تهديد اسرائيل عليه ايران فقط براى فشار بر آمريکاست

۱۰ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۶:۰۵ کد : ۸۲۲۴ آمریکا
روزنامه سعودى الحیات با بيان اينکه توان رژيم صهيونيستى در حمله به ايران بسيار محدود است، تاکيد کرد که تهديدهاى تل‌آويو عليه ايران فقط براى تحريک آمريکاست تا اين کشور به خواسته‌هاى تل‌آويو تن بدهد.
 تهديد اسرائيل عليه ايران فقط براى فشار بر آمريکاست

دیپلماسی ایرانی: به گزارش فارس، روزنامه الحيات در مقاله‌اى درباره تهديدهاى رژيم صهيونيستى عليه ايران به دليل برنامه هسته‌اى اين کشور و مخالفت آمريکا با اين رويکرد رژيم صهيونيستى، تاکيد کرد که همه اين تهديدها براى تحريک واشنگتن است.

الحيات نوشت: بسيارى از تحليلگران معتقدند که مناسبات آمريکا و اسرائيل در بسيارى از موضوعات مانند صلح فلسطين و اسرائيل، موضوع هسته‌اى ايران و اوضاع افغانستان و عراق در مرحله‌اى دشوار قرار گرفته است که ديدگاه‌هاى دو طرف در برخى مسائل هماهنگ و در برخى مسائل مخالف است.

الحيات با بيان اينکه ديدگاه طرفين در موضوع هسته‌اى ايران دچار اختلاف است، تاکيد کرد که اسرائيل به ديپلماسى آمريکا در قبال ايران و برنامه هسته‌اى آن اعتقادى ندارد و معتقد است که زمان به نفع ايران در حال سپرى شدن است در حالى که آمريکا به رويکرد ديپلماتيک تمايل دارد.

الحيات نوشت: تهديدهاى اسرائيل درباره حمله کردن به تاسيسات هسته‌اى ايران آشکارا تحريک کردن دولت آمريکا و تحت فشار قرار دادن دولت باراک اوباماست تا دولت آمريکا در خصوص مسائل ديگر مانند صلح فلسطين و اسرائيل به دلخواه تل‌آْويو عمل کند؛ زيرا همگان محدوديت توان اسرائيل براى حمله به ايران را مى‌دانند زيرا جنگنده‌هاى اسرائيل براى رسيدن به ايران بايد از آسمان عراق بگذرند و از طرفى ديگر تاسيسات هسته‌اى ايران مانند تاسيسات هسته‌اى عراق نيست که توانست به راحتى آن را هدف بگيرد.

الحيات 13 سفر اخير و پياپى مايکل مولن، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، به فلسطين اشغالى را نشانه‌اى آشکار و قاطع بر مدعاى خود اعلام کرد و افزود که اسرائيل در تحريک آمريکا تقريبا به هدف خود رسيده است زيرا سفرهاى مولن براى ممانعت از اسرائيل براى هر اقدامى عليه ايران است .

الحيات با تاکيد بر اينکه همگان بخوبى محدوديت تاثير حمله اسرائيل به تاسيسات هسته‌اى ايران واقفند تاکيد کرد که علت اين امر به پشتيبانى‌هاى لوجستيکى و دشوارى‌هاى اين امر است و اعلام کرد که دولت آمريکا با حمايت از صدور قطعنامه اخير عليه ايران نشان داد که در موضوع هسته‌اى ايران به دنبال رويکردهاى ديپلماتيک [و غيرنظامى] است.

اين روزنامه توافق هسته‌اى ايران، ترکيه و برزيل را از جمله عواملى ذکر کرد که نشان از تمايلات ضد اسرائيلى در منطقه دارد، زيرا حمله تل‌آويو به کاروان آزادى غزه وضعيتى در منطقه به وجود آورده است که مخالف سلطه اسرائيل بر منطقه است به همين دليل چنين فضا و توافقاتى، راهکارهاى آمريکا و اسرائيل را در منطقه به شدت ضعيف کرده است و فضا را براى تحمل اقدام نظامى اسرائيل عليه هر کشورى در منطقه به شدت تخريب کرده است.

الحيات با بيان اينکه دولت آمريکا به شدت از هر اقدام رژيم صهيونيستى عليه ايران بدون هماهنگى با واشنگتن نگران است، تاکيد کرد که دولت آمريکا بهتر از هر کس ديگرى مى‌داند که قدرت تل‌آويو در حمله به ايران محدود است، بنابراين هرگونه اقدام نظامى تل‌آويو عليه ايران ابتکار عمل را از دست آمريکا در رهبرى آن بر کشورهاى غربى را در برخورد ديپلماتيک با موضوع هسته‌اى ايران از بين مى‌برد و رهبرى آمريکا در موضوع صلح منطقه را نيز نابود مى‌کند و آمريکا را در موضع اتهام مبنى بر تحريک تل‌آويو به حمله به ايران قرار مى‌دهد.

الحيات در پايان نوشت: موضوع هسته‌اى ايران بهانه و دستاويز اسرائيل است تا با آن دولت آمريکا را بشدت تحريک کند و براى اجراى سياست‌ها و خواسته‌هاى خود در ديگر موضوعات مانند مسائل جهان عرب، منازعه با فلسطين و ديگر مسائل منطقه تحت فشار قرار بدهد تا دلخواه تل‌آويو اقدام کند.


نظر شما :