآور شد با تلاش های صورت گرفته و بهره مندی از توانایی های داخلی در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.
عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور، جلوگیری از تحویل یک رادار غیرنظامی به شرکت فرودگاه های کشور از سوی دولت فرانسه را با وجود پرداخت هزینه آن ، مغایر با شعارهای بشردوستانه دولت فرانسه دانست و گفت:این اقدام دولت فرانسه یک اقدام ضدبشری است چون به ایمنی پروازها و سلامت مسافران ارتباط دارد.

برداشت 3 میلیون بشکه‌ای عمان در برابر صفر ایران!


برداشت عمان از میدان نفتی «هنگام» در حالی از مرز 3 میلیون بشکه گذشته است که شرکت ملی نفت ایران با ‌تاخیری چندین ماهه، هنوز موفق به تولید حتی یک بشکه نفت از این میدان مشترک نشده است. 
‌به گزارش مهر، با گذشت 10 ماه از آغاز تولید نفت از میدان <هنگام>توسط کشور عمان، اما طرح تولید زودهنگام نفت

از این میدان توسط ‌شرکت ملی نفت ایران، هنوز به نتیجه نرسیده است.‌ میدان مشترک هنگام در سال 1975 با حفر یک حلقه چاه در خلیج فارس کشف و به دنبال آن در سال 2006‌میلادی با حفر دومین چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد میزان نفت درجای این میدان بیش از 700 ‌میلیون بشکه و گاز درجای آن، حدود 2 تریلیون فوت مکعب است.‌ در همین حال، عمان با مشارکت یک شرکت انگلیسی، تولید نفت خام از این میدان مشترک را از اسفند ماه سال ‌گذشته و با ساخت یک خط لوله به طول 25‌کیلومتر از بخش مشترک میدان 
هنگام - البخاء و استفاده از ‌تاسیسات موجود در راس الخیمه امارات، با ظرفیت 10 هزار بشکه نفت در روز آغاز کرد.‌ 
از سوی دیگر، بیش از 80 درصد میدان «هنگام» در آبهای ایران قرار گرفته که بر این اساس کشورمان باید ‌متناسب با سهم خود بیش از 14 میلیون بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت می‌کرد که هم اکنون، سهم ‌برداشت نفت ایران از این میدان کمـاکـان «صفر» است.‌ از آخرین وضعیت طرح تولید زودهنگام از میدان مشترک «هنگام»، نشان می دهد که ‌پس از 45 روز حفـاری برای حفر یک حلقه چاه در این میدان مشترک، به دلیل اشتباه در محاسبات حفاری، ‌چاه جدید از قابلیت تولید نفت (به دلیل قرار گرفتن در حاشیه مخزن) برخوردار نیست.‌ از این رو شرکت نفت فلات قاره قصد دارد که یک حلقه چاه جدید در این میدان مشترک حفاری کند.

اخبار قبلی

هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس


نظر شما :