ایجاد کشور فدرال عربی در جنوب خلیج فارس!

۰۲ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۰:۱۷ کد : ۷۶۲۹ سرخط اخبار
ایجاد کشور فدرال عربی در جنوب خلیج فارس!

یک استاد علوم سیاسی کویتی پیشنهاد کرده است کشور فدرالی با عضویت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شکل بگیرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، دکتر عبدالله نفیسی استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه کویت و نماینده سابق در پارلمان این کشور پیشنهاد کرده است با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در آینده، برچیده  ومحو می شوند لذا بهتر است این کشورها درقالب کشوری واحد به صورت فدرالی یا شکل دیگری، یکپارچه شوند.

شورای همکاری خلیج فارس از کشورهای کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات و عمان تشکیل شده است.

وی پیش بینی کرده است که در آینده از میان کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس، تنها سه کشور عربستان، عمان باقی خواهند ماند.از دیدگاه او یمن نیز در جنوب عربستان توان بقا خواهد داشت.

طرح پیشنهاد این کارشناس سیاسی، باعث واکنش هایی در میان نخبگان و مردم عادی در کشورهای عربی منطقه به ویژه کویت شده است.

النفیسی تاکید کرده بود کشورهای کوچک عربی محو خواهند شد لذا کویت می بایست به عراق بپیوندد ، قطر و بحرین به عربستان سعودی، امارات نیز جزئی از عمان خواهد شد.
وی اضافه کرد: با نگاهی به تاریخ می بینیم که موضوع محو شدن کشورها و تغییر نقشه سیاسی و گم شدن سرنوشت ملت ها موضوعی مطرح است و قابلیت اجرایی دارد.
النفیسی ادامه داد: وضعیت کویت بسیار خطرناک است و از تفکر محاصره رنج می بریم چرا که در قلب مثلث متشکل از ایران ، عربستان و عراق قرار داریم. کویت، قطر ، بحرین و امارات هیچ گاه نمی توانند امنیت ملی خود را به شکل حداقلی تامین کنند مگر اینکه تحت حمایت جغرافیایی یکی  از قدرت های منطقه باشند.

وی با پیشنهاد اینکه شهر مدینه پایتخت کشور فدرالی تازه تاسیس باشد گفت: کمربند نفتی منطقه خلیج فارس اشغال شده است و کشور آزادی که دارای قدرت اتخاذ تصمیم استراتژیکی را داشته باشد وجود ندارد. تصمیم صلح و جنگ در اختیار آمریکا است چرا که ملت های ما جرات مخالفت ندارند.

این نماینده سابق پارلمان کویت اضافه کرد: تنها در چارچوب وحدت و تشکیل کشور واحد امکان حفظ حداقلی از امنیت ملی وجود دارد.

 گفتنی است در تاریخ 22 ژانویه 1992 نیز نشستی از طرف شورای روابط خارجی آمریکا به مدت سه روز در شهر نیویورک برگزار شد که در آن 28 دستور کاری مطرح شد. در یکی از آنها "ارون کاتز"  یکی از تحلیلگران سیاسی سیا گفته بود که در سال 2025 در منطقه خلیج فارس و شبه جزیره عرب تنها سه کشور عربستان سعودی، یمن و عمان باقی خواهند ماند.

درخواست فائزه هاشمی از احمدی نژاد

جهان- فائزه هاشمی گفت: دارایی های عجیب و غریبی که به خانواده هاشمی نسبت می دهند دروغ است. طبق شایعات که با هدف ساخته و پخش شده اند، من کلی برج و ویلا و منزل و رستوران و حتی املاک دیگر در شهرهای مختلف ایران و لندن و کانادا دارم.

وی گفت: ویلای آنچنانی در کلاردشت، کاخ در لندن، آزاد راه در کانادا، رسـتوران بـوف، سـاختمانی عظیم در شهرک غرب، اسب های بسیار و خیلی چیزهای دیگر که همگی اینها دروغ است؛ این شایعات نیز به نظر من توسط خود اینها ساخته و پخش شده که بتوانند در زمان لازم از آن بهره برداری بکنند که الان دارند این کار را می کنند؛ خودشان در طول سالها این شایعات را ساخته اند و در زمانهای مختلف بهره برداری کرده اند.

فائزه هاشمی در رابطه با کسانی که به برخی از مواضع آقای هاشمی انتقاد دارند گفت: به گمان من بعضی افراد با در افتادن با انسان های بزرگ درپی ساختن شخصیتی کاذب برای خود و بزرگ شدن هستند، و با تخریب آقای هاشمی و عملکرد او به دنبال موفق جلوه دادن عملکرد ضعیف و بعضاً نادرست خود هستند، چون در ارزیابی ها و قضاوت ها، با این دوره مقایسه می شوند.

دختر آیت الله هاشمی در عین حال از پدر به عنوان یک جریان فکری نام برد و اظهار داشت :آنها با تخریب ها و حملات به دنبال حذف هاشمی و یا یک هاشمی ضعیف هستند، ولی نمی دانند هاشمی یک فرد نیست که قابل حذف باشد بلکه یک تفکر است که جریان دارد. قصد دارند با تخریب ایشان روحیه اعتدال و میانه روی را به منظور ایجاد فضا برای اعمال تند خود در جامعه از بین ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه عده ای ما را بهانه کردند تا آقای هاشمی را حذف کنند گفت: خانواده و فرزندان بسیاری از مسؤولین رده بالا نیز در این اعتراضات حضور داشته اند و حتی بعضی دستگیر شدند، که البته فوری آزاد شدند ولی اخبار آنها منعکس نشد. حضور آنها با حضور من چه فرقی دارد؟

وی در رابطه با فساد فرزندان هاشمی گفت: آقای احمدی نژاد سالهاست که می خواهد همه این سوء استفاده ها، رانت خواری ها و دزدی ها را افشا و ریشه کن کند، مگر شعارش همین نبود؟ ایشان و گروهش حداقل پنج سال است که به همه اسناد دسترسی دارند پس مستند ادعاهای ایشان چرا ارائه نشد؟ چرا کسی به ایشان نمی گوید این همه شعار دادی، افکار عمومی را مسموم کردی پس چرا ثابت نکردی؟ این است عدل اسلامی؟

بان کی مون آوازخوان شد

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در یک نشست رسمی در استانبول آوازی را به زبان کره ای خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ضیافت شامی که احمد داوداوغلو وزیر خارجه ترکیه به افتخار میهمانان کنفرانس بین المللی سومالی در استانبول ترتیب داده بود، بان کی مون به زبان کره ای آوازی خواند.

در این ضیافت شام گروه موسیقی اصیل ترکی شروع به اجرای آوازی به نام "کاتب ام" کرد، داوود اوغلو که کنار بان کی مون نشسته بود متوجه شد وی زیرلب این آهنگ را به زبان کره ای زمزمه می کند.

در همان حین وزیر خارجه ترکیه از بان کی مون خواست تا این آهنگ را برای میهمانان بخواند.

دبیرکل سازمان ملل پیش از اینکه شروع به خواندن این آواز کند درباره آن گفت: این آواز را در دوران جنگ کره از سربازان ترکیه یاد گرفته ام و به زبان خود آن را همیشه زمزمه می کنم .

بان کی مون برای شرکت در کنفراس بین المللی سومالی به ترکیه سفر کرده است.

این کنفرانس سه روزه دیروز 21 مه در استانبول با حمایت سازمان ملل و با حضور وزیر خارجه ترکیه، بان کی مون و شریف شیخ احمد رئیس جمهور سومالی شروع شده و امروز به پایان خواهد رسید.

ایران برنده است

رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى بحث لغو مذاکرات جليلى و اشتون بر سر موضوع هسته‌يى کشورمان در پى اقدامات آمريکا براى صدور قطعنامه جديد عليه کشورمان را منتفى اعلام کرد.
به گزارش ايسنا، علاءالدين بروجردى، نماينده بروجرد در خانه ملت درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، در مورد احتمال لغو مذاکرات دبير شوراى عالى امنيت ملى کشورمان و مسوول سياست خارجى اتحاديه اروپا در پى تلاش‌هاى آمريکا براى صدور قطعنامه جديد عليه کشورمان اظهار داشت: فکر نمى‌کنم يک چنين اتفاقى روى دهد؛ مبناى کار ايران بيانيه تهران مى‌باشد و مجموعه گام‌هاى بعدى که توسط نمايندگان سه کشور فردا برداشته مى‌شود و نامه ايران به آژانس تحويل داده مى‌شود، در واقع براساس همان مبنا است.
وى اضافه کرد: با توجه به اين رخدادها ايران ديگر در برابر آمريکا تنها نيست و در حال حاضر نيز نخست‌وزير ترکيه و رييس‌جمهور برزيل به لحاظ حمايت از حيثيت و شان خود نيز گام‌هايى را برداشتند.
بروجردى اين جبهه را نشان دهنده امرى جدى توصيف کرد که کار آن جدى است و کار آن منحصر به ايران نيست و ديگران نيز گام‌هايى را براساس مقررات بين‌المللى برداشته‌ و از ايران دفاع مى‌کنند که اين مساله پيروزى مهمى براى کشورمان است.
بروجردى در پاسخ به اين پرسش که آيا شکافى در 1+5 در جهت صدور قطعنامه عليه کشورمان وجود دارد يا خير؟ گفت: آمريکايى‌ها محور فعاليت‌هايشان در جهت صدور قطعنامه را ايجاد اجماع قرار داده بودند که با توجه به اين مساله که برزيل و ترکيه عضو شوراى امنيت هستند و لبنان نيز به عنوان رييس شورا مخالف حرکت آمريکايى‌هاست، لذا به نظر مى‌رسد آشفتگى‌هايى در برنامه‌ريزى‌هاى آنها به وجود آمده و اجماع مدنظر آنها حاصل نشده است.
نماينده بروجرد در پاسخ به پرسش خبرنگارى مبنى بر اين‌که گام‌ هاى بعدى ايران در صورت عدم پذيرش همه مفاد بيانيه تهران چه خواهد بود نيز اظهار داشت: در حال حاضر برد با ايران است چون وضعيت را از انحصار چند کشور خارج کرده و کشورهاى ديگر به همان ميزان براى دفاع از ايران کار جمعى صورت داده‌اند.
بروجردى اين مساله را اتفاق مهمى در عرصه بين‌المللى شوراى امنيت عنوان کرد که مى‌تواند بازدارنده از گام‌هاى احتمالى بعدى باشد.
رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس، همچنين با يادآورى مجدد تحويل نامه جمهورى اسلامى ايران به همراه نمايندگان دو کشور برزيل و ترکيه به آژانس بين‌المللى انرژى اتمى اظهار داشت: آنچه که مجلس نيز مورد تاکيد قرار داده اين است که اين مساله به صورت يک مجموعه ديده شود و اين گونه نباشد که بيانيه سوخت مبناى کارى برخلاف تعهدات باشد و هرگونه تهديد مى‌تواند در اين زمينه تاثيرگذار واقع شود.
بروجردى علت اصلى اقدام آمريکا در ارائه پيش‌نويس قطعنامه جديد را ناشى از عاجز بودن اعضاى شوراى امنيت در حل اين مساله و حل اين چنين مسائلى براى اولين بار در سطح چند کشور عنوان و اضافه کرد: هنگام سخنرانى وزير خارجه آمريکا تعداد قابل توجهى از کشورهاى جهان آمريکا را در انزوا قرار دادند و اکثريت اعضاى سازمان ملل نيز اقدامات ايران را مبتنى بر ان‌پى‌تى معرفى کرده و لذا بيانيه تهران نسبت به تاثيرگذارى در حل اين مساله مى‌باشد.

نیروهای ناتو از افغانستان خارج می‌شوند؟

با اعلات تعداد کشته شدگان آمریکایی در عراق و افغانستان و رسیدن این رقم به 5000 نفر ، زمزمه های خروج آمریکا از افغانستان آغاز شده است.

به گزارش "تابناک" و به نقل از روزنامه انگلیسی "سان"، در همین حال، وزیر دفاع جدید انگلیس " لیام فوکس" اعلام کرد : در نزدیکترین وقت ممکن از افغانستان خارج خواهیم شد.

او افغانستان را "کشور ناآرام از قرن 13" توصیف کرد و افزود : ما پلیس بین المللی نیستیم که بخواهیم کشورها را از شر شبه نظامیان رهایی کنیم.

"فاکس" به گزارشگر  روزنامه "سان" گفت: هیچ دلیل نداریم که نیروهای نظامی خود را برای اهداف نامشخص در خارج از خاک بریتانیا از دست بدهیم.

هم اکنون انگلیس حدود 10 هزار سرباز در نیروهای ناتو مستقر در افغانستان دارد.

اما "سی ان ان " نیز در گزارشی آورد، در همین رابطه باراک  اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مقامات نظامی ناتو در افغانستان ( ایساف ) گفت : روزهای سختی را در افغانستان در پیش داریم
او حضور در افغانستان را به دلیل حمایت از شهروندان آمریکایی خواند و در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان  دانشکده نظامی " وست بویلنت " اظهار داشت : ما هنوز هم در حال جنگ نفس گیر با طالبان و دشمنان ملت آمریکا هستیم.

ابطحی به لاریجانی نامه نوشت


عصر ایران- محمد على ابطحى شنبه شب در نامه‌اى به رئيس قوه قضائيه که نسخه‌اى از آن را شنبه شب، در اختيار رجانيوز قرار داد، ضمن شرح کامل نحوه تعرض تعدادى از افراد مشکوک به وى و خودروى خود، تأکيد کرد: اینجانب به دلیل اینکه این یک جرم عمومی است و بیم تکرار آن جدی است، با ارائه شکایت رسمی تقاضا دارم دستور تعقیب قضايی این مسئله را که حداقل یک ناامنی اجتماعی است و حل آن از وظایف سیستم قضايی است، صادر فزمايید.

 ابطحى صبح روز پنج‌شنبه پس از خروج از مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد تهرانی توسط تعدادى از افراد که هنوز درخصوص هويت آنان اطلاعى در دست نيست، مورد تعرض مشکوک قرار گرفت.

اين تعرض در حالى صورت گرفت که وى پس از بازداشت در روزهاى پس از انتخابات 88، با حضور در دادگاه و برنامه‌هاى تلويزيونى رسما به اشتباهات خود و سران جريان فتنه اذعان کرد.

متن کامل نامه ابطحى به رئيس قوه قضائيه به شرح زير است:

برادر گرامی جناب آیت الله آقای آملی لاریجانی دامت برکاته

با عرض سلام و احترام

به استحضار می‌رساند که اینجانب بر اساس وظیفه اخلاقی و دینی و بنا به دعوت مسئولان برگزاری مراسم یادبود مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد تهرانی، که سال‌ها از محضر تفسیرشان استفاده کرده بودم، روز پنجشنبه 30-2-89 به سالن اجتماعات حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم عزیمت کردم و از پیام مراجع عظام و مقام معظم رهبری و سخنرانی های عالمانه شاگردان و منسوبین معظم له استفاده کردم.

در اواسط جلسه یکی دو نفر با لباس ها و قیافه های معهود لباس شخصی ها در اطراف من نشستند. یکی از آنان از پشت سر با صدای بلند اعلام کرد مواظب این بی غیرت باشید. فرد قوی هیکل 20 و چند ساله ای که بغل من نشسته بود، بی مقدمه از تقلب در انتخابات و اینکه در کشور نظرات مختلف در مورد رهبری وجود دارد، از من پرسید. گفتم در مورد رهبری نظرها واحد است و اختلافات مربوط به مسائل بعدی است.

ضمن اینکه توجه دادم در وسط سخنرانی -که آقای احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال سخن گفتن بودند-، جای این حرف‌ها نیست. در همین وقت مسئولان اجرايی و حفاظتی جلسه بودند پیغام دادند که دم در عده ای از عناصر لباس شخصی قصد کتک زدن من را دارند و در میانه برنامه از درب پشت قصد بیرون بردن من را کردند.

 اما وقتی که از درب پشت با اتومبیلم که مثل همیشه تنها بودم و رانندگی می‌کردم بیرون آمدم، همان جماعت آنجا بودند و با لگد و جملاتی مثل اینکه شهر ری جای منافقین نیست و ما گول شما را نمی خوریم، حمله کردند که من از آنجا رد شدم و به بلوار بغلی پیچیدم.

در وسط بلوار که تحت تعقیب چند موتور سوار بودم، ناگهان راننده یک اتومبیل پراید کلتش را از بغلش بیرون کشید و اتومبیلش را به صورت افقی جلو اتومبیل من پارک کرد. من مجبور به توقف شدم. موتورسواران پیاده شدند.

در ابتدا لگدهای وحشیانه ای به اتومبیل می‌زدند که با یک لگد، آیینه اتومبیل من کنده شد. بعد یکی از سرنشینان موتور را دیدم که چاقوی بزرگی را از زیر لباسش در آورده و به طرف من می آمد و داد می‌زد بیا پايین.

با چاقو به بدنه اتومیبل ضربه های ضربدری می‌زد. یک نفر دیگر از یک موتور دیگر پايین آمد که در دستش کابل خیلی کلفتی بود. آن را چنان محکم به شیشه عقب ماشینم زد که با صدای مهیبی تمام شیشه ریز ریز شد و به داخل اتومبیل پاشید و ذرات شیشه های شکسته روی لباس و به خصوص عمامه ام ریخت.

همزمان، صدای انفجار دیگری شیشه داخلی سمت عقب شکست. در این حین یک نفر روی کاپوت ماشینم آمد و با لگد محکمی شیشه جلو را شکست. من که نمی‌دانستم درچنین حالتی چه باید بکنم و دلیل این کار چیست، متوجه شدم فردی تا نیمه تنه از شیشه شکسته شده عقب به داخل اتومبیل خزیده است.

تصمیم گرفتم بیرونش کنم که اسپری گاز اشک آور را به طور مستقیم در چشم های من خالی کرد. در حالی که لباس‌هایم پر از نرمه شیشه بود، چشمم به خاطر گاز اشک آلود و شیشه جلو اتومبیلم هم ریز ریز شده بود و چیزی دیده نمی شد، به هرشکل قصد بیرون رفتن از معرکه را داشتم تا بالاخره با سختی از کنار اتومبیل پراید گذشتم.

در همان حال که گروه عملیاتی مشغول کار بودند، فردی که روی موتور در جلوی این مجموعه بود و با تلفن صحبت می‌کرد، اشاره کرد که کافی است و من هم با همان اتومبیل با سرعت از محل بیرون رفتم. چون خیابان توسط این گروه بسته شده بود، از خلوتی ایجاد شده استفاده کردم و از مهلکه بیرون آمدم. هیچ نیروى نظامی و انتظامی هم در آنجا نبود و آنان نیز دلهره ای از آمدن هیچ نیروئی نداشتند.

حضرت آیت الله

دلیل و تحلیل سیاسی این کار را من رشد افراطی‌گری در شرايط حساس فعلی می‌دانم و آفت دو سوی حوادث تلخ سال گذشته را هم محوریت افراطیون دوطرف می‌دانم. من که بعد از ابلاغ حکم اولیه آزاد شده ام و پرونده ام به دادگاه تجدید نظر رفته است، تا کنون نه تنها در مسائل سیاسی، سکوت کامل داشته ام، بلکه همواره با همین شرايط آن چه در راه سربلندی و عظمت مردم ایران و انقلاب اسلامی به نظرم مفید بوده، انجام داده ام و خواهم داد.

این رفتارها هم در این مشی اصولی ام اثری نخواهد گذاشت. اما این شیوه ها همچنانکه همیشه گفته ام، جز تضعیف و آسیب دیدن ارکان نظام اثر دیگری ندارد و اگر جلو این نیروها به صورت جدی گرفته نشود، عواقب خطرناکی مثل آنچه که افراطیون مذهبی در کشورهای همسایه به ارمغان آوردند، در انتظار کشور خواهد بود.

من بعد از این اتفاق بلافاصله با اعضاء اطلاعات سپاه که بعد از آزادی بعضاً با من ارتباط می‌گرفتند، تماس گرفتم، ضمن تایید این مجموعه افراطی در شهرری، ابراز تاسف کردند و گفتند که باید قبلاً به ما اطلاع می‌دادید که نداده بودید.

خبر این اتفاق و عکس‌هايی که فرزندم از اتومبیل گرفته بود و روی سایت گذاشته بود، در سایت های خبری اصولگرا و اصلاح طلب و رسانه های بین المللی منتشر شد؛ اما متاسفانه حتی یک تلفن از نیروی انتظامی و یا دادستانی برای کوچک‌ترین اقدامی، صورت نگرفت.

می‌دانم روایت این اتفاق و مشابه آن با همین تفاصیل هم برای شما وهم برای من، ماجرای نشنیده و تازه ای نیست. اما اینجانب به دلیل اینکه این یک جرم عمومی است و بیم تکرار آن جدی است، با ارائه شکایت رسمی تقاضا دارم دستور تعقیب قضايی این مسئله را که حداقل یک ناامنی اجتماعی است و حل آن از وظایف سیستم قضايی است، صادر فزمايید.

مصلحت انقلابی، اسلامی، ملی تمام اسلام و انقلاب باوران این است که جلو این رفتارها گرفته شود و همه برای جلوگیری از این کارها نظام را مدد دهند.

تشکر مادران امریکایی‌ها از ایران

آسوشيتدپرس گزارش داد که مادران سه تبعه‌ آمريکايى که در ايران بازداشت هستند، در حالى به آمريکا بازگشتند که از اينکه فرزندان‌شان را ترک مى‌کردند ناراحت بودند و در عين حال از اينکه مى‌ديدند رفتار خوبى با آنها مى‌شود و از سلامتى مناسب برخوردارند دلگرم شده بودند.
به گزارش ايسنا، سيندى هيکى در يک کنفرانس خبرى کوتاه در فرودگاه بين‌المللى جان اف کندى، اندکى پس از ورودشان به نيويورک از ايران به خاطر دادن اجازه براى ديدار آنها با فرزندان‌شان تشکر کرد.
هيکى گفت: ما تا ابد قدر لحظات ارزشمندى را که با آنها(فرزندانشان) داشتيم خواهيم دانست.
وى ابراز اميدوارى کرد که مقامات ايرانى اجازه دهند فرزندان‌شان به آمريکا بازگردند.
جاشوا فتل، شين بائر و سارا شورد در ماه ژوئيه به دليل ورود غيرقانونى از مرز عراق به ايران دستگير و به جاسوسى و داشتن ارتباط با دستگاه‌هاى اطلاعاتى آمريکا متهم شدند و قرار است محاکمه شوند.
نورا شورد روز شنبه گفت که رفتار خوبى با اين سه تبعه‌ آمريکايى مى‌شد و "ما از اينکه اين سه نفر از سلامت نسبتا خوبى برخوردار بودند آسوده خاطر شديم".
لورا فتل نيز به ويژه از مردم ايران تشکر کرد و گفت که "همدردى آنها، درک‌شان و استقبال گرم‌شان محبتى بود که ما همواره به خاطر خواهيم داشت".
منوچهر متکى وزير امور خارجه‌ ايران هفته گذشته اعلام کرد که دولت ايران دستور صدور ويزا براى مادران سه تبعه‌ بازداشت‌شده‌ آمريکايى را به دلايل انسان‌دوستانه داده است.

کاهش محکومیت پالیزدار

وکیل عباس پالیزدار گفت که موکلش از اتهام اقدام علیه امنیت کشور تبرئه شد.

مصطفی ترک همدانی وکیل عباس پالیزدار در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبر تبرئه موکلش از اتهام ‌‌اقدام علیه امنیت ‌کشور افزود:‌ در دادنامه صادره از شعبه 22 دادگاه تجدید‌نظر استان تهران، اتهامات دیگر وی که عبارت بودند از افشای اسناد محرمانه و خیانت در امانت و افترا‌، در آن دادگاه بررسی ‌و تایید شده، بنابراین محکومیت وی از 10 سال، به شش سال کاهش یافته است.

وی درباره دیگر موکلانش در این پرونده گفت: آقای پیمان حاج محمود عطار (از وکلای دادگستری) ‌و از متهمان این پرونده از کلیه اتهاماتش تبرئه و محکومیت ‌آقای ‌جواد ترابی نیز در دادگاه تجدیدنظر تایید و قطعی شده است.

جایزه طالبان برای کشتن سربازان ناتو

فرماندهان طالبان اظهار داشتند به اعظاى اين گروه براى کشتن هر سرباز ناتو 200 هزار روپيه پاکستان (1660 پوند) به عنوان جايزه پرداخت مى‌شود.
به گزارش ايسنا، گفته مى‌شود اين پول از طريق باجگيرى، تحميل ماليات بر کشاورزان خشخاش، کمک کنندگان عرب در حوزه خليج فارس و فرماندهان ارشد طالبان در پاکستان تامين مى‌شود.
به نوشته روزنامه ساندى تايمز در سال جارى ميلادى تا به حال 213 سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند و طالبان 350 هزار پوند جايزه داده است.
فرماندهان طالبان مى‌گويند رقم جايزه از ابتداى سال گذشته تا به حال دو برابر شده است.
شبه نظاميان براى تاييد مدرک سربازان ناتو از اخبار رسانه‌ها استفاده مى‌کنند و اين اخبار را براى دريافت جايزه به فرماندهان ارايه مى‌دهند.


حريرى فردا به واشنگتن مى‌رود

"سعد الحريرى " فردا دوشنبه در سفر به واشنگتن با رئيس جمهور اين کشور درباره مناسبات دو جانبه و تهديدات رژيم صهيونيستى عليه لبنان ملاقات مى‌کند.
به گزارش فارس، به نقل از منابع لبنانى، "سعد الحريرى " فردا دوشنبه به واشنگتن مى‌رود و با "باراک اوباما "، رئيس جمهور آمريکا درباره مناسبات دو جانبه و تهديدات رژيم صهيونيستى عليه لبنان و اجراى قطعنامه 1701شوراى امنيت و برنامه هسته‌‌اى ايران گفت‌وگو مى‌کند.
اين سومين سفر حريرى به واشنگتن در سمت رهبر جناح 14مارس لبنان و اولين سفر وى در مقام نخست‌وزيرى است.
اين در حالى است که نخست‌وزير لبنان در راستاى هماهنگى مواضع کشورهاى عربى و بررسى تهديدات رژيم صهيونيستى عليه لبنان و از سرگيرى مذاکرات غيرمستقيم سازش پيش از سفرش به واشنگتن از هفته گذشته به چند کشور عربى از جمله عربستان، سوريه، اردن و مصر سفر کرد و با مقامات اين کشورها درباره مسائل منطقه و لبنان به گفت‌وگو نشست.
کاخ سفيد نيز در بيانيه‌اى اعلام کرد که سفر حريرى به واشنگتن نماد روابط محکم و تاريخى بين دو کشور است و اوباما با حريرى درباره مجموعه‌اى از اهداف مشترک در حمايت از حاکميت لبنان و استقلال اين کشور و صلح وثبات آن گفت‌وگو مى‌کند.
در اين بيانيه آمده است رئيس جمهور آمريکا با سعد الحريرى درباره تهديدات اسرائيل گفت‌وگو خواهد کرد.
سعد الحريرى قرار است پس از سفر به واشنگتن به نيويورک برود و در سمت نخست‌وزير کشورى که رياست دوره‌‌اى ماه مه شوراى امنيت را برعهده دارد، سخنرانى کند.


عضويت ايران در سازمان همکارى شانگهاى پذيرفته نمى‌شود

يک منبع ديپلماتيک روس مدعى شد که سازمان همکارى شانگهاى درخواست عضويت ايران در اين سازمان را تا زمانى که تحريم‌هاى سازمان ملل عليه اين کشور اعمال شده‌اند، نخواهد پذيرفت.

به گزارش ايسنا، ايران در سال 2008 خواستار عضويت در سازمان همکارى شانگهاى يک بلوک امنيتى و دفاعى به رهبرى پکن و مسکو که نقطه‌ متقابل ناتو محسوب مى‌شود، شد.

به گزارش خبرگزارى رويتر، سازمان همکارى شانگهاى رسما پاسخى به درخواست ايران نداده است، اما خبرگزارى ايتارتاس به نقل از يک منبع روس گزارش داد که تحريم‌ها مانعى بر سر انجام اين کار هستند.

اين منبع ديپلماتيک که در طول نشستى با حضور وزراى خارجه‌ کشورهاى عضو سازمان همکارى شانگهاى در ازبکستان صحبت مى‌کرد روز شنبه گفت: کشورى که مى‌خواهد عضو سازمان همکارى شانگهاى شود نمى‌تواند در معرض تحريم‌هاى شوراى امنيت سازمان ملل قرار داشته باشد.

هيچ يک از ديگر اعضاى اين سازمان تحت تحريم‌هاى سازمان ملل قرار ندارند.

موراتبک ايماناليف، دبير کل سازمان همکارى شانگهاى در ماه فوريه گفته بود که اين سازمان در حال ارزيابى درخواست ايران و پاکستان براى عضويت است، اما نظر خود را در اين باره ابراز نکرد. در حال حاضر اين سازمان شامل چين، قزاقستان، قرقيزستان، روسيه، تاجيکستان و ازبکستان است.

فعاليت‌هاى اين سازمان بر روى همکارى نظامى، به مشارکت گذاشتن اطلاعات و مبارزه با تروريسم و مواد مخدر متمرکز شده است.

سازمان همکارى شانگهاى هيچگونه روند رسمى براى پذيرش عضوهاى جديد ندارد و خبرگزارى ايتارتاس گزارش داد که وزراى خارجه‌ اين سازمان در اين زمينه بر سر قوانينى توافق کرده‌اند که قرار است براى تاييد شدن در نشست بعدى سازمان همکارى شانگهاى در 10 – 11 ژوئن به سران اين کشورها ارائه شود.

تحليلگران مدعى‌اند که به دليل نگرانى‌هاى کشورهاى غربى درباره‌ى برنامه‌ى هسته‌يى ايران مسکو و پکن تاکنون علاقه‌اى به پذيرش عضويت تهران نداشته‌اند.

مسکو مايل است متحد نظامى و استراتژيکش يعنى هند عضو کامل اين سازمان شود، اما دهلى‌نو تاکنون علاقه‌ى چندانى را نسبت به اين مسئله نشان نداده است.

علاوی به دیدار آیت الله سیستانی رفت

 منابع آگاه خبری از دیدار ساعات آتی رئیس فهرست العراقیه با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نجف خبر می دهند، که در سال های اخیر بی سابقه بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه خبری العربیه در عراق لحظاتی پیش از حرکت هیئت بلندپایه فهرست العراقیه از بغداد به سمت نجف برای دیدار با "آیت الله سیستانی" مرجع عالیقدر شیعیان عراق خبر داد.
بر این اساس، علاوی امروز در دیدار با آیت الله سیستانی مسئله تشکیل دولت جدید و موانع اصلی در برابر آن را بررسی می کند. منابع آگاه تلاش علاوی برای محقق شدن دیدار با "نوری المالکی" رئیس ائتلاف دولت قانون و نقش آفرینی العراقیه در روند تشکیل دولت را مهمترین دلایل این دیدار عنوان کرده اند.
گفته می شود که علاوه بر علاوی که امروز با آیت الله سیستانی دیدار می کند، فردا (دوشنبه) نیز جمعی دیگر از رهبران فهرست العراقیه با آیت الله سیستانی دیدار خواهند کرد.


متکى عازم مکزيک شد

«منوچهر متکى» وزير امور خارجه کشورمان بامداد امروز به منظور انجام يک ديدار رسمى از مکزيک، تهران را به مقصد مکزيکوسيتى پايتخت اين کشور ترک کرد.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متکى وزير امور خارجه در ديدار با همتاى مکزيکى خود پيرامون روابط دو جانبه، مسائل مهم بين‌المللى و ساير موضوعات مورد علاقه طرفين گفت وگو و تبادل نظر خواهد کرد.
مکزيک از اعضاى غير دائم شوراى امنيت است.

اخبار قبلی

تاکيد رابرت گیتس بر تحريم‌هاى جديد عليه ايران
موضع سارکوزی درباره توافق تهران
دارایی اوباما اعلام شد
عدم مخالفت جريان صدر با نخست‌وزيرى مالکى
بابت خسارت جنگ، هیچ تعهدی بهایران نداریم
 ادعای تازه علاوی علیه ایران
هشت  رئیس جمهور در ایران
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!
شرط ایران برای تبادل سوخت
روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!
یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!


نظر شما :