کشتی امید به جای غزه به مصر می‌رود!

۲۴ تیر ۱۳۸۹ | ۲۱:۳۷ کد : ۸۰۵۸ اخبار اصلی
کشتی امید که به سواحل غزه نزدیک شده بود امروز توسط هشت کشتی جنگی اسرائیلی محاصره شد و مجبور شد مسیر خود را به سمت بندر العریش مصر تغییر دهد. این کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه موسسه خیریه‌ای در لیبی شامل غذا و دارو برای مردم غزه بود.
کشتی امید به جای غزه به مصر می‌رود!

دیپلماسی ایرانی: کشتی امید که به سواحل غزه نزدیک شده بود امروز توسط هشت کشتی جنگی اسرائیلی محاصره شد و مجبور شد مسیر خود را به سمت بندر العریش مصر تغییر دهد. این کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه موسسه خیریه‌ای در لیبی شامل غذا و دارو برای مردم غزه بود.

سوانی ناخدای این کشتی که پیشتر گفته بود مسیر حرکت این کشتی تغییر نخواهد کرد، امروز به الجزیره گفت اولین و مهمترین هدف ما رسیدن به غزه بود، اما اگر این مسئله امکان پذیر نباشد ما نمی‌خواهیم کسی را در خطر بیندازیم.

یک مقام رسمی مصری درباره پهلو گرفتن این کشتی در بندر العریش مصر گفته است که هماهنگی‌های لازم جهت این کار انجام گرفته است و این کشتی می‌تواند در بندر العریش پهلو بگیرد و محموله انسان دوستانه خود را در این بندر تخلیه کرده تا از طریق راه‌های زمینی به غزه انتقال پیدا کند.

تلاش جداگانه‌ای برای رساندن غذا و دارو به مردم غزه از راه زمین در حال انجام است. کاروانی مرکب از 150 نفر، شامل حامیان صلح، خبرنگاران و افراد دانشگاهی به وسیله 25 وسیله نقلیه از اردن به طرف گذرگاه رفح حرکت کرده‌اند.

این تلاش‌ها برای رفع محاصره غزه یک روز بعد از گزارش اسرائیل درباره حمله به کاروان آزادی صورت گرفته، که در آن اشتباه اسرائیل در این حمله تایید شده است.

پس از حمله اسرائیل به کاروان آزادی که حامل کمک‌های بشر دوستانه برای مردم غزه بود و واکنش جهانیان را در اعتراض به این اقدام اسرائیل بر انگیخت، کشورهای اسلامی انتفاضه کشتی‌ها را برای رفع محاصره غزه مطرح کردند و در همین راستا کشورهای زیادی برای اعزام کشتی‌های حامل کمک‌های بشر دوستانه به غزه اعلام آمادگی کردند. با اینکه بعد از حمله اسرائیل به کاروان آزادی، مصر گذرگاه رفح را برای ارسال کمک به غزه باز کرد، کشورهای اسلامی به دنبال رفع محاصره کامل نوار غزه هستند.


نظر شما :