جزئیات پرونده پالیزدار

۰۴ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۸ کد : ۷۶۴۸ سرخط اخبار
 جزئیات پرونده پالیزدار

وکيل عباس پاليزدار گفت:‌ محکوميت قطعى پاليزدار صرفا به جهت افشاى اسناد محرمانه، عدم رعايت امانت در اسناد و تحصيل مال نامشروع ماخوذه از کميته تحقيق و تفحص (به مبلغ 627 هزار تومان) است.
مصطفى ترک همدانى در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در تشريح دادنامه قطعى دادگاه تجديدنظر گفت‌: نه تنها موکلم از اتهام اقدام عليه امنيت کشور برائت حاصل کرده است بلکه شعبه 21 دادگاه تجديد نظر به موجب دادنامه قطعى صادره از اظهار نظر درباره اتهامات ديگر وى از جمله افتراء وى به شکات و همچنين نشر اکاذيب خوددارى يا سکوت کرده است.
وى افزود:‌ بر اساس مفاد دادنامه قطعى صادره، محکوميت قطعى پاليزدار صرفا به جهت سه موضوع افشاى اسناد محرمانه، عدم رعايت امانت در آن اسناد و تحصيل مال نامشروع ماخوذه از کميته تحقيق و تفحص (به مبلغ 627 هزارتومان) است و از ساير اتهامات برائت حاصل کرده است.
همدانى گفت:‌ اتهامات عباس پاليزدار پس از دستگيرى به موجب کيفرخواست دادستان وقت تهران، با هفده عنوان زير به وى تفهيم شده بود:
الف-اقدام عليه امنيت و آسايش عمومى کشور از طريق مشارکت در تشکيل گروه
ب-انتشار و افشاى اسناد محرمانه دولتى
ج-اختفا و نگهدارى پرونده‌هاى مذکور
د-تحصيل و نگهدارى اسناد سرى و محرمانه دولتى و بهره بردارى از اسناد موصوف
ه-واگذارى اسناد مورد بحث در اختيار کسانى که صلاحيت اطلاع بر مفاد آن نداشتند
و-سرقت دو فقره از پرونده‌هاى سازمان بازرسى کل کشور
ز- جعل مدرک تحصيلى دکترا
ح- استفاده از سند مجعول مدرک تحصيلى دکترا
ط-تحصيل مال نامشروع
ى-ايراد تهمت و افترا
ک- تهيه و نگهدارى و توزيع تراکت جعلى منتسب به جبهه متحد اصولگرايان
ل- تحصيل و نگهدارى اوراق بازجويى برخى جاسوسان شوروى سابق و اعضاى حزب منحله توده
م- نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومى نسبت به مسئولان محترم نظام و روحانيت معظم
ن- "محرمانه وسرى"
س- تحصيل و نگهدارى اسناد طبقه بندى مربوط به بانک مرکزى و مسايل ارزى خارج از کشور
ع- "محرمانه و سرى"
ف- تحصيل ونگهدارى اسناد طبقه بندى پيرامون انرژى نفت و گاز
توضيح آنکه با عنايت به محرمانه و سرى بودن عناوين بندهاى ن - ع از درج آنها معذورم.


زندانیان امریکایی در ایران با هم نامزد شدند!

دو تن از سه آمریکایی که سال پیش در ایران زندانی شدند گفته اند قصد دارند پس از آزادی با یکدیگر ازدواج کنند.

به گزارش بی بی سی مادران این دو که اخیرا با آنها در تهران دیدار داشتند خبر نامزدی آنها را اعلام کردند.

مادران شین بائر 27 ساله و سارا شورد 31 ساله گفتند هنگام ملاقات با فرزندانشان در پنجشنبه گذشته از خبر نامزدی آنها مطلع شدند.

جاش فتال کوهنورد 27 ساله نیز قرار است در مراسم ازدواج ساقدوش باشد.

شین بائر حلقه ای در سلول خود ساخته و در حین هواخوری در محوطه زندان اوین به سارا شورد پیشنهاد ازدواج داد.

نورا شورد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی در حالیکه احساساتی شده بود گفت شین با نخهای لباس خود حلقه ای درست کرد و به سارا داد.

وی گفت: "آنها به محض آزادی ازدواج خواهند کرد."

"وقتی از سیندا (مادر شین بائر) و من پرسیدند آیا با ازدواجشان موافقیم گفتیم البته. خوشحالیم همگی جزئی از یک خانواده باشیم."

ایران به مادران سه  آمریکایی اجازه داد چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ( ۱۹ مه ) به تهران سفر کنند و برای اولین بار با فرزندان دستگیر شده خود دیدار کنند.

در برابر مسلمانان چین و چچن هم مسؤول هستیم
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی مطهری امروز در همایش نسبت مساله فلسطین با منافع ملی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در خصوص اتفاقاتی که برای مسلمانان چین افتاد موضع گیری نشد گفت :‌بنده به وزارت امور خارجه در خصوص کوتاهی در این زمینه تذکری دادم .

وی افزود : در برابر این مسائل نباید سکوت کرد و در عین حال نباید بی حساب و کتاب عمل کنیم .

وی درباره هولوکاست گفت‌: اصل طرح این سوال مثبت بوده و نتایج خوبی در افکار عمومی اروپا داشته اما ممکن است گاهی در زمان های نامناسبی مطرح شده باشد که از آن سوء استفاه کرده باشند.

وی گفت : حضرت امام نیز می فرمودند اسرائیل باید از بین برود و ملاحظات سیاسی در این زمینه نداشتند .

مطهری افزود : ما باید حالت تهاجمی داشته باشیم زیرا آنان نیت ما را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی می دانند .

مطهری گفت :‌ منافع ملی و اسلامی ما اقتضا می کند در نقطه ای دورتر از مرزهای خودمان با اسرائیل مواجه شویم و در واقع مبارزان فلسطینی به نیابت از ما در حال جنگ با این رژیم هستند .

وی افزود : امت اسلامی یک پیکره واحد است و مرزهای موجود ، قرار دادی است .

مطهری درباره نابودی اسرائیل گفت : آیا ممکن است اسرائیل از طریق آرای عمومی و رفراندوم نابود شود و اگر نشد آیا ما وظیفه دیگری نداریم ؟

وی با طرح این سوال که آیا مبارزه با اسرائیل راه حل نظامی ندارد گفت : ما باید همیشه به فکر راه آخر باشیم.

عمليات ترور اردوغان خنثی شد

 يک روزنامه ترک نوشت که از عمليات سوءقصد عليه «رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزير ترکيه جلوگيرى شد.
 
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى ترندنيوز، روزنامه «مليت» ترکيه به نقل از کميته مبارزه با ترور سازمان اطلاعات ملى اين کشور نوشت که نيروهاى امنيتى از عمليات سوءقصد عليه رجب طيب اردوغان جلوگيرى کردند.

به نوشته روزنامه مليت، اجراى اين عمليات سوءقصد عليه نخست‌وزير ترکيه توسط يک زن و سه مرد آموزش ديده در يونان طراحى شده بوده است.

جزئيات بيشترى از چگونگى اجراى عمليات سو‌ءقصد و محل آن منتشر نشده است.


استقبال چین از تبادل سوخت


سخنگوى وزارت خارجه چين بارديگر از توافق ايران و برزيل و ترکيه براى تبادل سوخت هسته اى مورد نياز نيروگاه تحقيقاتى تهران استقبال کرد و گفت: ما به توافق حاصل شده ارج مى نهيم و معتقديم ديپلماسى همچنان بهترين راه و گزينه براى حل مساله هسته اى است.

به گزارش ايرنا، "جيانگ يو" سخنگوى وزارت خارجه چين روزسه شنبه درنشست هفتگى خود با خبرنگاران در پکن ضمن با ارزش خواندن اين توافقنامه گفت که کشورش اميدوار است جمهورى اسلامى ايران ، آژانس بين المللى انرژى اتمى و طرف هاى ذيربط در زودترين زمان ممکن به ساز و کار ويژه حل صلح آميز مساله هسته اى ايران از طريق گفت و گو و مذاکره دست يابند

سخنگوى وزارت خارجه چين همچنين در واکنش به اظهارات وزير خارجه آمريکا که از برنامه هسته اى ايران ابراز نگرانى کرده بود؛ گفت که فضا براى ديپلماسى در مساله هسته اى ايران همچنان وجود دارد

اين سخنگو گفت که مباحثى که در شوراى امنيت درباره مساله هسته اى ايران انجام مى شود به اين معنا نيست که تلاش هاى ديپلماتيک پايان يافته است

يادآور مى شود ، نامه جمهورى اسلامى ايران درباره تبادل سوخت هسته اى روز دوشنبه گذشته براساس بيانيه تهران، به يوکياآمانو مديرکل آژانس بين المللى انرژى اتمى تحويل داده شد

ايران معتقد است تبادل سوخت هسته‌اى حرکتى سازنده، رو به جلو و نقطه شروعى براى همکارى ميان ملت‌ها است.چنين حرکتى بايد به تعامل مثبت و همکارى در زمينه فعاليت‌هاى صلح‌آميز هسته‌اى هدايت شود و از هرگونه تقابلى اعم از تدابير، اقدامات و يا بيانيه‌هاى تهديدآميزى که به حقوق و تعهدات هسته‌اى ايران تحت NPT لطمه مى‌زند اجتناب گردد و همکارى هسته‌اى جايگزين آنها شود

باقی به بند عمومی اوين منتقل شد  

ایسنا- ديدار با زندانيان و خانواده‌هاى آنان از برنامه‌هاى کارى و مداوم دادستان تهران است.

عباس جعفرى دولت‌آبادى با اعلام اين مطلب اظهار کرد: يکى از شيوه‌هاى کارى اينجانب از بدو تصدى سمت دادستانى تهران، برنامه‌ريزى براى ملاقات مستمر با زندانيان و خانواده‌هاى آنان بوده است که اين ديدارها حداقل هفته‌اى يک الى دو بار صورت مى‌گيرد و هدف از آن، شنيدن اظهارات زندانيان، بررسى مشکلات آنان و نظارت بر رعايت حقوق آنان است.

دادستان تهران افزود: در ديدارهاى دادستان با خانواده‌ها نيز اين امکان فراهم مى‌شود تا اگر مشکلاتى وجود داشته باشد، جداگانه بررسى شود. تاکنون اين ملاقات‌ها به طور هفتگى ادامه داشته و آثار بسيار خوبى هم براى زندانيان و هم خانواده‌هاى آنان به دنبال داشته است. به عنوان مثال، روز يکشنبه مورخ ‌‌٢/ ‌٣/ ‌٨٩ با ‌‌١٢ نفر از زندانيان به طور جداگانه و انفرادى از جمله عمادالدين باقى در زندان اوين ملاقات شد که در اين ديدار با درخواست نام‌برده براى انتقال به بند عمومى موافقت و نام‌برده از روز دوشنبه به بند عمومى زندان اوين منتقل شده است. همچنين به خانواده و پدر و مادر آقاى نورى‌زاد اجازه داده شد با نام‌برده در زندان ملاقات حضورى داشته باشند.

وى در پاسخ به سؤالى درباره آخرين وضعيت پرونده جعفر پناهى گفت: در ديدارى که روز پنج‌شنبه هفته گذشته با نام‌برده در زندان اوين صورت گرفت، درخواست وى براى آزادى قبل از محاکمه بررسى و با آن موافقت شد و مقرر شد که با توديع وثيقه آزاد شود که تشريفات قضايى و ادارى آن هم‌اينک در جريان است. در عين حال پرونده اتهامى نام‌برده هم با تکميل تحقيقات و با صدور کيفرخواست براى رسيدگى به دادگاه انقلاب اسلامى تهران ارسال خواهد شد.

جعفرى دولت‌آبادى همچنين افزود: همه ديدارها با زندانيان به صورت انفرادى صورت گرفته است تا متهمان و محکومان زندانى به راحتى فرصت ارائه مطالب خود را داشته باشند و اين رويه کماکان ادامه خواهد يافت و از همين‌رو تاکنون هيچ‌گونه ديدار دسته‌جمعى توسط دادستان با زندانيان صورت نگرفته است.

دادستان تهران درباره تقاضاى عفو محکومان نيز گفت: محکومان قطعى جرايم امنيتى با توجه به قانون اساسى و مقررات مربوط به شرايط برخوردارى از عفو و بهره‌مندى از رأفت اسلامى، مى‌توانند درخواست خود را به دادستانى تهران ارسال دارند. تقاضاهاى عفو بعد از بررسى و اظهارنظر براى اتخاذ تصميم نهايى به قوه قضاييه ارسال خواهد شد.

وى با اعلام اين‌که تعداد ‌‌٢٥٠ حکم از مجموع احکام صادرشده مربوط به محکومين حوادث بعد از انتخابات در مراجع تجديدنظر قطعيت يافته است، افزود: در حال حاضر ‌‌٥٠ نفر از اين محکومين در زندان ايام محکوميت خود را سپرى مى‌کنند و ‌‌١٥ نفر از آنان نيز در مرخصى به سر مى‌برند. سياست دادستانى در اعطاى مرخصى به محکومان از جمله راهکارهايى است که برخى از مشکلات زندانيان و خانواده آنان را مرتفع کرده است. از سوى ديگر تعدادى از محکومان هم با صدور احکام تعليقى و آزادى مشروط از زندان آزاد شده‌اند.

جعفرى دولت‌آبادى در پايان تأکيد کرد: سياست دادستانى تهران درباره بررسى پرونده زندانيان، سرعت در تحقيقات و اتخاذ تصميم در کوتاه‌ترين زمان ممکن است.



با تجمع غيرقانونى در 22خرداد برخورد می‌شود

فرمانده انتظامى تهران بزرگ در رابطه با اعلام برخى رسانه‌ها مبنى بر تجمع در 22 خرداد عنوان کرد، پليس با هر گونه تجمع غيرقانونى برخورد مى‌کند و ما حافظ نظم و امنيت در جامعه هستيم.

سردار حسين ساجدى‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، تصريح کرد: هر تجمعى که قانونى باشد پليس همکارى مى‌کند اما در تجمعات غيرقانونى چه در مواقع خاص و چه در ديگر روزهاى سال با تجمع غيرقانونى برخورد مى‌شود.

وى تاکيد کرد: پليس بيدار و هوشيار است و حافظ نظم و امنيت در جامعه؛ از اين رو با تجمعات غيرقانونى برابر قانون برخورد صورت مى‌گيرد.
مدرک دکترای رحیمی فاقد صحت و اعتباراست


به گزارش سرویس سیاسی «فردا» این جملات از زبان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران و مهمترین حامی محمدرضا رحیمی جاری شده است. جملاتی که پس از ماه‌ها وقفه بالاخره به بخشی از ابهامات حقوقی پیرامون معاون اول وی پاسخ می‌گوید.

سایت الف در گزارشی درباره جلسه اخیر هیئت دولت آورده است که نتیجه تحقیقات وزیر علوم در مورد مدرک دکترای محمدرضا رحیمی به هیئت دولت ارائه شده و رئیس‌جمهور در واکنش به این گزارش از حضار خواسته است تا از این به بعد رحیمی را با عنوان دکتری صدا نکنند.

در خبر این سایت آمده است: کامران دانشجو وزير علوم تحقيقات و فناورى گزارش تحقيقات خود درباره مدرک تحصيلى محمدرضا رحيمى را به هيات دولت ارايه کرد.

در جلسه اخير هيات دولت وزير علوم براساس تحقيقات خود اعلام کرد آقاى محمدرضا رحيمى، مدرک دکترى ندارد و مدرک ارايه شده از سوى ايشان فاقد صحت و اعتبار است.

در اين جلسه آقاى احمدى نژاد پس از استماع گزارش وزير علوم اعلام کرد آقاى رحيمى از مدرک دکترى استفاده نمى‌کنند و ديگران هم نبايد ايشان را دکتر خطاب کنند.

محمدرضا رحيمى در زمان رياست بر ديوان محاسبات نامه‌هاى خود را با عنوان دکتر امضا مى‌کرد و در زمان حضور در دولت هم سايت رسمى دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری وى را «دکتر محمدرضا رحيمى» مى ناميد.

وى در سال1382 با عنوان «دکتر محمد رضا رحيمى»، رياست دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران را به عهده داشته است. در جريان پيگيرى هاى مدرک مرحوم کردان، محمدرضا رحيمى مدرک دکتر آن مرحوم را معتبر دانسته و رسانه ها را از پيگيرى ماجرا محروم کرده بود.

الياس نادران، احمد توکلى و عليرضا زاکانى به دلايلى فراتر از دروغگويى عليه محمدرضا رحيمى به کميسيون اصل 90مجلس شکايت کرده و پيگير رسيدگى به پرونده ايشان در قوه قضائيه هستند.

پيگيرى وزير محترم علوم و موضعگيرى آقاى رئيس جمهور درباره مدرک دروغين رحيمى قابل تقدير است اما جاى اين سوال باقى مى‌ماند که کسى که سالها به دروغ خود را داراى مدرک دکترى معرفى مى‌کرده و از مزاياى آن بهره برده، آيا صلاحيت مديريت در دولت جمهورى اسلامى ايران را دارد؟

در کشورهايى که ادعاى ديندارى و حکومت دينى هم ندارند، با افشاى دروغگويى سياستمداران، آنها را رسوا و از صحنه سياسى دور مى‌کنند.


ایران موضوع سفر بان کی‌مون به برزیل


دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است اواخر هفته جاری به منظور دیدار با مقامات برزیل و برگزاری یک سری گفت‌وگوها درباره موضوع هسته‌ای ایران به برزیل سفر کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بان کی‌مون " دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده ‌است که این هفته به منظور شرکت در نشست اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل به برزیل سفر خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، این نشست با هدف ایجاد تفاهم میان‌فرهنگی گسترده‌تر در سطح جهان برگزار می‌شود.

کشور برزیل قرار است جمعه و شنبه آینده میزبان سومین نشست اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل در ریودوژانیرو باشد.

علاوه‌براین، بان کی‌مون تأکید کرده است که در نظر دارد در روز پنج‌شنبه هفته جاری در خصوص موضوع هسته‌ای ایران با "لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا " رئیس‌جمهوری برزیل در "ریو دو ژانیرو " دیدار و گفت‌وگو کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین گفت که در پایان هفته گذشته با "رجب طیب اردوغان " نخست‌وزیر ترکیه در استانبول دیدار و گفت‌وگو کرده است و از تلاش‌های دیپلماتیک این کشور برای رفع تنش‌های بین‌المللی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرده است.

جعفر پناهى آزاد شد

جعفر پناهى به دستور بازپرس و تاييد دادستان عمومى و انقلاب تهران با توديع وثيقه از زندان آزاد شد.
به گزارش ايلنا،اين کارگردان سينما با توديع 200 ميليون تومان وثيقه روز سه‌شنبه از زندان اوين آزاد شد.
اين گزارش افزود: همچنين در پى تکميل تحقيقات، پرونده اتهامى متهم ياد شده با صدور کيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامى تهران ارسال خواهد شد.



درخواست علاوی از ترکیه برای فشار بر ایران


عراق آزاد- ایاد علاوی در راستای دیدارهای اخیر خود از کشورهای منطقه وارد دوحه پایتخت قطر شد تا آنچه "برای بررسی اموری که برای منطقه و آرامش در آن مهم است" از آن تعبیر کرده، با رهبران این کشور دیدار کند.

 او در این سفر در گفت و گو با خبرنگاران پیش بینی کرد که تا 10 روز آینده  با تأیید نهایی نتایج انتخابات رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 در همین راستا روزنامه ی صباح ترکیه اعلام کرد که ایاد علاوی چند روز پیش در ترکیه بوده و با رجب طیب اردوغان و احمد داووداغلو دیدار کرده و از آنان خواسته که ایران را به خودداری از دخالت در امور داخلی عراق و به ویژه مسله‌ی تشکیل حکومت آینده وادارند. این دومین سفر علاوی به ترکیه در کمتر از یک ماه بوده است.

درخواست مجوز برای راهپیمایی در 22 خرداد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از رادیو فردا سازمان مجاهدین انقلاب خواستار صدور مجوز برای برگزاری راهپیمایی در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری شد. در بیانیه این حزب ،  از دولت خواسته شده تا به درخواست میر حسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج اعلام شده انتخابات 22 خرداد و نیز «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» برای برگزاری راهپیمایی پاسخ مثبت بدهد.

گفتنی است دبیرکمیسیون ماده 10احزاب در وزارت کشور مدتی پیش هرگونه فعالیت این تشکل را غیر قانونی اعلام کرد.


یکی از نمایندگان فهرست العراقیه ترور شد

منابع پلیس عراق از ترور یکی از نمایندگان فهرست العراقیه در پارلمان این کشور در شهر موصل خبر دادند.

به گزارش مهر منابع امنیتی عراق اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس با یورش به منزل "بشار محمد العکیدی" در موصل واقع در شمال عراق وی را ترور کردند.

بنا بر اعلام این منابع، العکیدی بر اثر اصابت گلوله به سینه در حمله به منزل وی کشته شد. در این حمله راننده العکیدی نیز زخمی شد.

در پی این حمله پلیس عراق و نیروهای آمریکایی محل حادثه را به منظور یافتن افراد مسلح محاصره کردند و توانستند یکی از آنها را بازداشت کنند.

خاطرنشان می شود که بشار العکیدی یکی از نمایندگانی بود که با دخالت خارجی در عراق در راستای تشکیل دولت در این کشور مخالف بود.

 

اخبار قبلی

ایجاد کشور فدرال عربی در جنوب خلیج فارس!
تاکيد رابرت گیتس بر تحريم‌هاى جديد عليه ايران
موضع سارکوزی درباره توافق تهران
دارایی اوباما اعلام شد
عدم مخالفت جريان صدر با نخست‌وزيرى مالکى
بابت خسارت جنگ، هیچ تعهدی بهایران نداریم
 ادعای تازه علاوی علیه ایران
هشت  رئیس جمهور در ایران
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!
شرط ایران برای تبادل سوخت
روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!

یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!



نظر شما :