ادعای تازه نخست‌وزير انگليس عليه ایران

۰۵ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۲:۱۰ کد : ۷۶۵۷ سرخط اخبار
 ادعای تازه نخست‌وزير انگليس عليه ایران

ایسنا- نخست‌وزير انگليس متعهد شد اعمال فشار عليه ايران را افزايش دهد و ادعا کرد که ايران به وضوح قصد توليد تسليحات هسته‌يى را دارد.

خبرگزارى فرانسه گزارش داد: ديويد کامرون، نخست‌وزير انگليس روز سه‌شنبه در سخنرانى در برابر قانون‌گذاران پس از گشايش رسمى پارلمان اين کشور گفت که با نيکلا سارکوزى ـ رييس‌جمهور فرانسه ـ و آنگلا مرکل ـ ‌صدراعظم آلمان ـ درباره دور جديد تحريم‌هاى اتحاديه اروپا و سازمان عليه تهران گفت‌وگو کرده است.

وى بدون توجه به گزارش‌هاى متعدد آژانس مبنى بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌يى ايران، ادعا کرد: تمامى شواهد به يک مسير اشاره دارد و آن اين که ايران قصد توليد تسليحات هسته‌يى را دارد.

کامرون افزود: معتقدم که اکنون زمان تشديد فشار است و جدول زمانى کوتاه است. اين دولت هدف روشنى براى اطمينان يافتن از اعمال تحريم‌هاى جدى‌تر سازمان ملل و اتحاديه‌ى اروپا عليه ايران دارد.

نخست‌وزير انگليس گفت:‌ حتى اگر قرار باشد ايران معامله پيشنهادى در توافق اخيرشان با ترکيه و برزيل را تکميل کند، ‌هم‌چنان حدود 50 دصد ذخائر اورانيوم با غناى پايينش را در اختيار خواهد داشت و اين ذخاير است که مى‌تواند به اورانيوم در سطح تسليحاتى غنى شود.

کامرون هم چنين درباره جنگ در افغانستان که 9000 سرباز انگليسى در آن‌جا مستقر هستند صحبت کرد.

ديدار اوباما با جمهورى‌خواهان درباره ايران

فارس- رئيس‌جمهور آمريکا در نشستى با سناتورهاى جمهورى‌خواه کنگره آمريکا در رابطه با موضوع هسته‌اى ايران و اعمال تحريم‌هاى شديدتر عليه اين کشور به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش "وال‌استريت ژورنال "، "باراک اوباما " رئيس‌جمهور آمريکا روز گذشته با سناتورهاى جمهورى‌خواه مجلس سناى آمريکا ديدار و در رابطه با موضوعات گوناگونى از جمله موضوع اعمال تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران بحث و گفت‌وگو کرد.

بنا بر اين گزارش، در اين ديدار علاوه بر موضوع ايران، مسائل ديگرى نيز از جمله لايحه مالى آمريکا و همچنين اصلاحات قوانين مهاجرتى اين کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

"ميچ مک‌کانل " رهبر اکثريت سناى آمريکا اعلام کرد که وى در اين نشست از اوباما خواسته است تا لايحه‌اى را که مى تواند منجر به اعمال تحريم‌هايى توسط دولت آمريکا عليه شرکت‌هاى فعال در بخش انرژى ايران شود بپذيرد.

مجلس نمايندگان آمريکا و مجلس سنا هر يک لوايحى را به طور جداگانه در خصوص اعمال تحريم‌هاى جديد عليه ايران به تصويب رسانده‌اند و هم‌اکنون در تلاش هستند تا اين لوايح را به صورت يک قانون واحد ارائه دهند.

علاوه بر اين، دولت آمريکا و متحدان اروپايى اين کشور در تلاش هستند تا دور جديدى از تحريم‌هاى جديد را عليه ايران در شوراى امنيت به تصويب برسانند، اما با وجود مخالفت چين به عنوان يکى از اعضاى دائم شوراى امنيت و داراى حق وتو، روند تصويب اين تحريم‌ها با مشکل مواجه شده است.

چين روز گذشته نيز بار ديگر بر حل ديپلماتيک موضوع هسته‌اى ايران از طريق گفت‌وگو تأکيد کرد.

در شرايطى که واشنگتن در تلاش است تا تحريم‌هاى جديدى را عليه تهران و شرکت‌هاى فعال در بخش انرژى ايران به تصويب برساند، اداره حسابرسى آمريکا اخيرا در گزارشى از قراردادهاى تجارى دولت آمريکا با 7 شرکت فعال در ايران پرده برداشت.

اداره حسابرسى آمريکا اعلام کرد: در شرايطى که واشنگتن از ديگر کشورهاى جهان مى‌خواهد تا روابط تجارى خود با ايران را قطع کنند، دولت آمريکا طى سال‌هاى اخير بيش از 880 ميليون دلار با 7 شرکت خارجى فعال در بخش انرژى ايران قرارداد تجارى امضا کرده است.

روابط کره شمالی و جنوبی کاملا قطع شد

"المحیط" اعلام کرد : کره شمالی تنها چند ساعت پس از حضور غیرقانوی چند ناو کره جنوبی در آب های کره شمالی ، از قطع کامل روابط سیاسی دو کشور خبر داد.

به گزارش "تابناک"، پیش از این کره شمالی تهدید کرده بود پاسخ مناسبی به تجاوز دریایی کره جنوبی خواهد داد.

کره جنوبی نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد هیچگونه تجاوزی نسبت به آب های کره شمالی صورت نگرفته و پیونگ یانگ به دنبال بهانه است.

کره شمالی همچنین گزارش هیات بین المللی درباره حادثه ناو کره جنوبی را جانبدارانه و عاری از صحت اعلام کرده است.

آمریکا نیز به این ماجرا وارد شده و اعلام کرده در این ماجرا از سوی کره جنوبی جانبداری می کند زیرا حمله نیروهای کره شمالی به ناو کره جنوبی که منجر به کشته شدن 46 دریانورد شده بود هیچ توجیه نظامی و قانونی ندارد.

در بیانیه کاخ سفید نیز آمده است : کره جنوبی می تواند حمایت های همه جانبه از سوی آمریکا را احساس کند.

محکومیت مدیر مسئول روزنامه "خبر"


شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ، مدیر مسئول روزنامه "خبر" را به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، جلسه‌ رسیدگی به اتهامات مدیر‌مسئول روزنامه "خبر"، نوزدهم اردیبهشت ماه امسال در شعبه‌ 76 دادگاه کیفری استان تهران با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

با ختم رسیدگی به این پرونده ، اعضای هیئت منصفه وارد شور شدند و مدیر مسئول روزنامه خبر را در خصوص اتهام مطرح در پرونده ، مجرم دانستند.

قاضی مدیر خراسانی رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران نیز با در نظر گرفتن رای هیئت منصفه و دفاعیات متهم ، مدیر مسئول روزنامه "خبر" را به پرداخت10 میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرد.


سفیرجدید ایران در کی یف استوارنامه خود را تقدیم کرد

صبح امروز اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف، استوارنامه خود را در حضور کنستانتین گریشنکو وزیر امور خارجه اوکراین تسلیم ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین نمود.
به گزارش دیپلماسی ایرانی در این دیدار ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف با اشاره به پیوندها و مناسبات متین دو کشور اظهار داشت: موقعیت ممتاز راهبردی دو کشور و پیشینه تاریخی و تمدنی و فرهنگی و ساختارهای صنعتی و تکنولوژیک ، مولفه های مناسبی برای تعیین مناسبات دو جانبه ای و منطقه ای فیمابین می باشد.
اکبر قاسمی با اشاره به ضرورت های جدید در چشم انداز روابط دو کشور اظهار داشت: «‌ درک صحیح منافع دو جانبه و ظرفیت های منطقه ای و چند جانبه ای فراروی می تواند حجم کمی و کیفی مناسبات را به سوی اهداف بزرگ و منافع مشترک رهنمون سازد.
در این دیدار آقای یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران ، یکی از کشورهای بزرگ و با اهمیت منطقه است که همیشه به عنوان  یک شریک مهم برای اوکراین مطرح می باشد. وی با اشاره به چشم اندازهای مناسبات کی یف و تهران خاطر نشان ساخت ما امیدواریم در پرتو تحولات جدید و رایزنی های دو کشور شاهد افزایش طرفیت های همکاری های تجاری و اقتصادی فیمابین دو کشور باشیم.


توافق تهران فریبکاری حکومت ایران است!

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته طی اظهاراتی در پارلمان اسراییل ( کنست ) ادعا کرد که توافق اخیر تهران با دو کشور برزیل و ترکیه فریبکاری حکومت ایران است .

به گزارش عصر ایران و به نقل ار روزنامه " جروزالم پست " نخست وزیر اسراییل با ادعای اینکه این توافقنامه " فریب آشکار جامعه جهانی " از سوی ایران است افزود که حکومت ایران در آستانه مطرح شدن دور جدیدی از تحریم ها در شورای امنیت ملل متحد با این اقدام سعی دارد تا در عزم جامعه جهانی در تصویب قطعنامه جدید علیه ایران تردید ایجاد کند .

نتانیاهو در ادامه با تکرار اتهامات چند روز گذشته برخی رسانه های اسراییلی گفت که ایران حتی با ارسال 1200 کیلوگرم اورانیوم به خارج ، به همین میزان اورانیوم در اختیار دارد تا بتواند بمب هسته ای تولید کند .

نخست وزیر اسراییل در ادامه از آمریکا خواست تا به این توافق توجهی نکرده و تلاش های خود را برای به تصویب رساندن قطعنامه چهارم تحریم ایران در شورای امنیت ادامه دهد .

نتانیاهو در اظهارات متناقضی گفت : با این وجود همه ما بر این باوریم که این تحریم ها نمی تواند ایران را از دست یابی به سلاح هسته ای بازدارد ".

نخست وزیر اسراییل با تمجید از تلاش های در دست اقدام کنگره آمریکا برای اعمال تحریم هایی جداگانه بر نفت و بنزین ایران و نیز صادرات و واردات این کشور افزود: آمریکا می تواند علاوه بر تحریم های شورای امنیت ، اجرای مصوبات  کنگره را نیز در قالب تحریم های شورای امنیت و یا خارج از این نهاد بین المللی دنبال کند .

نتانیاهو گفت:با این تحریم ها و فشارهای همه جانبه باید به حکومت ایران فهماند که جامعه جهانی در راهبرد خود درباره جلوگیری از اشاعه سلاح های هسته ای در منطقه و جهان جدی است  .

سخنان این مقام رژیم صهیونیستی در حالی بیان می شود که این رژیم خود دارای صدها کلاهک هسته ای است و با این وجود جزء 3 عضو سازمان ملل است که پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده است .

جالب این است که اخیرا روزنامه گاردین بریتانیا با انتشار یک گزارش افشاگرانه به نقل از یک محقق آمریکایی که به اسنادی از دولت آپارتاید سابق  آفریقای جنوبی دسترسی یافته است ، نوشت که اسراییل در سال 1975 قصد داشته تا به رژیم وقت آپارتاید آفریقای جنوبی که تحت تحریم های همه جانبه بین المللی قرار داشت ، سلاح هسته ای بفروشد .

این روزنامه می نویسد که شیمون پرز رییس جمهور اسراییل ( و وزیر دفاع وقت اسراییل ) در سال 1975 و در سفر به کیپ تاون در دیدار با همتای آفریقای   جنوبی خود در این باره مذاکره کرده بود .

دفتر ریاست جمهوری اسراییل این ادعا را تکذیب کرده است ، اما اسناد دولتی تازه منتشر شده از سوی دولت آفریقای جنوبی متن کامل مکالمات پرز با وزیر دفاع رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی را ثبت کرده است . اسراییل با وجود تکذیب کلی این خبر اصل سند را تکذیب نکرده است .

این سند نخستین سندی است که رسما نشان می دهد اسراییل دارای سلاح های هسته ای است .


انتقاد احمدى‌نژاد از مدودف

رئيس جمهور با انتقاد از عملکرد روسيه در قبال ايران گفت: رهبران روسيه اجازه ندهند که ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخى خود به حساب بياورند.

به گزارش فارس محمود احمدى‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان که در جمع مردم کرمان سخن مى‌گفت خطاب به رئيس‌جمهور روسيه گفت: ايران و روسيه دو همسايه هستند و البته به طور طبيعى ما با هم دوست هستيم و دو همسايه نمى‌توانند با هم دوست نباشند اما بايد گفت که اين رابطه دوستانه لوازمى دارد.

وى افزود: اولين لوازم دوستى احترام متقابل است، احترام به کرامت متقابل است و اين حداقل انتظار ما از کشور دوست و همسايه است.

رئيس‌جمهور کشورمان با بيان اينکه اين جمله را مى‌گويد تا آقاى مدودوف رئيس‌جمهور روسيه بشنود ، تصريح کرد: امروز توضيح رفتار مدودوف براى ملت ايران براى ما مشکل شده است. مردم نمى‌دانند اين‌ها دوست ما هستند، در کنار ما هستند، با ما هستند يا اينکه دنبال چيز ديگرى هستند.

احمدى‌نژاد در ادامه افزود: من اگر رئيس‌جمهور روسيه بودم در اظهار نظرها و تصميم‌گيرى‌ها درباره موضوعاتى که به ملت بزرگ و تمدن‌ساز ايران مربوط مى‌شود تأمل بيشترى مى‌کردم.

رئيس‌جمهور کشورمان با بيان اينکه همسايه ما در کنار کسانى قرار مى‌گيرد که 30 سال است با همه توان در برابر ملت ايران ايستاده‌اند، گفت: اميدوارم آنها توجه کنند و اصلاح کنند چرا که بيانيه تهران بالاترين فرصت است.

وى افزود: اگر آنها قبلا مى‌گفتند غربى‌ها به ما فشار مى‌آورند ما نيز يک کار مهم کرديم و حرف بسيار مهمى را زديم مى‌گويند ما تحت فشاريم خوب ما هم تحت فشاريم.

احمدى‌نژاد در ادامه گفت ما نمى‌توانيم به حساب اينکه از سوى برخى‌ها تحت فشار هستيم عليه منافع روسيه اقدام کنيم.

رئيس جمهور کشورمان با بيان اينکه اميدوارم رهبران و مسئولان روسيه به اين کلام که از روى دلسوزى است توجه کنند و اصلاح کنند، گفت: رهبران روسيه اجازه ندهند که ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخى خود به حساب بياورند.


ايران واردات کالا از انگليس را متوقف کرد


وزارت بازرگانی ثبت سفارش کالاهایی که به نفع کشور انگلستان گشایش اعتبار اسنادی می شوند را نمى پذيرد.

به گزارش "الف"، اين تصميم در جهت تنبيه سياسى - تجارى دولت انگليس صورت گرفته است و از روز دوشنبه 3خرداد اجرا مى شود.

 
رسانه رسمى دولت انگلستان (بى بى سى) در جريان حوادث پس از انتخابات نقش بسيار فعالى در تحريک معترضان و ايجاد بدبينى و سوء تفاهم ميان اقشار مختلف مردم ايران ايفا کردند. دولتمردان اين کشور نيز در روز هاى 23 تا 27 خرداد آشکارا و به شکل گستاخانه اى در امور داخلى کشورمان دخالت مى کردند.

در سالهاى پس از انقلاب که سفارت آمريکا در تهران تعطيل بوده، نقش اصلى جاسوسى به نفع سرويس هاى امنيتى آمريکايى و اسرائيلى را به عهده داشته است. وزارت امور خارجه و مجلس شوراى اسلامى نيز درصدد تنبيه هاى سياسى عليه دولت انگليس هستند و کاهش سطح روابط از سفير به کاردار در روزهاى آينده اعلام خواهد شد.

بازگردادن فرزندان مسئولان و دانشجويان مشغول به تحصيل در انگليس از جمله ديگر تصميمات کشورمان عليه استعمارگر پير مى باشد.

تحريک گروه هاى تروريست قومى در مرزهاى ايران و تحريک دولت امارات به پيگيرى ادعاهاى ارضى عليه ايران از جمله فعاليتهاى سرويسهاى جاسوسى انگلستان عليه کشورمان بوده است.

 

اخبار قبلی

جزئیات پرونده پالیزدار
ایجاد کشور فدرال عربی در جنوب خلیج فارس!
تاکيد رابرت گیتس بر تحريم‌هاى جديد عليه ايران
موضع سارکوزی درباره توافق تهران
دارایی اوباما اعلام شد
عدم مخالفت جريان صدر با نخست‌وزيرى مالکى
بابت خسارت جنگ، هیچ تعهدی بهایران نداریم
 ادعای تازه علاوی علیه ایران
هشت  رئیس جمهور در ایران
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!
شرط ایران برای تبادل سوخت
روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!


نظر شما :