پاسخ کاخ سفید به پیشنهاد احمدی‌نژاد برای دیدار با اوباما

ایران در این پیشنهاد قاطع نیست

۱۳ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۶:۲۱ کد : ۸۲۶۸ آمریکا
یک روز پس از آنکه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران پیشنهاد مناظره تلویزیونی با باراک اوباما همتای امریکایی خود را داد، مشاور مطبوعاتی آقای اوباما در جمع خبرنگاران حاضر شد و به نوعی تلاش کرد به این پیشنهاد رئیس جمهوری ایران پاسخ بدهد.
ایران در این پیشنهاد قاطع نیست

دیپلماسی ایرانی: یک روز پس از آنکه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران پیشنهاد مناظره تلویزیونی با باراک اوباما همتای امریکایی خود را داد، مشاور مطبوعاتی آقای اوباما در جمع خبرنگاران حاضر شد و به نوعی تلاش کرد به این پیشنهاد رئیس جمهوری ایران پاسخ بدهد. به گزارش پرس تراست هند، گیبس در جمع خبرنگاران ادعا کرد که ایران در گفتگو با جامعه جهانی حول محور پرونده هسته‌ای خود مصم نیست.

این در حالی‌ست که محمود احمدی نژاد پیش از این اعلام کرده بود که حاضر به گفتگوی رودررو با باراک اوباما در خصوص این پرونده است.

گیبس در این خصوص گفت: ایرانی‌ها در شرایط متفاوت موضع خود را تغییر داده‌اند. این بار هم این گردش در موضع نتیجه ناراحتی آنها از اعمال تحریم‌های نفس‌گیر علیه این کشور است.

مشاور مطبوعاتی اوباما در ادامه سخنانش گفت: ما همواره تاکید کرده‌ایم که مایل به مذاکره با ایرانی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور هستیم. اما در شرایطی که طرف ایرانی نوعی قاطیعت از خود نشان دهد.

گیبس با اشاره به تاریخ‌هایی که ایرانی‌ها اعلام می کنند، گفت: همین زمان‌بندی‌های اعلام شده از سوی ایرانی‌ها نشان می‌دهد که آنها تمایلی به گفتگو ندارند.  


نظر شما :