شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی

۲۱ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۱ کد : ۶۶۸۸ سرخط اخبار
یک منبع دیپلماتیک در خصوص گزارش العربیه به نقل از منابع دیپلماتیک منبی بر درخواست پناهندگی سیاسی 5 دیپلمات جدید ایرانی به 4 کشور اروپایی اظهار داشت...
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی

یک منبع دیپلماتیک در خصوص گزارش العربیه به نقل از منابع دیپلماتیک منبی بر درخواست پناهندگی سیاسی 5 دیپلمات جدید ایرانی به 4 کشور اروپایی اظهار داشت: شبکه العربیه در انتشار اظهارات واهی و ساختگی بنگاه های تبلیغاتی و شایعه پراکنی معروف و مشهور بوده و اخبار منتشره آن بیشتر به شیوه های رسانه ای صهیونیستی شباهت داشته و ارزش حرفه ای ندارد.
به گزارش مهر، این منبع آگاه در خصوص منبع خبر پناهندگی 5 دیپلمات جدید ایران گفت: این شبکه خبری، خبر پناهندگی 5 دیپلمات ایرانی را ظاهرا به نقل از فردی به نام سید علی اکبر امید مهر مامور قدیمی و اخراجی وزارت امور خارجه بیان کرده است که در سوابق خود عضویتطولانی و موثر در حزب رستاخیز و گروهک وفادار به رژیم منحط پهلوی را به همراه داشته و در سال 74 با شگردهای مزورانه از پیشاور به دبی فرار کرده است.
وی تاکید کرد: مامور مزبور که در جعل مدرک مهارت خاصی دارد ادامه فعالیت خود را از طریق ایستگاه های اطلاعاتی آمریکا در دبی به عنوان خبر چین و مفسر دستگاه های اطلاعاتی و سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و متحدین آن استمرار بخشید و در ماموریت جدید خود به ساخت و پرداخت انواع و اقسام شایعات علیه جمهوری اسلامی ایران در رسانه های عربی و غربی مشغول می باشد.
این منبع آگاه در خصوص برخی ازعملکردهای گذشته وی تصریح کرد: سید علی اکبر امید مهر قبل از انقلاب یکی از معاونین حزب رستاخیز و بخشدار پیرانشهر و معاون فرمانداری میاندوآب بوده و پدر وی از عناصر خدوم شهربانی رژیم شاه بوده است.
وی افزود: امید مهر به منظور پنهان ساختن سوابق خدمتی و رویکرد غیر انسانی خود در حزب رستاخیز و از بین بردن آثار آن و کسب پوشش موجه برای ورود به وزارت امور خارجه نام خود را از علی اکبر حاجی نژاد به علی اکبر امید مهر تغییر داد تا زمینه های فعالیت های خارجی خود را هموار سازد.
وی افزود: نامبرده سوابق متعددی ازتخلفات و مدرک سازی در پرونده خود داشته است که در صورت لزوم اخبار آن منتشر خواهد شد.
این کارشناس رسانه ای با استناد به رویکرد و سوابق نامبرده به ویژه اظهارات متنوع معاندانه وی علیه جمهوری اسلامی ایران و خدمت به دستگاه های تبلیغاتی و سیاسی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: انتشار این قبیل اخبار بیشتر با هدف خوراک دادن به شبکه های غیر حرفه ای و تبلیغاتی برای مصرف روزانه در مقابل درآمدهای هنگفت امید مهر صورت می گیرد.
وی در پایان اضافه کرد روند فعالیت شبکه العربیه و نوع جعل اخبار و بکارگیری منابع غیر موثق در برخوردهای غیر حرفه ای و خارج از آداب رسانه ای آن سبب گشته تا در منطقه به آن شبکه العربیه نام دهند و این خود گویای همه مطالب می باشد.



احضار کاردار سفارت فلسطين به وزارت خارجه

محمد جوهیر کاردار سفارت فلسطین در تهران در غیاب سفیر این کشور امروز دوشنبه به وزارت امور خارجه احضار شد.
به گزارش ايلنا،در پی انتشار متن سخنرانی اهانت‌آمیز سرکرده گروهک تروریستی منافقین در سایت مرکز الاعلام و المعلومات الوطنى (وابسته به خودگردان فلسطين)، محمد جوهیر کاردار اين سفارت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این اقدام توسط رئیس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه به او ابلاغ شد.
غضنفر رکن آبادی رئیس اداره خاورمیانه وزارت خارجه در دیدار با کاردار فلسطین با اشاره به ماهیت تروریستی گروهک مزبور که حتی در مجامع بین المللی به عنوان یک مجموعه تروریستی شناخته و معرفی شده است، ضمن محکومیت شدید این اقدام حرکت مزبور را به منزله آغاز مرحله جدید از همکاری با گروهک مذکور دانست و خواستار توضیح رسمی در این خصوص شد.
متقابلا کاردار سفارت فلسطین ضمن تاکید بر مواضع مسئولین فلسطینی مبنی بر ضرورت تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و ابراز تاسف از این مسئله، افزود: بدون تردید برخی افراد توسعه روابط فلسطین با جمهوری اسلامی ایران را بر نمی تابند و در پی تخریب این روابط هستند.
وی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مراتب اعتراض ایران را به عالی ترین مقام رسمی فلسطینی ابلاغ خواهد کرد.

نجار به قطر می رود


سفير کشورمان در دوحه از سفر وزير کشور در راس هياتى به قطر خبر داد.
عبدالله سهرابى در گفت‌وگو با ايسنا، خاطر نشان کرد: در پاسخ به سفر وزير کشور قطر به ايران، مصطفى محمدنجار، وزير کشورمان در راس هياتى به زودى عازم قطر مى‌شود. در اين سفر مقامات دو کشور در مورد مسائل فيمابين دو وزارتخانه و مسائل امنيتى منطقه با يکديگر تبادل نظر مى‌کنند.
وى با بيان اينکه چهار استاندار در اين سفر وزير کشور را همراهى مى‌کنند گفت: قرار است توافقنامه‌ى همکارى‌هاى امنيتى تهران – دوحه در اين سفر به امضاى طرفين برسد. سفير کشورمان در دوحه با اشاره به تلاش مقامات دو کشور براى توسعه روابط گفت: اين تعاملات نشان‌دهنده‌ى اهتمام مقامات عالى دو کشور در بخش‌هاى مختلف است.



راه اندازی بانک مشترک ايران و سوريه

وزير امور اقتصادى و دارايى در ديدار با عامر حسنى لطفى، وزير اقتصاد و تجارت خارجى سوريه خواستار تسريع در ايجاد بانک مشترک ايرانى ـ سورى شد.
به نوشته «تهران امروز»، شمس‌الدين حسينى گفت: روابط ايران با سوريه پلى براى روابط با ساير کشورهاست و دربردارنده منافع بسيارى براى دو طرف است. حسينى سطح فعلى تجارت بين دو کشور را ناکافى دانست و در اين زمينه گفت: سطح تجارت دوجانبه ايران و سوريه
300
ميليون دلار است و اين رقم نه با حجم تجارت خارجى ايران نسبتى دارد و نه با حجم تجارت خارجى سوريه.
وى گفت: بايد آسيب‌شناسى کنيم که چرا رشد تجارت خارجى دو کشور کند بوده است.
وزير امور اقتصادى و دارايى کشورمان افزود: البته چون پايه تجارت خارجى دو کشور از ابتدا کوچک بود و حدود يک دهه قبل با رقم 20 تا 30 ميليون دلار شروع شد، به هر حال پس از 10 سال 10 برابر رشد داشته است و اکنون به 300 ميليون دلار رسيده است.
حسينى گفت: اگر به رقم فعلى ضريب مناسبى بدهيم در آينده به چند برابر خواهد رسيد که مى‌تواند رقم قابل اتکايى باشد.
وى سپس به ضرورت ايجاد نهادهاى مشترک مالى و بانکى بين دو کشور پرداخت و در اين‌باره گفت: در روابط اقتصادى و تجارى بين دو کشور ايران و سوريه جاى خالى يک نهاد مالى از جمله يک بانک مشترک حس مى‌شود به همين دليل بايد در تاسيس بانک مشترک ايران و سوريه سرعت عمل بيشترى داشته باشيم.
حسينى گفت: در حال حاضر دو کشور تلاش مى‌کنند با هم تجارت کنند ولى يک بانک ثالث که معمولا يک بانک غربى است به عنوان واسطه بين دو طرف تجارت قرار مى‌گيرد و منافع عمده اين تجارت را به خود اختصاص مى‌دهد. او افزود: يکى از ضعف‌هاى ما اين است که نهادهاى مشترک نداريم، به همين دليل تاسيس بانک مشترک ايده درستى بود.
وى با انتقاد از کندى روند تاسيس بانک مشترک ايران و سوريه از عزم جدى وزارت امور اقتصادى و دارايى ايران درتسريع پذيره‌نويسى اين بانک خبر داد و گفت: ايجاد نهادهاى مشترک محدود به بانک مشترک ايران و سوريه نخواهد بود و در اين زمينه مى‌توانيم بيمه مشترک، موسسات مالى مشترک و صندوق‌هاى مشترک را نيز تاسيس کنيم.
وى يکى از دلايل آسيب‌پذير بودن اقتصادهاى مستقل را نحوه ارتباط آنها با بانک‌هاى غربى دانست و گفت: يکى از مهم‌ترين دلايلى که موجب آسيب‌پذير شدن اقتصادهاى کشورهايى چون ايران و سوريه شده، اين است که مسير تجارت ما از طريق بانک‌هاى غربى است.

لغو روادید برای سفر به ونزوئلا

به گزارش فارس با اجرايى شدن تفاهم‌نامه لغو رواديد بين جمهورى اسلامى ايران و جمهورى بوليوارى ونزوئلا، از اين پس شهروندان ايرانى مى‌توانند بدون اخذ ويزا به کشور ونزوئلا سفر کنند.
تفاهم‌نامه لغو رواديد بين جمهورى اسلامى ايران و جمهورى بوليوارى ونزوئلا که در فروردين‌ماه سال جارى توسط روساى جمهور دو کشور امضاء شده بود، اجرايى شد. بدين ترتيب شهروندان ايرانى مى‌توانند از اين پس بدون اخذ ويزا به کشور ونزوئلا سفر کنند.
امضاى اين تفاهم‌نامه طى سفر "هوگو چاوز "، رئيس‌جمهور ونزوئلا به ايران صورت گرفت.
ونزوئلا سومين کشور قاره آمريکاى لاتين است که لغو رواديد را براى شهروندان ايرانى به اجرا مى‌گذارد. پيش از اين، دو کشور نيکاراگوئه و اکوادور نيز محدوديت اخذ ويزا براى سفر شهروندان ايرانى را برداشته بودند.
تسهيل رفت‌وآمد بازرگانان و گردشگران از جمله نتايج اجرايى شدن اين تفاهم‌نامه است که موجب گسترش و تحکيم روابط تجارى و فرهنگى ايران و ونزوئلا خواهد شد.
به گفته سفير ونزوئلا در تهران، هم‌اکنون 300 قرارداد و تفاهم‌نامه و 80 پروژه ويژه و تخصصى بين ايران و ونزوئلا در حال انجام است که حجم روابط تجارى بين دو کشور را به حدود 20 ميليارد مى‌رساند. به گفته وى، در کنار انجام اين پروژه‌ها، بخش ديگرى از همکارى‌هاى ايران و ونزوئلا در غالب نقشه راه ده ساله به مرحله اجرا در خواهد آمد که ناظر بر جنبه‌هاى فرهنگى و اجتماعى خواهد بود و تلاش بر اين است که روابط دو جانبه تنها در قالب‌هاى سياسى و اقتصادى محدود نماند.

سایت «فرارو» هم به فیلترشده ­ها پیوست

پس از موج فیلترینگ رسانه های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب نظیر پارسینه، شیعه آنلاین، بنیان، مجمع روحانیون، قطره و .... نوبت به سایت فرارو رسید که از دیشب فیلتر شده است.
به گزارش خبرنگار آینده، سایت فرارو که محمدحسین خوشوقت، فرزند آیت‌الله خوشوقت مدیر آن است از شامگاه دیشب فیلتر شده است. این سایت که از خردادماه سال 1386 تاسیس شد با خط مشی معتدل و نزدیک به مواضع محمدباقر قالیباف تا امروز به کار خود ادامه داده است.
فرارو پیش از این نیز یک بار فیلتر شده بود که پس از مدت بسیار کوتاهی رفع فیلتر شد.
هنوز مشخص نیست سایت فرارو از سوی کدام نهاد و به چه دلیلی فیلتر شده است. این در حالی است که از امروز چند سایت دیگر که بعضا به هیچ عنوان سیاسی نبوده اند نیزدر دسترس نیستند.

"ايوو يوسيپوويچ " رئيس‌جمهور کرواسى شد

"ايوو يوسيپوويچ " کانديداى حزب اپوزيسيون سوسيال- دموکرات کرواسى با کسب بيش از 60 درصد آراء در دور دوم انتخابات رياست جمهورى پيروز اين انتخابات شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى "ريانوواستى "، بر اساس اطلاعات رسمى کميته مرکزى انتخابات کرواسى، "ايوو يوسيپوويچ "، کانديداى حزب اپوزيسيون سوسيال- دموکرات، با کسب 29/60 درصد آراء، پيروز دور دوم انتخابات رياست جمهورى اين کشور در روز يکشنبه شد.
تنها رقيب يوسيپوويچ "ميلان بانديچ "، کانديداى مستقل و شهردار شهر "زاگراب "، بود که 71/39 درصد آراء را از آن خود کرد.
بر اساس قانون، در دور دوم انتخابات رياست جمهورى کسى پيروز است که تنها بتواند راى بيشترى نسبت به رقيب خود کسب کند. بنابراين، يوسيپوويچ 52 ساله و استاد حقوق دانشگاه کرواسى رئيس‌جمهور جديد اين کشور است.
يوسيپوويچ ابراز اميدوارى کرده است، تا سال 2012 بتواند کرواسى را به عضويت اتحاديه اروپا درآورد.
وى همچنين پس از اعلام نتايج انتخابات بر لزوم ايجاد جامعه‌اى با حاکميت امنيت اجتماعى و عدالت تاکيد کرد.

درخواست امارات و آلمان از ایران برای همکاری

امارات متحده عربی و آلمان از ایران خواستند در بر سر برنامه ی هسته ای اش با جامعه ی بین المللی همکاری کرده، به نگرانی های آنها پاسخ دهد یا با تحریم های بیشتری مواجه شود.
شیخ عبدالله بن زاید آل نحیان وزیر خارجه امارات، در دیدار با همتای آلمانی خود گیدو وستروله، در ابوظبی، گفت« ما بسیار نگران برنامه ی هسته ای غیر شفاف ایران هستیم.» وزیر خارجه ی آلمان نیز که به کشورهای حوزه ی خلیج فارس سفر کرده است اعلام کرد که آلمان و امارات در این زمینه با یکدیگر توافق دارند.
آمریکا و متحدان اروپایی‌اش ایران را متهم می‌کنند که در برنامه هسته‌ای‌ خود اهداف نظامی را دنبال می‌کند، اما ایران همواره این اتهام را رد کرده است.

سرکرده گروهک منافقین به کما رفت

پس از دیدار چندی قبل سرکرده گروهک تروریستی منافقین با مقامات آمریکایی خبرهای ضد و نقیض بسیاری درباره مسعود رجوی به گوش می رسد.
به گزارش پرچم بنا بر اظهارات یک خبرنگار کانادایی مقیم فرانسه مسعود رجوی طی هفته های گذشته دیداری با مشاور اوباما در یک کشتی تفریحی در کرانه منطقه لوند شهر کین که از بندر پورت اسموت انگلستان عازم بوده داشته است .
هرچند این خبرنگار کانادایی پس از افشای این خبر درباره محتوای این دیدار سکوت اختیار کرد اما با این حال وی گفته است که رجوی مصرانه تقاضای دیدار با اوباما رئیس جمهور آمریکا را داشته که با آن موافقت نشده است.
از سوی دیگر در طی روزهای گذشته رسانه های منطقه کردستان عراق اقدام به انتشار خبری کرده اند که بر پایه آن سرکرده گروهک تروریستی منافقین در وضعیت بسیار نامناسب جسمانی به سر برده و در روزهای گذشته تحت مراقبت های ویژه پزشکی - کما - قرار گرفته است. به نوشته این رسانه ها مکان نگهداری رجوی تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.
گفتنی است که پس از حمله آمریکا به عراق تا مدتها از رجوی خبری منتشر نمی شده تا اینکه برخی رسانه های منطقه ای از اقامت وی در اردن و تحت نظارت پادشاه این کشور خبر دادند که با آرام شدن اوضاع وی در منظر عمومی رویت شد.

 

اخبار قبلی

پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!
نامه خصوصی اوباما به رهبر کره شمالی
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد
استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق


نظر شما :